Quantitative and Qualitative Outcome Research on a Regional Basic Supervised SPE Program

Discusses issues in the evaluation of supervised pastoral education (SPE) programs. Explains four ways of applying triangulation in developing an accurate evaluation of SPE and presents a case study of an SPE program evaluated through triangulation. Offers suggestions about the use of triangulation...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: O'Connor, Thomas St. James (VerfasserIn) ; Meakes, Elizabeth (VerfasserIn) ; Fox, Karen-Anne (VerfasserIn) ; Empey, Glenn (VerfasserIn) ; O'Neill, Kathleen (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 1997
In: The Journal of pastoral care
Jahr: 1997, Band: 51, Heft: 2, Seiten: 195-206
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Beschreibung
Zusammenfassung:Discusses issues in the evaluation of supervised pastoral education (SPE) programs. Explains four ways of applying triangulation in developing an accurate evaluation of SPE and presents a case study of an SPE program evaluated through triangulation. Offers suggestions about the use of triangulation in SPE program evaluation.
Enthält:Enthalten in: The Journal of pastoral care
Persistent identifiers:DOI: 10.1177/002234099705100207