Vorgreifende Anerkennung: zur Subjektbildung in interaktiven Prozessen
Published in: | Reflexive Sozialpsychologie |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bielefeld
transcript
2007
|
In: |
Reflexive Sozialpsychologie (1)
|
Series/Journal: | Reflexive Sozialpsychologie
1 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Interaction
/ Individual
/ Subject (Philosophy)
/ Identity development
/ Social acceptance
B Educational theory |
Further subjects: | B
Interaction (Philosophy)
B Subject (Philosophy) B Social Psychology B Identity (Psychology) |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 521402808 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220629110237.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 061222s2007 gw ||||| 00| ||ger c | ||
010 | |a 2007413619 | ||
015 | |a 07,N03,0776 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 982310447 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783899426588 |c Pb. : ca. EUR 19.80, ca. sfr 33.60 |9 978-3-89942-658-8 | ||
020 | |a 3899426584 |c Pb. : ca. EUR 19.80, ca. sfr 33.60 |9 3-89942-658-4 | ||
024 | 3 | |a 9783899426588 | |
035 | |a (DE-627)521402808 | ||
035 | |a (DE-576)262313448 | ||
035 | |a (DE-599)GBV521402808 | ||
035 | |a (OCoLC)180713149 | ||
035 | |a (OCoLC)85842938 | ||
035 | |a (DE-604)BV022289789 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-NW | ||
050 | 0 | |a BD223 | |
082 | 0 | |a 370 | |
082 | 0 | |a 302.14 |q OCLC | |
082 | 0 | 4 | |a 300 |a 150 |
082 | 0 | 4 | |a 370 |
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BK 2110 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/11862: | ||
084 | |a CV 6500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19165: | ||
084 | |a 77.63 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)11367984X |0 (DE-627)525910379 |0 (DE-576)289771048 |4 aut |a Werschkull, Friederike |d 1961- | |
109 | |a Werschkull, Friederike 1961- | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Vorgreifende Anerkennung |b zur Subjektbildung in interaktiven Prozessen |c Friederike Werschkull |
264 | 1 | |a Bielefeld |b transcript |c 2007 | |
300 | |a 206 S. |c 23 cm, 290 gr. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Reflexive Sozialpsychologie |v 1 | |
500 | |a Literaturverz. S. 197 - 206 | ||
583 | 1 | |a Archivierung prüfen |c 20200919 |f DE-640 |z 3 |2 pdager | |
601 | |a Anerkennung | ||
601 | |a Prozession | ||
650 | 0 | |a Subject (Philosophy) | |
650 | 0 | |a Interaction (Philosophy) | |
650 | 0 | |a Identity (Psychology) | |
650 | 0 | |a Social Psychology | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4027266-7 |0 (DE-627)106285335 |0 (DE-576)208970134 |2 gnd |a Interaktion |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4026751-9 |0 (DE-627)106287184 |0 (DE-576)20896777X |2 gnd |a Individuum |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4183903-1 |0 (DE-627)105299251 |0 (DE-576)210021950 |2 gnd |a Subjekt |g Philosophie |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4138616-4 |0 (DE-627)10435366X |0 (DE-576)209687568 |2 gnd |a Identitätsentwicklung |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4388391-6 |0 (DE-627)189307404 |0 (DE-576)211917656 |2 gnd |a Soziale Anerkennung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4069468-9 |0 (DE-627)106103407 |0 (DE-576)209176873 |2 gnd |a Bildungstheorie |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
830 | 0 | |a Reflexive Sozialpsychologie |v 1 |9 1 |w (DE-627)524857059 |w (DE-576)262313340 |w (DE-600)2272004-2 |x 2703-1381 | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hbz/toc/ht014956995.pdf |m V:DE-605 |q pdf/application |v 2008-11-15 |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BK 2110 |b Das handelnde Subjekt (Akt, Handlung, Gesinnung, Gewohnheit, Motiv, Verhaltensforschung) |k Theologische Ethik/Moraltheologie |k Allgemeine Moraltheologie/Ethische Grundbegriffe |k Das handelnde Subjekt (Akt, Handlung, Gesinnung, Gewohnheit, Motiv, Verhaltensforschung) |0 (DE-627)1270667939 |0 (DE-625)rvk/11862: |0 (DE-576)200667939 |
936 | r | v | |a CV 6500 |b Persönlichkeit, problematische Persönlichkeit |k Sozialpsychologie |k Persönlichkeit, problematische Persönlichkeit |0 (DE-627)127148790X |0 (DE-625)rvk/19165: |0 (DE-576)20148790X |
936 | b | k | |a 77.63 |j Soziale Interaktion |j soziale Beziehungen |0 (DE-627)106423460 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3100598822 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 521402808 | ||
LOK | |0 005 20071206155358 | ||
LOK | |0 008 071206||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 07/1150 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pq 1.436 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l K8 |8 0 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Educational theory,Educational ideology,Identity development,Individual,Individual,Interaction,Social acceptance,Social appreciation |
STB | 0 | 0 | |a Développement de l'Identité,Individu,Individu,Individu et société,Interaction,Reconnaissance sociale,Théorie de l’éducation |
STC | 0 | 0 | |a Desarrollo de la identidad,Individuo,Individuo,Interacción,Reconocimiento social,Teoría educacional |
STD | 0 | 0 | |a Individuo,Individuo,Interazione,Riconoscimento sociale,Sviluppo dell'identità,Teoria dell'istruzione |
STE | 0 | 0 | |a 个体,个人,教育理论,教育哲学,相互作用,互动,身份发展 |
STF | 0 | 0 | |a 個體,個人,教育理論,教育哲學,相互作用,互動,身份發展 |
STG | 0 | 0 | |a Desenvolvimento da identidade,Indivíduo,Indivíduo,Interação,Reconhecimento social,Teoria educacional |
STH | 0 | 0 | |a Взаимодействие,Индивидуум (мотив),Индивидуум,Развитие личности,Социальное признание,Теория образования |
STI | 0 | 0 | |a Eκπαιδευτική θεωρία,Άτομο (μοτίβο),Άτομο,Αλληλεπίδραση,Ανάπτυξη της ταυτότητας,Κοινωνική αναγνώριση |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Soziologie - Interaktion,Interaktionsprozess,Interaktives Verhalten,Interpersonelle Interaktion,Personale Interaktion,Soziale Beziehung,Soziale Interaktion,Interaktionen , Einzelmensch,Individuen , Satzgegenstand , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung , Soziale Akzeptanz , Bildung,Bildungsideologie,Erziehungstheorie |