Lawrence Kohlberg zur Einführung
Main Author: | |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Hamburg
Junius-Verlag
1996
|
In: |
Zur Einführung (135)
Year: 1996 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Zur Einführung
135 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Kohlberg, Lawrence 1927-1987
/ Moral psychology
|
Further subjects: | B
Wirkungsforschung
B Social psychology B Educational goal B Developmental psychology B Action theory B Philosophie der Bildung und Erziehung B Biographie B Theory formation B Moral development B Cognition theory |
Online Access: |
Inhaltstext (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 214926672 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240907114211.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 960902s1996 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 96,N37,0062 |2 dnb | ||
015 | |a 96,A48,0182 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 948066725 |2 DE-101 | |
020 | |a 3885069350 |c : ca. DM 24.80, ca. sfr 24.80, ca. S 184.00 (kart.) |9 3-88506-935-0 | ||
035 | |a (DE-627)214926672 | ||
035 | |a (DE-576)053297636 | ||
035 | |a (DE-599)GBV214926672 | ||
035 | |a (OCoLC)610670302 | ||
035 | |a (OCoLC)36794816 | ||
035 | |a (OCoLC)36794816 | ||
035 | |a (DE-Rt5)3461648 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | 4 | |a 10 |q dnb |
084 | |a PÄ 110 KOH |2 sfb | ||
084 | |a S 185 |2 sfb | ||
084 | |a S 55 KOH |2 sfb | ||
084 | |a 11 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a MR 7200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123540: | ||
084 | |a DD 9900 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19533: | ||
084 | |a CC 7200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17672: | ||
084 | |a CN 3500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18967: | ||
084 | |a CW 9500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19211: | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a CX 7000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19221: | ||
084 | |a CQ 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19007: | ||
084 | |a 80.45 |2 bkl | ||
084 | |a 71.51 |2 bkl | ||
084 | |a 77.53 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)109783115 |0 (DE-627)516178059 |0 (DE-576)161066038 |4 aut |a Garz, Detlef |d 1949- | |
109 | |a Garz, Detlef 1949- |a Garz, Detlev 1949- |a Kaach'ŭ, Tet'ŭllep'ŭ 1949- | ||
245 | 1 | 0 | |a Lawrence Kohlberg zur Einführung |c Detlef Garz |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Hamburg |b Junius-Verl. |c 1996 | |
300 | |a 173 S. |b graph. Darst. |c 17 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Zur Einführung |v 135 | |
500 | |a Literaturverz. S. 156 - 170 | ||
505 | 8 | 0 | |a Bibliogr. und Literaturverz. S. 156 - 170 |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Lawrence, D. H. | ||
601 | |a Einführung | ||
650 | 4 | |a Biographie | |
650 | 4 | |a Theoriebildung | |
650 | 4 | |a Erziehungsziel | |
650 | 4 | |a Moralische Entwicklung | |
650 | 4 | |a Entwicklungspsychologie | |
650 | 4 | |a Handlungstheorie | |
650 | 4 | |a Philosophie der Bildung und Erziehung | |
650 | 4 | |a Erkenntnistheorie | |
650 | 4 | |a Wirkungsforschung | |
650 | 4 | |a Sozialpsychologie | |
689 | 0 | 0 | |d p |0 (DE-588)118564609 |0 (DE-627)079361080 |0 (DE-576)208993630 |2 gnd |a Kohlberg, Lawrence |d 1927-1987 |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4170541-5 |0 (DE-627)105401528 |0 (DE-576)209931000 |2 gnd |a Moralpsychologie |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |0 (DE-588)118564609 |0 (DE-627)079361080 |0 (DE-576)208993630 |4 oth |a Kohlberg, Lawrence |d 1927-1987 | |
830 | 0 | |a Zur Einführung |v 135 |9 135 |w (DE-627)169229882 |w (DE-576)019599862 |w (DE-600)915494-2 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz053297636vlg.htm |m B:DE-576;junius |q application/pdf |v 20110222113115 |x Verlag |3 Inhaltstext |
889 | |w (DE-627)074840215 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a MR 7200 |b Werte und Wertsystem, Symbol und Moral |k Soziologie |k Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden |k Kulturelle Ansätze |k Werte und Wertsystem, Symbol und Moral |0 (DE-627)1271143372 |0 (DE-625)rvk/123540: |0 (DE-576)201143372 |
936 | r | v | |a DD 9900 |b Sonstige |k Pädagogik |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens |k Quellenschriften und Biografien, Pädagogische Klassiker |k Einzelne Autoren |k Sonstige |0 (DE-627)1270654209 |0 (DE-625)rvk/19533: |0 (DE-576)200654209 |
936 | r | v | |a CC 7200 |b Abhandlungen |k Philosophie |k Systematische Philosophie |k Ethik |k Abhandlungen |0 (DE-627)1270639072 |0 (DE-625)rvk/17672: |0 (DE-576)200639072 |
