On The Future Of Teaching Preaching In The Midst Of The Covid-19 Pandemic

In this article, I commend a way forward in preaching pedagogy over the next ten years. I propose a turn toward improvisational teaching that is technologically innovative, intentionally collaborative, and strategically diverse. These commitments arise from ongoing pedagogical research, teaching and...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Acta theologica
1. VerfasserIn: Alcantara, J. E. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2020]
In: Acta theologica
normierte Schlagwort(-folgen):B Dialog / Homiletik / Improvisation / Pädagogik
RelBib Classification:FB Theologiestudium
ZF Pädagogik
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:In this article, I commend a way forward in preaching pedagogy over the next ten years. I propose a turn toward improvisational teaching that is technologically innovative, intentionally collaborative, and strategically diverse. These commitments arise from ongoing pedagogical research, teaching and learning experiences in classrooms and conferences, dialogues with colleagues, and most importantly, from listening to students at various seminaries and divinity schools discuss how they learn, grow, and thrive as preachers.
ISSN:2309-9089
Enthält:Enthalten in: Acta theologica
Persistent identifiers:DOI: 10.18820/23099089/actat.v40i2.01