Religiosity and Consumer Ethics

This article presents the results of an exploratory study that investigated the role that religiosity plays in determining consumer attitudes/beliefs in various situations regarding questionable consumer practices. Two dimensions of religiosity – intrinsic and extrinsic religiousness – were studied....

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Vitell, Scott J. (VerfasserIn) ; Paolillo, Joseph G. P. (VerfasserIn) ; Singh, Jatinder J. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer Science + Business Media B. V 2005
In: Journal of business ethics
Jahr: 2005, Band: 57, Heft: 2, Seiten: 175-181
weitere Schlagwörter:B Ethics
B Religiousness
Online Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (lizenzpflichtig)