Pupils’ views of religious education in a pluralistic educational context

This article examines Finnish pupils’ views of religious education (RE) in a pluralistic educational context. The focus is on pupils’ views of the aims and different approaches to RE in a multi-faith school. The study utilised a mixed method approach, combining quantitative and qualitative data. It...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Kuusisto, Arniika (VerfasserIn) ; Kallioniemi, Arto (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2014
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2014, Band: 35, Heft: 2, Seiten: 155-164
weitere Schlagwörter:B School
B Pluralism
B Diversity
B religious education (RE)
B Youth
B Children
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)