936 | r | v | |a CN 3500 |b Biografien, Gedenkreden |k Psychologie |k Nachschlagewerke |k Biografien, Gedenkreden |0 (DE-627)1270709135 |0 (DE-625)rvk/18967: |0 (DE-576)200709135 |
936 | r | v | |a CW 9500 |b Sonstiges |k Psychologie |k Angewandte Psychologie |k Andere Gebiete der angewandten Psychologie |k Sonstiges |0 (DE-627)1271536528 |0 (DE-625)rvk/19211: |0 (DE-576)201536528 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a CX 7000 |b Religionspsychologie |k Psychologie |k Religions- und Kunstpsychologie |k Religionspsychologie |0 (DE-627)1271502887 |0 (DE-625)rvk/19221: |0 (DE-576)201502887 |
936 | r | v | |a CQ 5000 |b Entwicklung spezieller Verhaltensweisen und Funktionen |k Psychologie |k Entwicklungspsychologie |k Entwicklung spezieller Verhaltensweisen und Funktionen |0 (DE-627)1271480107 |0 (DE-625)rvk/19007: |0 (DE-576)201480107 |
936 | b | k | |a 80.45 |j Ethische Erziehung |0 (DE-627)106414496 |
936 | b | k | |a 71.51 |j Werte |j Normen |x Soziologie |0 (DE-627)106418351 |
936 | b | k | |a 77.53 |j Entwicklungspsychologie: Allgemeines |0 (DE-627)106413171 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3132748641 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 214926672 | ||
LOK | |0 005 20040406000000 | ||
LOK | |0 008 040406||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 15 E 4601 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |l 3 |8 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3132748722 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 214926672 | ||
LOK | |0 005 20100408171322 | ||
LOK | |0 008 970926||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 97/997 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Es 14.1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l K5 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3132748730 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 214926672 | ||
LOK | |0 005 20100406214514 | ||
LOK | |0 008 050819||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-46 |c DE-627 |d DE-21-46 | ||
LOK | |0 541 |e 96/466 | ||
LOK | |0 689 |a p |0 1311356673 |a Kohlberg, Lawrence | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-46 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 13/1996,15 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k046 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Action theory,Cognition theory,Epistemology,Theory of knowledge,Knowledge,Developmental psychology,Genetic psychology,Psychogenesis,Genetic psychology,Educational goal,Educational intention,Moral development,Morality,Moral psychology,Moral,Social psychology,Theory formation |
STB | 0 | 0 | |a Développement moral,Formation d’une théorie,Élaboration d’une théorie,Élaboration d’une théorie,Objectif éducatif,Psychologie du développement,Psychologie génétique,Psychologie morale,Psychologie sociale,Théorie de l'action,Théorie de la connaissance,Épistémologie |
STC | 0 | 0 | |a Desarrollo moral,Epistemología,Formación de una teoría,Objetivo educacional,Psicología del desarrollo,Psicología moral,Psicología social,Teoría de la acción |
STD | 0 | 0 | |a Epistemologia,Teoria epistemiologica,Teoria epistemiologica,Formazione di una teoria,Nascita di una teoria,Nascita di una teoria,Obiettivo educativo,Psicologia dello sviluppo,Psicologia morale,Psicologia sociale,Socio-psicologia,Socio-psicologia,Sviluppo morale,Teoria dell'azione |
STE | 0 | 0 | |a 发展心理学,教育目标,理论形成,理论建构,知识论,认识论,社交心理学,行动理论,行为理论,道德发展,道德心理学,品德心理学 |
STF | 0 | 0 | |a 教育目標,理論形成,理論建構,發展心理學,知識論,認識論,社交心理學,行動理論,行為理論,道德心理學,品德心理學,道德發展 |
STG | 0 | 0 | |a Desenvolvimento moral,Epistemologia,Formação de uma teoria,Objetivo educacional,Psicologia do desenvolvimento,Psicologia moral,Psicologia social,Teoria da ação |
STH | 0 | 0 | |a Моральная психология,Моральное развитие,Образование теории,Психологоия развития,Социальная психология,Теория действия,Теория познания,Цель воспитания |
STI | 0 | 0 | |a Γνωσιολογία,Γνωσιοθεωρία,Επιστημολογία,Δημιουργία θεωρίας,Εκπαιδευτικός στόχος,Εξελικτική ψυχολογία,Ηθική ανάπτυξη,Ηθική ψυχολογία,Θεωρία δράσης,Κοινωνική ψυχολογία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Biografie,Biografie,Lebensbeschreibung , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Moral,Moralentwicklung , Genetische Psychologie,Psychogenese , Soziologie - Handlungstheorie,Aktionstheorie , Epistemologie,Epistologie,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie,Epistemologie,Epistologie,Erkenntnislehre,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie , Social psychology |
SYG | 0 | 0 | |a Moral |