Paradoxien entfalten und bearbeiten: Beobachtungen zu Differenzierungspraktiken in der Religionspädagogik

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Brieden, Norbert 1968- (Author)
Corporate Author: Universität Paderborn (Degree granting institution)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Stuttgart Verlag W. Kohlhammer 2022
In: Religionspädagogik innovativ (Band 46)
Year: 2022
Edition:1. Auflage
Series/Journal:Religionspädagogik innovativ Band 46
Standardized Subjects / Keyword chains:B Religious instruction / Constructivism (Philosophy) / Paradox / Distinction / Constructivism / Religious pedagogy
B Paradox / Religious instruction / Didactics / Method
Further subjects:B Thesis
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Unbekannt (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1795167866
003 DE-627
005 20240513230624.0
007 tu
008 220309s2022 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 22,N10  |2 dnb 
016 7 |a 1252886136  |2 DE-101 
020 |a 9783170424784  |c Broschur: EUR 49.00 (DE), EUR 50.40 (AT), CHF 58.80 (freier Preis)  |9 978-3-17-042478-4 
020 |a 3170424785  |9 3-17-042478-5 
024 3 |a 9783170424784 
035 |a (DE-627)1795167866 
035 |a (DE-599)DNB1252886136 
035 |a (OCoLC)1308837323 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-BW 
082 0 |a 268.6  |q DE-101 
082 0 4 |a 230  |a 370  |q DE-101 
084 |a BQ 7330  |q DE-24/22sred  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15603: 
084 |a 11.77  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)132150964  |0 (DE-627)518678679  |0 (DE-576)252345886  |4 aut  |a Brieden, Norbert  |d 1968- 
109 |a Brieden, Norbert 1968- 
245 1 0 |a Paradoxien entfalten und bearbeiten  |b Beobachtungen zu Differenzierungspraktiken in der Religionspädagogik  |c Norbert Brieden 
250 |a 1. Auflage 
264 1 |a Stuttgart  |b Verlag W. Kohlhammer  |c 2022 
300 |a 482 Seiten  |b Diagramme  |c 24 x 16 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Religionspädagogik innovativ  |v Band 46 
502 |b Dissertation  |c Universität Paderborn  |d 2021 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f PEBW  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-24 
601 |a Beobachtung 
601 |a Religionspädagogik 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4032237-3  |0 (DE-627)106262505  |0 (DE-576)208996095  |2 gnd  |a Konstruktivismus  |g Philosophie 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4044593-8  |0 (DE-627)106204904  |0 (DE-576)209061596  |2 gnd  |a Paradoxon 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4187095-5  |0 (DE-627)105274798  |0 (DE-576)210043555  |2 gnd  |a Unterscheidung 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4325193-6  |0 (DE-627)128594756  |0 (DE-576)211260673  |2 gnd  |a Konstruktive Didaktik 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4378168-8  |0 (DE-627)185240194  |0 (DE-576)211807451  |2 gnd  |a Katholische Religionspädagogik 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4044593-8  |0 (DE-627)106204904  |0 (DE-576)209061596  |2 gnd  |a Paradoxon 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4070463-4  |0 (DE-627)104767367  |0 (DE-576)209181044  |2 gnd  |a Didaktik 
689 1 3 |d s  |0 (DE-588)4038971-6  |0 (DE-627)106230158  |0 (DE-576)209032642  |2 gnd  |a Methode 
689 1 |5 (DE-627) 
710 2 |e Grad-verleihende Institution  |0 (DE-588)64857-7  |0 (DE-627)10137786X  |0 (DE-576)190467347  |4 dgg  |a Universität Paderborn 
751 |a Paderborn  |0 (DE-588)4044283-4  |0 (DE-627)106206273  |0 (DE-576)209060050  |4 uvp 
776 1 |z 9783170424791  |c pdf 
830 0 |a Religionspädagogik innovativ  |v Band 46  |9 46  |w (DE-627)718833805  |w (DE-576)367657503  |w (DE-600)2669139-5  |7 ns 
856 4 2 |u http://www.kohlhammer.de/wms/instances/KOB/appDE/nav_product.php?product=978-3-17-042478-4  |m X:MVB  |v 2022-03-09  |x Verlag  |3 Unbekannt 
856 4 2 |u https://d-nb.info/1252886136/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |v 2022-05-18  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
936 r v |a BQ 7330  |b Konzeptionen der Religionspädagogik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Konzeptionen der Religionspädagogik  |0 (DE-627)1272623572  |0 (DE-625)rvk/15603:  |0 (DE-576)202623572 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |b 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4139815280 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1795167866 
LOK |0 005 20220526231108 
LOK |0 008 220520||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixbt 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Constructivism,Didactics,Distinction,Discrimination,Method,Paradox,Paradoxes,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Religious pedagogy,Catholic religious pedagogy 
STB 0 0 |a Didactique,Didactique constructiviste,Distinction,Enseignement de la religion,Méthode,Paradoxe,Pédagogie de la religion catholique 
STC 0 0 |a Didáctica,Didáctica constructiva,Distinción,Enseñanza religiosa,Método,Paradoxón,Pedagogía de la religión católica 
STD 0 0 |a Didattica,Didattica costruttivista,Distinzione,Discernimento,Discernimento,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Metodo,Paradosso,Pedagogia della religione cattolica 
STE 0 0 |a 区别,分别,宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,悖论,诡局,吊诡,教学法,教学理论,教育法,方法,办法 
STF 0 0 |a 區別,分別,宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,悖論,詭局,弔詭,教學法,教學理論,教育法,方法,辦法 
STG 0 0 |a Didática,Didática construtiva,Distinção,Ensino religioso,Método,Paradoxo,Pedagogia da religião católica 
STH 0 0 |a Дидактика,Католическая педагогика религии,Конструктивная дидактика,Метод,Парадокс,Преподавание религии,Распознавание,Дифференциация (философия) 
STI 0 0 |a Διάκριση,Διδακτική,Θρησκευτικά (μάθημα),Καθολική θρησκευτική εκπαίδευση,Κονστρουκτιβιστική διδασκαλία,Μέθοδος,Παράδοξο 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Constructivism,Konstruktionismus,Sozialkonstruktivismus,Sozialer Konstruktivismus,Sozialer Konstruktionismus , Paradoxes,Paradoxie,Das Paradoxe , Distinktion , Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Paradoxes,Paradoxie,Das Paradoxe , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Methodik,Verfahren,Technik,Methoden