Islam, culture and authoritative voices in the UK and the US

British and North American Muslim performing artists have the opportunity to translate Islamic knowledge in relation to art in various ways and in circumstances in which religion may be no longer obviously anchored in culture. At the same time, a reversed autonomisation in the field of Muslim artist...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: van Tilborgh, Yolanda (Author)
Format: Electronic Article
Language:English
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2018
In: Zeitschrift für Religion, Gesellschaft und Politik
Year: 2018, Volume: 2, Issue: 1, Pages: 101-134
Further subjects:B Culture and Race in Islam
B Muslim Performing Artists
B British Salafism
B Britischer Salafismus
B Muslimische darstellende Künstler
B Field of Art
B Bereich der Kunst
B Religiöse Autorität
B Kultur und Rasse im Islam
B Religious Authority
B Nordamerikanischer Sufismus
B North American Sufism
B Islamic knowledge
B Islamisches Wissensschatz
Online Access: Volltext (kostenfrei)

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 1844774775
003 DE-627
005 20240327080248.0
007 cr uuu---uuuuu
008 230508s2018 xx |||||o 00| ||eng c
024 7 |a 10.1007/s41682-018-0017-y  |2 doi 
035 |a (DE-627)1844774775 
035 |a (DE-599)KXP1844774775 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 0  |2 ssgn 
100 1 |a van Tilborgh, Yolanda  |e VerfasserIn  |4 aut 
245 1 0 |a Islam, culture and authoritative voices in the UK and the US 
264 1 |c 2018 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a British and North American Muslim performing artists have the opportunity to translate Islamic knowledge in relation to art in various ways and in circumstances in which religion may be no longer obviously anchored in culture. At the same time, a reversed autonomisation in the field of Muslim artists seems at stake. If the main drive of the agents in the field is to improve social positions, according to Bourdieu, how can the level of autonomy of the field of Muslim performing artists in the UK and the US be understood? Taking the Bourdieusian concepts of field, habitus, capital into account, this paper intends to investigate in which ways the fields of art and religion intersect and how the orientations to art, culture and Islam are distributed among Muslim artists in the Muslim-minority contexts of the West.The present chapter will explore the kind of authoritative voices and the significance of relative autonomy in the field of Muslim artists in hip-hop, stand-up comedy, poetry, theatre and contemporary art considered from empirical data through in-depth interviews, content analysis of secondary sources and structural analysis of cultural events in the UK and the US. The disparate ideological orientations are influenced by views to restrict or, in contrast, reinforce the significance of art and culture and imply distinct struggles for social and artistic autonomy. Ranging from strict to secular perspectives, the encountered cultural views are assessed by their relatively weak and strong ties with the field of religion and the field of art. Reflecting gender, race and ethnic background as categories of difference, the scheme of cultural orientations might be transferable to other settings in which culture, religion and ideology are involved. 
520 |a ZusammenfassungMuslimischen darstellenden Künstlern aus Großbritannien und Nordamerika bietet sich die Gelegenheit islamisches Wissen im Verhältnis zur Kunst auf verschiedenste Weise und unter verschiedenen Umständen umzusetzen. Hierbei kann es passieren, dass Religion nicht mehr offensichtlich in Kultur verankert ist. Gleichzeitig scheint auf dem Gebiet der muslimischen Kunst eine umgekehrte Autonomisierung im Gange zu sein. Wenn die Verbesserung der sozialen Position, so Bourdieu, der Hauptanreiz der Handelnden auf diesem Gebiet ist, wie kann das Level an Autonomie im Bereich der muslimischen darstellenden Künstler im Vereinigten Königreich und den USA verstanden werden? Dieser Artikel untersucht, unter Berücksichtigung der Bourdieu’schen Konzepte von Bereich, Habitus und Kapital, wie sich Kunst und Religion überschneiden und wie die Einstellungen zu Kunst, Kultur und Islam unter muslimischen Künstlern im Minderheiten-Kontext des Westens verteilt sind.Das vorliegende Kapitel erforscht die Arten autoritativer Stimmen und die Bedeutung relativer Autonomie der muslimischen Künstler in den Bereichen Hip-Hop, Stand-up-Comedy, Poesie, Theater und zeitgenössischer Kunst. Einbezogen werden empirische Daten aus Tiefeninterviews, Inhaltsanalysen von Sekundärquellen und strukturellen Analysen kultureller Veranstaltungen im Vereinigten Königreich und den USA. Die verschiedenartigen ideologischen Einstellungen werden beeinflusst durch Sichtweisen, die die Bedeutung der Kunst und Kultur entweder einschränken oder aber verstärken und bedeuten deutliche Anstrengungen um soziale und künstlerische Autonomie. Die gefundenen kulturellen Sichtweisen, deren Perspektiven von streng-religiös bis säkular reichen, werden auf Grundlage ihrer relativ schwachen oder starken Verbindungen zu den Bereichen Religion und Kunst bewertet. Das hier angewandte Schema kultureller Einstellung könnte durch die Berücksichtigung von Geschlecht, Rasse und ethnischem Hintergrund als unterscheidende Kategorien auch auf andere Situationen angewandt werden, die Kultur, Religion und Ideologie beinhalten. 
650 4 |a Bereich der Kunst 
650 4 |a Britischer Salafismus 
650 4 |a British Salafism 
650 4 |a Culture and Race in Islam 
650 4 |a Field of Art 
650 4 |a Islamic knowledge 
650 4 |a Islamisches Wissensschatz 
650 4 |a Kultur und Rasse im Islam 
650 4 |a Muslim Performing Artists 
650 4 |a Muslimische darstellende Künstler 
650 4 |a Nordamerikanischer Sufismus 
650 4 |a North American Sufism 
650 4 |a Religious Authority 
650 4 |a Religiöse Autorität 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Zeitschrift für Religion, Gesellschaft und Politik  |d [Wiesbaden] : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2017  |g 2(2018), 1, Seite 101-134  |h Online-Ressource  |w (DE-627)880931469  |w (DE-600)2885810-4  |w (DE-576)484503189  |x 2510-1226  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:2  |g year:2018  |g number:1  |g pages:101-134 
856 |u https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs41682-018-0017-y.pdf  |x unpaywall  |z Vermutlich kostenfreier Zugang  |h publisher [open (via page says license)] 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1007/s41682-018-0017-y  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
951 |a AR 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4319158059 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1844774775 
LOK |0 005 20230508121444 
LOK |0 008 230508||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixzo  |a rwrk 
OAS |a 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
SUB |a REL