Exploring religions today: a quest for international knowledge transfer within the field of education for religious diversity
The Exploring Religions Today collection of curriculum resources, developed to support the statutory requirements in Wales for religious education in primary schools, was influenced by the findings from a major research project that explored the attitudes of young people toward religion and toward l...
Authors: | ; ; |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | English |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
De Gruyter
[2021]
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2021, Volume: 73, Issue: 1, Pages: 51-60 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Wales
/ Baden-Württemberg
/ Religious instruction
/ Knowledge communication
/ Religious pluralism
|
RelBib Classification: | KBB German language area KBF British Isles RF Christian education; catechetics |
Further subjects: | B
Knowledge Transfer
B Wissenstransfer B Religious Diversity B Religious Education B Religiöse Diversität B United Kingdom B Kontakthypothese B contact hypothesis B Religious instruction B Germany B Vereinigtes Königreich |
Online Access: |
Presumably Free Access Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
Summary: | The Exploring Religions Today collection of curriculum resources, developed to support the statutory requirements in Wales for religious education in primary schools, was influenced by the findings from a major research project that explored the attitudes of young people toward religion and toward life within religiously diverse societies. The aim of this paper is to explore the key findings that emerged from that research, to analyse the pedagogical principles of these resources and to evaluate the possibilities of applying these to the 2016 curriculum for Protestant religious education in Baden-Württemberg. Exploring Religions Today für den Religionsunterricht in der Primarstufe ist eine Materialsammlung entwickelt entlang des Bildungsplans und dessen rechtlichen Vorgaben für Wales. Das Material basiert auf den Ergebnissen eines Forschungsprojekts, das die Einstellungen Jugendlicher gegenüber Religion und dem Leben in religiös diversen Gesellschaften erforschte. Der Artikel untersucht die zentralen Ergebnisse des Projekts, analysiert die zugrunde liegenden pädagogischen Prinzipien und beurteilt die Übertragbarkeit auf den Baden-Württemberigschen Bildungsplan für evangelische Religionslehre. |
---|---|
ISSN: | 2366-7796 |
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2021-0006 |