An explicit religious label impacts visual adaptation to Christian and Muslim faces

Opposing aftereffects can be induced across two sets of face categories. The current literature suggests that in order to create opposing aftereffects, the two categories must (1) be perceptually distinct and (2) represent distinct meaningfully social categories. The current study was designed to te...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Foglia, Victoria (VerfasserIn) ; Mueller, Alyssa (VerfasserIn) ; Rutherford, M. D. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2021
In: Religion, brain & behavior
Jahr: 2021, Band: 11, Heft: 3, Seiten: 261-280
weitere Schlagwörter:B religious categorization
B Aftereffects
B face templates
B Religion
B opposing aftereffects
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)