Newcomer Children: Experiences of Inclusion and Exclusion, and Their Outcomes

This article explores the potential inclusion and exclusion factors affecting the developmental outcomes of immigrant children, and examines the influence of inclusive school environment, social/psychological isolation, and perceived discrimination by peers and teachers on the psychosocial and acade...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Oxman-Martinez, Jacqueline (VerfasserIn) ; Choi, Ye Ri (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Cogitatio Press 2014
In: Social Inclusion
Jahr: 2014, Band: 2, Heft: 4, Seiten: 23-37
weitere Schlagwörter:B psychological isolation
B Discrimination
B Social Isolation
B School environment
B immigrant children
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)