An Epistemic Shift in Islamic Law : Educational Reform at al-Azhar and Dār al-ʿUlūm
In this article, I combine textual research with ethnographic data collected at al-Azhar and Dār al-ʿUlūm to investigate how the modernization of traditional religious learning has transformed the character of Islamic legal doctrine. I argue that changes in educational techniques have produced a shi...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
2014
|
In: |
Islamic law and society
Jahr: 2014, Band: 21, Heft: 3, Seiten: 209-251 |
weitere Schlagwörter: | B
Modernization
B al-Azhar B Education B Islamic Law B Egypt B Episteme |
Online Zugang: |
Volltext (JSTOR) Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |