Wie kommt der Religionsunterricht zu seinen Inhalten?: Erkundungen zwischen Fridays for Future, Abraham und Sühneopfertheologie
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bielefeld
transcript
2024
|
In: |
Religion und Bildung diskursiv (1)
Year: 2024 |
Series/Journal: | Religion und Bildung diskursiv
1 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Subject matter
/ Protestant religious instruction
B Religious instruction / Subject matter / Religious pedagogy / Secularization |
Further subjects: | B
Conference program 2022 (Landau)
|
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
Parallel Edition: | Electronic
|
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1870934202 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240714160906.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 231122s2024 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 23,N47 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1310302154 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783837668575 |c Broschur : EUR 44.00 (DE), EUR 44.00 (AT), CHF 53.70 (freier Preis) |9 978-3-8376-6857-5 | ||
020 | |a 3837668576 |9 3-8376-6857-6 | ||
024 | 3 | |a 9783837668575 | |
035 | |a (DE-627)1870934202 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1310302154 | ||
035 | |a (OCoLC)1410398313 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-NW | ||
082 | 0 | |a 268.84 |q DE-101 |2 23/ger | |
082 | 0 | 4 | |a 230 |a 370 |q DE-101 |
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
084 | |a 11.04 |2 bkl | ||
084 | |a 80.51 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Wie kommt der Religionsunterricht zu seinen Inhalten? |b Erkundungen zwischen Fridays for Future, Abraham und Sühneopfertheologie |c Tanja Gojny, Susanne Schwarz, Ulrike Witten (Hg.) |
264 | 1 | |a Bielefeld |b transcript |c 2024 | |
300 | |a 401 Seiten |b Illustrationen |c 24 cm x 15.5 cm, 694 g | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Religion und Bildung diskursiv |v 1 | |
655 | 7 | |a Konferenzschrift |y 2022 |z Landau in der Pfalz |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4125746-7 |0 (DE-627)10573781X |0 (DE-576)209579161 |2 gnd |a Lehrstoff |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4071045-2 |0 (DE-627)104814217 |0 (DE-576)209182733 |2 gnd |a Evangelischer Religionsunterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4125746-7 |0 (DE-627)10573781X |0 (DE-576)209579161 |2 gnd |a Lehrstoff |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |2 gnd |a Religionspädagogik |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4051238-1 |0 (DE-627)106178008 |0 (DE-576)209092149 |2 gnd |a Säkularisierung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1123154457 |0 (DE-627)876434928 |0 (DE-576)481627944 |4 edt |a Gojny, Tanja |d 1974- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1029886695 |0 (DE-627)734410646 |0 (DE-576)377728497 |4 edt |a Schwarz, Susanne | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1051654572 |0 (DE-627)786527153 |0 (DE-576)406998469 |4 edt |a Witten, Ulrike |d 1982- | |
776 | 1 | |z 9783839468579 |c PDF | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe |a Gojny, Tanja, 1974 - |t Wie kommt der Religionsunterricht zu seinen Inhalten? |d Bielefeld : transcript, 2024 |h 1 Online-Ressource (401 Seiten) |w (DE-627)1880768410 |z 9783839468579 |k Electronic |
830 | 0 | |a Religion und Bildung diskursiv |v 1 |9 1 |w (DE-627)1868073793 |w (DE-600)3170443-8 |x 2942-3252 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://d-nb.info/1310302154/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
936 | b | k | |a 11.04 |j Ausbildung |j Beruf |j Organisationen |x Religionswissenschaft |0 (DE-627)106404199 |
936 | b | k | |a 80.51 |j Religiöse Erziehung |0 (DE-627)106414550 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4521267874 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1870934202 | ||
LOK | |0 005 20240606141548 | ||
LOK | |0 008 240507||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 24/244 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pq 2.254 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x RP | ||
LOK | |0 938 |a 2406 |f K8 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4521899595 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1870934202 | ||
LOK | |0 005 20240509231258 | ||
LOK | |0 008 240509||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixbt | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Protestant religious instruction,Religious instruction,Evangelical religious instruction,Religious instruction,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Religious pedagogy,Religious education,Secularization,Secularization,Secularization,Order,Order,Order,Subject matter,Subjects taught |
STB | 0 | 0 | |a Enseignement de la religion,Enseignement de la religion protestante,Programme d’enseignement,Cursus,Cursus,Pédagogie des religions,Sécularisation,Sécularisation,Sécularisation,Laïcité,Laïcité,Déchristianisation,Laïcité (motif),Laïcité |
STC | 0 | 0 | |a Enseñanza religiosa,Enseñanza religiosa evangélica,Materia de enseñanza,Pedagogía de la religión,Secularización,Secularización,Secularización |
STD | 0 | 0 | |a Contenuto didattico,Materia di insegnamento,Materia di insegnamento,Insegnamento della religione evangelica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Pedagogia della religione,Secolarizzazione,Secolarizzazione,Secolarizzazione |
STE | 0 | 0 | |a 世俗化,世俗化,俗化,俗化,主题,题材,宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,新教宗教课程,更正教宗教课程 |
STF | 0 | 0 | |a 世俗化,世俗化,俗化,俗化,主題,題材,宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,新教宗教課程,更正教宗教課程 |
STG | 0 | 0 | |a Ensino religioso,Ensino religioso evangélico,Matéria de ensino,Pedagogia da religião,Secularização,Secularização,Secularização |
STH | 0 | 0 | |a Педагогика религии,Преподавание протестантской религии,Преподавание религии,Секуляризация (мотив),Секуляризация (каноническое право),Секуляризация,Учебный материал |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική ύλη,Εκκοσμίκευση (μοτίβο),Εκκοσμίκευση (Κανονικό δίκαιο),Εκκοσμίκευση,Θρησκευτικά (μάθημα),Θρησκευτική παιδαγωγική,Προτεσταντική διδασκαλία θρησκευτικών |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Lehrinhalt,Lerninhalt,Lernstoff,Unterrichtsinhalt,Unterrichtsstoff , Religionsunterricht , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Lehrinhalt,Lerninhalt,Lernstoff,Unterrichtsinhalt,Unterrichtsstoff , Saecularisatio,Ordensausschluss,Ordensaustritt,Orden,Orden,Entchristlichung,Entkirchlichung,Verweltlichung |
TIM | |a 100020220101_100020221231 |b 2022 - 2022 |