Dekonstruktion und Erziehung: Studien zum Paradoxieproblem in der Pädagogik
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bielefeld
transcript-Verlag
2006
|
In: |
Theorie Bilden (6)
Year: 2006 |
Series/Journal: | Theorie Bilden
6 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Paradox
/ Pedagogics
|
Further subjects: | B
Deconstruction
B Paradox B Critical Pedagogy B Pedagogical behavior B Pedagogics B Future B Educational philosophy B Theory formation B Thesis B Bibliography |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) Review |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 505546930 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220627150110.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 060111s2006 gw ||||| mb 00| ||ger c | ||
010 | |a 2007366662 | ||
015 | |a 06,N04,0786 |2 dnb | ||
015 | |a 06,N04,0786 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 977764117 |2 DE-101 | |
020 | |a 3899424697 |c Pb. : ca. EUR 27.80, ca. sfr 48.70 |9 3-89942-469-7 | ||
020 | |a 9783899424690 |c : Pb. : ca. EUR 27.80, ca. sfr 48.70 |9 978-3-89942-469-0 | ||
024 | 3 | |a 9783899424690 | |
035 | |a (DE-627)505546930 | ||
035 | |a (DE-576)252092996 | ||
035 | |a (DE-599)DNB977764117 | ||
035 | |a (OCoLC)180896262 | ||
035 | |a (OCoLC)75252332 | ||
035 | |a (DE-605)HT014623729 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC05235785 | ||
035 | |a (DE-604)BV021728836 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-NW | ||
050 | 0 | |a LC196 | |
082 | 0 | |a 370 | |
082 | 0 | |a 370.152 |q OCLC | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 2000 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19539:761 | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a 80.02 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)133586014 |0 (DE-627)54954660X |0 (DE-576)272841676 |4 aut |a Wimmer, Michael |d 1951- | |
109 | |a Wimmer, Michael 1951- |a Wimmer, M. 1951- | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Dekonstruktion und Erziehung |b Studien zum Paradoxieproblem in der Pädagogik |c Michael Wimmer |
264 | 1 | |a Bielefeld |b transcript-Verl. |c 2006 | |
300 | |a 421 S |c 225 mm x 148 mm, 513 gr. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Theorie bilden |v Bd. 6 | |
500 | |a Literaturverz. S. 385 - 421 | ||
502 | |a Zugl.: Halle, Univ., FB Erziehungswiss., Habil.-Schr., 2000 | ||
601 | |a Dekonstruktion | ||
650 | 0 | |a Critical Pedagogy | |
650 | 0 | |a Deconstruction | |
650 | 0 | |a Paradox | |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |a Pädagogik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4044593-8 |0 (DE-627)106204904 |0 (DE-576)209061596 |a Paradoxon |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4185105-5 |0 (DE-627)105289884 |0 (DE-576)210030208 |a Theoriebildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4115484-8 |0 (DE-627)105813982 |0 (DE-576)209493623 |a Pädagogische Handlung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4191125-8 |0 (DE-627)105244503 |0 (DE-576)210071397 |a Zukunftserwartung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4070955-3 |0 (DE-627)106099000 |0 (DE-576)209182377 |a Erziehungsphilosophie |2 gnd |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Bibliografie |0 (DE-588)4006432-3 |0 (DE-627)104814519 |0 (DE-576)208865578 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044593-8 |0 (DE-627)106204904 |0 (DE-576)209061596 |2 gnd |a Paradoxon |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
751 | |a Halle |4 uvp | ||
830 | 0 | |a Theorie Bilden |v 6 |9 6 |w (DE-627)477899471 |w (DE-576)115629858 |w (DE-600)2175353-2 |x 2747-3201 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz252092996inh.htm |m B:DE-576;DE-Mit1 |q application/pdf |v 20090225095906 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz252092996rez.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Rezension |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 2000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden (allgemein). Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270714481 |0 (DE-625)rvk/19539:761 |0 (DE-576)200714481 |
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | b | k | |a 80.02 |j Philosophie und Theorie der Pädagogik |0 (DE-627)106414437 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3252440148 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 505546930 | ||
LOK | |0 005 20061103101343 | ||
LOK | |0 008 061103||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 06/1033 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb II 242 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3252440156 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 505546930 | ||
LOK | |0 005 20070109161557 | ||
LOK | |0 008 070109||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2006/665 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cba 132 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Educational philosophy,Philosophy of Education,Philosophical pedagogy,Pedagogy,Pedagogic philosophy,Future,Expectations of the future,Vision,Paradox,Paradoxes,Pedagogical behavior,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Theory formation |
STB | 0 | 0 | |a Action pédagogique,Formation d’une théorie,Élaboration d’une théorie,Élaboration d’une théorie,Paradoxe,Perspective d’avenir,Attente concernant l'avenir,Attente concernant l'avenir,Philosophie de l'éducation,Pédagogie,Pédagogie |
STC | 0 | 0 | |a Acto pedagógico,Expectativa para el futuro,Filosofía de la educación,Formación de una teoría,Paradoxón,Pedagogía,Pedagogía |
STD | 0 | 0 | |a Aspettativa per il futuro,Azione pedagogica,Filosofia dell'educazione,Formazione di una teoria,Nascita di una teoria,Nascita di una teoria,Paradosso,Pedagogia,Pedagogia |
STE | 0 | 0 | |a 对未来的期待,悖论,诡局,吊诡,教育学,教育理念,教育原理,理论形成,理论建构 |
STF | 0 | 0 | |a 對未來的期待,悖論,詭局,弔詭,教育學,教育理念,教育原理,理論形成,理論建構 |
STG | 0 | 0 | |a Ato pedagógico,Expectativa para o futuro,Filosofia da educação,Formação de uma teoria,Paradoxo,Pedagogia,Pedagogia |
STH | 0 | 0 | |a Образование теории,Ожидание будущего,Парадокс,Педагогика (мотив),Педагогика,Педагогическое действие,Философия воспитания |
STI | 0 | 0 | |a Δημιουργία θεωρίας,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Παιδαγωγική δράση,Παράδοξο,Προσδοκία για το μέλλον,Φιλοσοφία της εκπαίδευσης,Εκπαιδευτική φιλοσοφία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Paradoxes,Paradoxie,Das Paradoxe , Pädagogisches Handeln,Handlung , Zukunftsperspektive,Zukunft , Bildungsphilosophie,Erziehung,Pädagogik,Pädagogische Philosophie,Philosophische Pädagogik |
SYG | 0 | 0 | |a Paradoxes,Paradoxie,Das Paradoxe , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |