Koedukation und Jungen: soziale Jungenförderung in der Schule
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim
Deutscher Studien-Verlag
1997
|
In: | Year: 1997 |
Edition: | Dr. nach Typoskript (DTP) |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Boy
/ Social learning
/ Coeducation
B Identity development B Gender-specific role / Socialization |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Coeducation B Experimental test B Jugendliche B Children's policy B Violence B Sex instruction B Mathematics teaching B Social integration B Frauen B Social inequality B Juvenile sociology B Elementary school B Equal rights B Progressive education B Socialization B Youth work B Germany B Social action |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 231321864 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240909113647.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 970729s1997 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 97,A32,0580 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 95076132X |2 DE-101 | |
020 | |a 3892717125 |c (kart.) : DM 44.00 |9 3-89271-712-5 | ||
024 | 3 | |a 9783892717126 | |
035 | |a (DE-627)231321864 | ||
035 | |a (DE-576)05972644X | ||
035 | |a (DE-599)DNB95076132X | ||
035 | |a (OCoLC)845469877 | ||
035 | |a (OCoLC)75755277 | ||
035 | |a (DE-604)8113894716 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | 4 | |a 11 |q dnb |
084 | |a PÄ 305,7 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 385 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DG 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19556: | ||
084 | |a 71.31 |2 bkl | ||
084 | |a 81.22 |2 bkl | ||
084 | |a 71.32 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Koedukation und Jungen |b soziale Jungenförderung in der Schule |c hrsg. von Astrid Kaiser |
250 | |a Dr. nach Typoskript (DTP) | ||
264 | 1 | |a Weinheim |b Deutscher Studien-Verl. |c 1997 | |
300 | |a 196 S. |b graph. Darst. |c 24 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverzeichnis S. 179 - 193 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
650 | 4 | |a Koedukation | |
650 | 4 | |a Jugendliche | |
650 | 4 | |a Jugendpolitik | |
650 | 4 | |a Soziales Handeln | |
650 | 4 | |a Jugendsoziologie | |
650 | 4 | |a Soziale Integration | |
650 | 4 | |a Sozialisation | |
650 | 4 | |a Sexualerziehung | |
650 | 4 | |a Modellversuch | |
650 | 4 | |a Jugendarbeit | |
650 | 4 | |a Grundschule | |
650 | 4 | |a Reformpädagogik | |
650 | 4 | |a Frauen | |
650 | 4 | |a Gleichberechtigung | |
650 | 4 | |a Gewalt | |
650 | 4 | |a Mathematikunterricht | |
650 | 4 | |a Soziale Ungleichheit | |
651 | 7 | |a Deutschland |2 gnd | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4029002-5 |0 (DE-627)104254262 |0 (DE-576)208980547 |2 gnd |a Junge |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055760-1 |0 (DE-627)106156926 |0 (DE-576)209115270 |2 gnd |a Soziales Lernen |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4031467-4 |0 (DE-627)106265571 |0 (DE-576)208992537 |2 gnd |a Koedukation |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4138616-4 |0 (DE-627)10435366X |0 (DE-576)209687568 |2 gnd |a Identitätsentwicklung |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4071776-8 |0 (DE-627)104509104 |0 (DE-576)209184876 |2 gnd |a Geschlechterrolle |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055783-2 |0 (DE-627)104675101 |0 (DE-576)209115386 |2 gnd |a Sozialisation |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)115482113 |0 (DE-627)077279352 |0 (DE-576)161635016 |4 edt |a Kaiser, Astrid |d 1948- | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DG 4000 |b Koedukation |k Pädagogik |k Spezialfragen der Erziehung |k Koedukation |0 (DE-627)1270672142 |0 (DE-625)rvk/19556: |0 (DE-576)200672142 |
936 | b | k | |a 71.31 |j Geschlechter und ihr Verhalten |0 (DE-627)106412655 |
936 | b | k | |a 81.22 |j Geschlechterunterschied im Bildungswesen |0 (DE-627)106416758 |
936 | b | k | |a 71.32 |j Mann |x Soziologie |0 (DE-627)106412663 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3191443061 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 231321864 | ||
LOK | |0 005 20020413000000 | ||
LOK | |0 008 970822||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 37 A 11246 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |l 38 |8 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 319144310X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 231321864 | ||
LOK | |0 005 20100408084259 | ||
LOK | |0 008 971119||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 97/2847 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg V b 50 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3191443118 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 231321864 | ||
