The Pop Theology of Videogames: Producing and Playing with Religion

Young people in the West are more likely to encounter religion in videogames than in places of worship like churches, mosques or temples. Lars de Wildt interviews developers and players of games such as Assassin’s Creed to find out how and why the Pop Theology of Videogames is so appealing to modern...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Wildt, Lars (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Amsterdam Amsterdam University Press 2023
In:Jahr: 2023
Schriftenreihe/Zeitschrift:Games and Play 8
weitere Schlagwörter:B Videogames, religion, production studies, consumption studies, qualitative sociology
B NON-CLASSIFIABLE
B Video Games Religious aspects
Online-Zugang: Cover (Verlag)
Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Parallele Ausgabe:Erscheint auch als: 9789463729864