Selbstbestimmung als Ziel islamisch-religiöser Bildung: religionspädagogische Grundlegung und didaktische Umsetzung

Saved in:  
Bibliographic Details
Subtitles:Religionspädagogische Grundlegung und didaktische Umsetzung im Rahmen des kompetenzorientierten Bildungsparadigmas
Main Author: Topalovic, Said (Author)
Corporate Author: Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (Degree granting institution)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Münster New York Waxmann 2024
In: Internationale Hochschulschriften (Bd. 709)
Year: 2024
Series/Journal:Internationale Hochschulschriften Bd. 709
Standardized Subjects / Keyword chains:B Self-determination / Religious identity / Competency-based teaching / Islamic religious instruction
Further subjects:B Thesis
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1879697009
003 DE-627
005 20240815102124.0
007 tu
008 240131s2024 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 24,N05  |2 dnb 
016 7 |a 1317422872  |2 DE-101 
020 |a 9783830948582  |c : EUR 34.90 (DE)  |9 978-3-8309-4858-2 
020 |a 3830948581  |9 3-8309-4858-1 
024 3 |a 9783830948582 
035 |a (DE-627)1879697009 
035 |a (DE-599)DNB1317422872 
035 |a (OCoLC)1419444930 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW  |c XD-US 
082 0 |a 297.0712  |q DE-101  |2 23/ger 
082 0 4 |a 290  |a 370  |q DE-101 
084 |a 0  |2 ssgn 
084 |a BE 8665  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/10809: 
084 |a 11.84  |2 bkl 
084 |a 11.77  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1129119793  |0 (DE-627)88379960X  |0 (DE-576)486163377  |4 aut  |a Topalovic, Said 
109 |a Topalovic, Said  |a Topalović, Said 
245 1 0 |a Selbstbestimmung als Ziel islamisch-religiöser Bildung  |b religionspädagogische Grundlegung und didaktische Umsetzung  |c Said Topalović 
246 1 |i Titelzusatz auf dem Einband  |a Religionspädagogische Grundlegung und didaktische Umsetzung im Rahmen des kompetenzorientierten Bildungsparadigmas 
264 1 |a Münster  |a New York  |b Waxmann  |c 2024 
300 |a 223 Seiten  |b Diagramme  |c 24 cm x 17 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Internationale Hochschulschriften  |v Bd. 709 
500 |a Literaturverzeichnis: Seite 204-223 
502 |b Dissertation  |c Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg  |d 2022 
601 |a Bildung 
601 |a Religionspädagogik 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4135889-2  |0 (DE-627)105661724  |0 (DE-576)20966455X  |2 gnd  |a Selbstbestimmung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4354651-1  |0 (DE-627)181259605  |0 (DE-576)211562815  |2 gnd  |a Religiöse Identität 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)104776640X  |0 (DE-627)779184017  |0 (DE-576)401579301  |2 gnd  |a Kompetenzorientierter Unterricht 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4123450-9  |0 (DE-627)105755095  |0 (DE-576)209559829  |2 gnd  |a Islamischer Religionsunterricht 
689 0 |5 DE-101 
710 2 |e Grad-verleihende Institution  |0 (DE-588)2000862-4  |0 (DE-627)101360789  |0 (DE-576)191570397  |4 dgg  |a Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg 
751 |a Erlangen  |0 (DE-588)4015299-6  |0 (DE-627)106337254  |0 (DE-576)208911154  |4 uvp 
751 |a Nürnberg  |0 (DE-588)4042742-0  |0 (DE-627)106212834  |0 (DE-576)209052325  |4 uvp 
776 1 |z 9783830998587  |c E-Book 
830 0 |a Internationale Hochschulschriften  |v Bd. 709  |9 709  |w (DE-627)130822795  |w (DE-576)013408275  |w (DE-600)1014877-2  |x 0932-4763  |7 ns 
856 4 2 |u https://d-nb.info/1317422872/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
936 r v |a BE 8665  |b Islamische Erziehung  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionswissenschaft  |k Religionsgeschichte  |k Islam  |k Islamische Erziehung  |0 (DE-627)1272631575  |0 (DE-625)rvk/10809:  |0 (DE-576)202631575 
936 b k |a 11.84  |j Islam: Sonstiges  |0 (DE-627)106404075 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4523062196 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1879697009 
LOK |0 005 20240523115650 
LOK |0 008 240515||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 64 A 2318  |9 00 
LOK |0 938   |a 2405  |f 36 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4547050686 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1879697009 
LOK |0 005 20240704231234 
LOK |0 008 240704||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixbt 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Competency-based teaching,Islamic religious instruction,Religious instruction,Islam,Religious identity,Religious identity,Identity,Self-determination 
STB 0 0 |a Autodétermination,Enseignement axé sur les compétences,Approche par compétences (enseignement),Approche par compétences,Enseignement religieux islamique,Identité religieuse,Identité religieuse 
STC 0 0 |a Autodeterminación,Enseñanza orientado por la competencia,Enseñanza religiosa islámica,Identidad religiosa,Identidad religiosa 
STD 0 0 |a Autodeterminazione,Identità religiosa,Identità religiosa,Insegamento orientato alle competenze,Insegnamento della religione islamica 
STE 0 0 |a 伊斯兰宗教课程,宗教身份,宗教认同,自决,自治,自主 
STF 0 0 |a 伊斯蘭宗教課程,宗教身份,宗教認同,自決,自治,自主 
STG 0 0 |a Autodeterminação,Ensino orientado pela competência,Ensino religioso islâmico,Identidade religiosa,Identidade religiosa 
STH 0 0 |a Обучение, ориентированное на компетенцию,Преподавание исламской религии,Религиозная личность (мотив),Религиозное сознание,Самоопределение 
STI 0 0 |a Αυτοδιάθεση,Διδασκαλία βασισμένη στις ικανότητες,Θρησκευτική ταυτότητα (μοτίβο),Θρησκευτική ταυτότητα,Ισλαμική θρησκευτική εκπαίδευση 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Religiöses Bewusstsein , Kompetenzbasierter Unterricht,Kompetenzorientiertes Lernen , Islam,Islamkunde,Islam-Unterricht