LOK | |0 005 20100407024008 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 98/178 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ga II 1496 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Boy,Boy (motif),Boy (3-6 years),Boy,Youth,Children's policy,Juvenile policy,Coeducation,Elementary school,Primary school,Equal rights,Woman,Man,Experimental test,Trial attempt,Gender-specific role,Gender-specific role,Sexual role,Sex role in literature,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,French Occupation Zone,Soviet Occupation Zone,Germany,Identity development,Juvenile sociology,Mathematics teaching,Mathematics lessons,Mathematics,Mathematics,Progressive education,Sex instruction,Sex education,Social action,Social-minded behavior,Social inequality,Social differences,Social integration,Social integration,Social learning,Socialization,Socialization,Social development,Violence,Violence,Violence in literature,Youth work |
STB | 0 | 0 | |a Action sociale,Allemagne,Allemagne,Apprentissage social,Développement de l'Identité,Enseignement des mathématiques,Garçon,Garçon (motif),Garçon (3-6 ans),Garçon,Intégration sociale,Inégalité sociale,Mixité scolaire,Politique de la jeunesse,Projet pilote,Rôle de genre,Rôle de genre,Rôle sexué,Rôle sexué,Rôle sexué (motif),Rôle sexué,Socialisation,Socialisation,Sociologie de la jeunesse,Travail avec les jeunes,Violence,Violence,École primaire,École élémentaire,École élémentaire,Éducation nouvelle,Éducation sexuelle,Égalité des droits |
STC | 0 | 0 | |a Acción social,Alemania,Alemania,Aprendizaje social,Coeducación,Desarrollo de la identidad,Desigualdad social,Educación sexual,Enseñanza de matemática,Escuela primaria,Igualdad de género,Integración social,Niño,Niño,Papel de género,Papel de género,Pedagogía reformada,Política para la juventud,Proyecto piloto,Socialización,Socialización,Sociología juvenil,Trabajo sociopedagógico con menores,Violencia,Violencia |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento sociale,Azione sociale,Coeducazione,Classi miste,Classi miste,Disuguaglianza sociale,Diseguaglianza sociale,Diseguaglianza sociale,Educazione sessuale,Esperimento modello,Germania,Germania,Insegnamento della matematica,Matematica (materia),Matematica,Integrazione sociale,Lavoro sociale con i giovani,Pari opportunità,Pedagogia riformista,Politiche per i giovani,Ragazzo,Bambino <maschio>,Ragazzo (maschio),Ragazzo,Ruolo di genere,Ruolo di genere,Scuola primaria,Scuola elementare,Scuola elementare,Socializzazione,Socializzazione,Sociologia dei giovani,Sviluppo dell'identità,Violenza,Violenza |
STE | 0 | 0 | |a 小学,平等权利,德国,德国,性别角色,性别角色,性教育,性启蒙教育,改革教育学,数学课,数学教学,暴力,暴力,武力,武力,模型试验,实验测试,男女同校,男女合校,男女共学,男孩,小伙子,年轻人,社会不平等,社会不公,社会化,社会学习,社会行动,身份发展,青少年工作,青年工作,青年政策,儿童政策 |
STF | 0 | 0 | |a 小學,平等權利,德國,德國,性別角色,性別角色,性教育,性啟蒙教育,改革教育學,數學課,數學教學,暴力,暴力,武力,武力,模型試驗,實驗測試,男女同校,男女合校,男女共學,男孩,小伙子,年輕人,社會不平等,社會不公,社會化,社會學習,社會行動,身份發展,青少年工作,青年工作,青年政策,兒童政策 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Aprendizagem social,Ação social,Coeducação,Desenvolvimento da identidade,Desigualdade social,Educação sexual,Ensino de matemática,Escola primária,Igualdade de gênero,Integração social,Menino,Menino,Papel de gênero,Papel de gênero,Pedagogia reformada,Política para a juventude,Projeto piloto,Socialização,Socialização,Sociologia juvenil,Trabalho sociopedagógico com menores,Violência,Violência |
STH | 0 | 0 | |a Власть,Власть,Сила,Сила (мотив),Гендерная роль (мотив),Гендерная роль,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Мальчик (7-14 лет),Мальчик,Модельное испытание,Молодёжная политика,Начальная школа,Педагогика реформы,Половое воспитание,Равноправие,Развитие личности,Совместное обучение,Социализация (мотив),Социализация,Социальная интеграция,Социальная работа с молодёжью,Социальное неравенство,Социальное обучение,Социальные действия,Социология молодёжи,Урок математики |
STI | 0 | 0 | |a Αγόρι (7-14 ετών),Αγόρι,Ανάπτυξη της ταυτότητας,Βία (μοτίβο),Βία,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Δημοτικό σχολείο,Διδασκαλία μαθηματικών,Δοκιμή μοντέλου,Πειραματικό μοντέλο,Ισότητα,Κοινωνική ένταξη,Κοινωνική ανισότητα,Κοινωνική δράση,Κοινωνική εργασία με νέους,Κοινωνική μάθηση,Κοινωνικοποίηση (μοτίβο),Κοινωνικοποίηση,Κοινωνιολογία της νεολαίας,Μεταρρυθμιστική παιδαγωγική,Μικτή εκπαίδευση,Πολιτική για τους νέους,Ρόλος των φύλων (μοτίβο),Ρόλος των φύλων,Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Jugend,Kinderpolitik,Kinder- und Jugendpolitik,Kind , Psychosoziales Handeln,Sozialverhalten,Psychosoziales Handeln,Soziale Praktik , Jugend,Jugend,Gesellschaft , Integration <Soziologie>,Gesellschaftliche Integration,Soziale Eingliederung , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung , Aufklärung,Geschlechtliche Aufklärung,Geschlechtliche Erziehung,Geschlechtserziehung,Liebeserziehung,Sexualaufklärung,Sexualität,Sexualkunde,Sexualpädagogik,Sexualunterricht,Sexuelle Aufklärung , Versuch , Außerschulische Jugendarbeit,Kinderarbeit,Jugendpflege , Elementarschule,Primärschule,Primarbereich,Primarschule,Primarstufe,Polytechnische Oberschule,Grundschulen , Frau,Gesellschaft - Frauen,Frau,Frau , Rechtsordnung - Gleichberechtigung,Frau,Frau,Mann,Mann , Mathematik,Mathematik,Mathematikdidaktik,Mathematischer Unterricht,Rechenunterricht , Gesellschaftliche Ungleichheit,Sozialer Unterschied,Soziale Differenz |
SYF | 0 | 0 | |a Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland |
SYG | 0 | 0 | |a Knabe,Bub,Jungen , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung , Gender role,Gender stereotype,Geschlechterstereotyp,Geschlechtsrolle,Rollenstereotyp,Geschlechtsrolle , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung |