Theorien!: Horizonte für die Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Electronic Book |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Tübingen
Tübingen University Press
2020
|
In: | Year: 2020 |
Volumes / Articles: | Show volumes/articles. |
Series/Journal: | Schriftenreihe der Tübingen School of Education
Band 01 |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Teacher training B Theory B Subject didactics B Teacher education B Criticism B Educational philosophy B Method |
Online Access: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |
Parallel Edition: | Electronic
|
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1753978084 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220323195716.0 | ||
007 | cr uuu---uuuuu | ||
008 | 210413s2020 gw |||||o 00| ||ger c | ||
020 | |a 9783947251209 |c :PDF |9 978-3-947251-20-9 | ||
024 | 7 | |a urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1042498 |2 urn | |
024 | 7 | |a 10.15496/publikation-45627 |2 doi | |
024 | 7 | |a 10900/104249 |2 hdl | |
035 | |a (DE-627)1753978084 | ||
035 | |a (DE-599)KXP1753978084 | ||
035 | |a (OCoLC)1245933606 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BW | ||
082 | 0 | 4 | |a 370 |
084 | |a DN 1000 |q SEPA |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19709:761 | ||
245 | 1 | 0 | |a Theorien! |b Horizonte für die Lehrerinnen- und Lehrerbildung |c Martin Harant, Philipp Thomas, Uwe Küchler (Hrsg.) |
246 | 3 | 0 | |a Lehrerinnenbildung |
264 | 1 | |a Tübingen |b Tübingen University Press |c 2020 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (507 Seiten) |b Illustrationen | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Schriftenreihe der Tübingen School of Education |v Band 01 | |
601 | |a Horizont | ||
601 | |a Lehrerbildung | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035093-9 |0 (DE-627)106249398 |0 (DE-576)20901072X |a Lehrerbildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4131946-1 |0 (DE-627)105691399 |0 (DE-576)209631473 |a Lehramtsstudium |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4123176-4 |0 (DE-627)105756997 |0 (DE-576)209557508 |a Fachdidaktik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |a Theorie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4033229-9 |0 (DE-627)104137800 |0 (DE-576)209000694 |a Kritik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4038971-6 |0 (DE-627)106230158 |0 (DE-576)209032642 |a Methode |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4070955-3 |0 (DE-627)106099000 |0 (DE-576)209182377 |a Erziehungsphilosophie |2 gnd |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)138454345 |0 (DE-627)602593344 |0 (DE-576)307651215 |4 edt |a Harant, Martin |d 1974- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)130956341 |0 (DE-627)50758497X |0 (DE-576)189252480 |4 edt |a Thomas, Philipp |d 1965- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1037262158 |0 (DE-627)755393058 |0 (DE-576)391276166 |4 edt |a Küchler, Uwe | |
776 | 1 | |z 9783947251193 | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |t Theorien! |d Tübingen : Tübingen University Press, 2020 |h 507 Seiten |w (DE-627)1737808900 |z 9783947251193 |k Electronic |
856 | 4 | 0 | |u http://hdl.handle.net/10900/104249 |x Resolving-System |z kostenfrei |3 Volltext |
856 | 4 | 0 | |u http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1042498 |x Resolving-System |z kostenfrei |3 Volltext |
856 | 4 | 0 | |u http://dx.doi.org/10.15496/publikation-45627 |x Resolving-System |z kostenfrei |3 Volltext |
936 | r | v | |a DN 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Lehrer und Lehrerbildung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270782231 |0 (DE-625)rvk/19709:761 |0 (DE-576)200782231 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |a 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3906830608 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1753978084 | ||
LOK | |0 005 20210415105222 | ||
LOK | |0 008 210413||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 689 |a s |a Theoriekritik | ||
LOK | |0 689 |a s |a Bildungswissenschaft | ||
LOK | |0 689 |a s |a teacher education | ||
LOK | |0 689 |a s |a teacher study program | ||
LOK | |0 689 |a s |a pedagogy | ||
LOK | |0 689 |a s |a subject specific pedagogy | ||
LOK | |0 689 |a s |a subject specific didactis | ||
LOK | |0 689 |a s |a theory | ||
LOK | |0 689 |a s |a education theories | ||
LOK | |0 689 |a s |a philosophy of education | ||
LOK | |0 689 |a s |a theory of teaching methodology | ||
LOK | |0 689 |a s |a educational sciences | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 85640 |u http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1042498 | ||
LOK | |0 935 |a opus | ||
LOK | |0 938 |a 2104 |f 36 |f f6 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3913431306 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1753978084 | ||
LOK | |0 005 20210419165518 | ||
LOK | |0 008 210419||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 85640 |u http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1042498 | ||
OAS | |a 1 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheob001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
SPR | |a 1 |t IXT |t REL | ||
STA | 0 | 0 | |a Criticism,Criticism,Educational philosophy,Philosophy of Education,Philosophical pedagogy,Pedagogy,Pedagogic philosophy,Method,Subject didactics,Teacher education,Teacher training,Theory |
STB | 0 | 0 | |a Critique,Critique,Didactique des disciplines,Formation des enseignants,Formation universitaire des enseignants,Méthode,Philosophie de l'éducation,Théorie |
STC | 0 | 0 | |a Crítica,Crítica,Didáctica especializada,Estudio para una profesión docente,Filosofía de la educación,Formación de profesores,Método,Teoría |
STD | 0 | 0 | |a Critica,Critica,Didattica specialistica,Filosofia dell'educazione,Formazione degli insegnanti,Formazione universitaria degli insegnanti,Metodo,Teoria |
STE | 0 | 0 | |a 学科教学论,专业教学论,师范课程,教师专业课程,批评,批判,评论,教师培训,教学训练,教育理念,教育原理,方法,办法,理论 |
STF | 0 | 0 | |a 學科教學論,專業教學論,師範課程,教師專業課程,批評,批判,評論,教師培訓,教學訓練,教育理念,教育原理,方法,辦法,理論 |
STG | 0 | 0 | |a Crítica,Crítica,Didática especializada,Estudo de magistério,Filosofia da educação,Formação de professores,Método,Teoria |
STH | 0 | 0 | |a Изучение преподавания (в вузе),Критика (мотив),Критика,Метод,Образование учителя,Теория,Философия воспитания,Частная дидактика |
STI | 0 | 0 | |a Θεματική διδακτική,Θεωρία,Κατάρτιση εκπαιδευτικών,Κριτική (μοτίβο),Κριτική,Μέθοδος,Παιδαγωγικές σπουδές,Φιλοσοφία της εκπαίδευσης,Εκπαιδευτική φιλοσοφία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Lehrer,Lehrer,Lehrerausbildung,Lehrpersonenausbildung , Lehrerbildung,Lehrerstudium , Theorien,Theorien , Methodik,Verfahren,Technik,Methoden , Bildungsphilosophie,Erziehung,Pädagogik,Pädagogische Philosophie,Philosophische Pädagogik |