Didaktik des Ethikunterrichts: wie lässt sich Moral lehren und lernen?
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Kohlhammer
2003
|
In: | Year: 2003 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Ethics teaching
B Philosophy teaching / Didactics |
Further subjects: | B
Unterrichtsmodell
B Ethics B ethical argumentation B teaching system B Education B Ethics / Sittenlehre B Ethische Argumentation B upbringing |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 350624933 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240821131449.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 020716s2003 gw ||||| 00| ||ger c | ||
020 | |a 317016306X |c : Eur 19,00 |9 3-17-016306-X | ||
020 | |a 9783170163065 |c kart. : EUR 19.00 |9 978-3-17-016306-5 | ||
024 | 3 | |a 9783170163065 | |
035 | |a (DE-627)350624933 | ||
035 | |a (DE-576)100406602 | ||
035 | |a (DE-599)GBV350624933 | ||
035 | |a (OCoLC)248596338 | ||
035 | |a (OCoLC)54375222 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC03429791 | ||
035 | |a (DE-604)BV014584684 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-DE-BW | ||
082 | 0 | 4 | |a 22 |
084 | |a PÄ 965 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 5,3 |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 5300 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16913: | ||
084 | |a BQ 7350 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15607: | ||
084 | |a 08.38 |2 bkl | ||
084 | |a 08.04 |2 bkl | ||
084 | |a 80.45 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)137167024 |0 (DE-627)590347241 |0 (DE-576)302381759 |4 aut |a Pfeifer, Volker |d 1944- | |
109 | |a Pfeifer, Volker 1944- | ||
245 | 1 | 0 | |a Didaktik des Ethikunterrichts |b wie lässt sich Moral lehren und lernen? |c Volker Pfeifer |
264 | 1 | |a Stuttgart |b Kohlhammer |c 2003 | |
300 | |a 272 S. |b Ill., graph. Darst. |c 24 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 269 - 271 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
650 | 4 | |a Ethik/Sittenlehre | |
650 | 4 | |a Erziehung | |
650 | 4 | |a Ethische Argumentation | |
650 | 4 | |a Unterrichtsmodell | |
650 | 4 | |a Ethics | |
650 | 4 | |a upbringing | |
650 | 4 | |a ethical argumentation | |
650 | 4 | |a teaching system | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015604-7 |0 (DE-627)104732318 |0 (DE-576)208912622 |2 gnd |a Ethikunterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4045797-7 |0 (DE-627)106200240 |0 (DE-576)209066881 |2 gnd |a Philosophieunterricht |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/107857553.pdf |m V:DE-603 |m B:DE-17 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo |a RFBW | ||
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 5300 |b Politische und soziale Erziehung |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung |k Politische und soziale Erziehung |0 (DE-627)1270760645 |0 (DE-625)rvk/16913: |0 (DE-576)200760645 |
936 | r | v | |a BQ 7350 |b Didaktik, Methodik |k Theologie und Religionswissenschaften |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Didaktik, Methodik |0 (DE-627)1272623629 |0 (DE-625)rvk/15607: |0 (DE-576)202623629 |
936 | b | k | |a 08.38 |j Ethik |0 (DE-627)10640265X |
936 | b | k | |a 08.04 |j Ausbildung |j Beruf |j Organisationen |x Philosophie |0 (DE-627)106402595 |
936 | b | k | |a 80.45 |j Ethische Erziehung |0 (DE-627)106414496 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3273294035 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 350624933 | ||
LOK | |0 005 20100408184118 | ||
LOK | |0 008 030702||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 03/551 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 15.2 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l K8 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3273294043 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 350624933 | ||
LOK | |0 005 20140908094719 | ||
LOK | |0 008 140908||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-121 |c DE-627 |d DE-21-121 | ||
LOK | |0 541 |e 2002/0681 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-121 | ||
LOK | |0 852 1 |c päd B.1.1. 23 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x Bibdia: 19724 | ||
LOK | |0 935 |a k121 |a i121 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4492084940 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 350624933 | ||
LOK | |0 005 20240821130055 | ||
LOK | |0 008 240227||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x SPQUE#Reformationsgeschichtliche Forschungsbibliothek Wittenberg#SPSAM#Predigerseminar#SPUSM#Bestand(1952-2017) | ||
LOK | |0 935 |a RFBW |a bips |a psnb | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Didactics,Education,Education,Upbringing,Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Philosophy teaching,Philosophy lessons,Philosophy,Philosophy |
STB | 0 | 0 | |a Didactique,Enseignement de la philosophie,Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Éducation,Éducation |
STC | 0 | 0 | |a Didáctica,Educación,Educación,Enseñanza de la filosofía,Enseñanza de ética |
STD | 0 | 0 | |a Didattica,Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Insegnamento della filosofia,Filosofia (materia),Filosofia,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione |
STE | 0 | 0 | |a 伦理学课程,伦理学教学,哲学课,教学法,教学理论,教育法,教育,教育,教养,教养 |
STF | 0 | 0 | |a 倫理學課程,倫理學教學,哲學課,教學法,教學理論,教育法,教育,教育,教養,教養 |
STG | 0 | 0 | |a Didática,Educação,Educação,Ensino da filosofia,Ensino de ética |
STH | 0 | 0 | |a Воспитание (мотив),Воспитание,Дидактика,Преподавание философии,Преподавание этики |
STI | 0 | 0 | |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Διδακτική,Διδασκαλία φιλοσοφίας,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο) |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungspraxis |
SYG | 0 | 0 | |a Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Philosophie,Philosophie,Philosophiedidaktik , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre |