Elementarisierung - Bedeutung eines Unterrichtsprinzips
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Neukirchen-Vluyn
Neukirchener
2007
|
In: | Year: 2007 |
Reviews: | Elementarisierung – Bedeutung eines Unterrichtsprinzips (2008) (Schröder, Bernd, 1965 -)
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Elementarization
/ Protestant religious instruction
B Elementarization / Learning theory |
Further subjects: | B
Thesis
|
Online Access: |
Table of Contents Blurb |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 523267029 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240420232303.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 070124s2007 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 07,N06,0309 |2 dnb | ||
015 | |a 07,N06,0309 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 982604440 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783788722258 |c Pb. : ca. EUR 34.90, ca. EUR 35.90 (AT), ca. sfr 61.00 |9 978-3-7887-2225-8 | ||
020 | |a 3788722258 |c Pb. : ca. EUR 34.90, ca. EUR 35.90 (AT), ca. sfr 61.00 |9 3-7887-2225-8 | ||
024 | 3 | |a 9783788722258 | |
035 | |a (DE-627)523267029 | ||
035 | |a (DE-576)261832271 | ||
035 | |a (DE-599)DNB982604440 | ||
035 | |a (OCoLC)180050580 | ||
035 | |a (OCoLC)180050580 | ||
035 | |a (DE-604)BV022274821 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-NW | ||
082 | 0 | |a 230 | |
082 | 0 | |a 371.39 |q OCLC | |
082 | 0 | 4 | |a 230 |a 370 |
082 | 0 | 4 | |a 230 |
084 | |a 5,1 |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 1430 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16827: | ||
084 | |a BU 1420 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16826: | ||
084 | |a BU 6100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16920: | ||
084 | |a BW 63200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17566: | ||
084 | |a DP 1400 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19789:761 | ||
084 | |a 11.77 |2 bkl | ||
084 | |a 81.51 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)134073398 |0 (DE-627)560217382 |0 (DE-576)300294212 |4 aut |a Schnitzler, Manfred | |
109 | |a Schnitzler, Manfred | ||
245 | 1 | 0 | |a Elementarisierung - Bedeutung eines Unterrichtsprinzips |c Manfred Schnitzler |
264 | 1 | |a Neukirchen-Vluyn |b Neukirchener |c 2007 | |
300 | |a 509 S |b Ill., graph. Darst |c 219 mm x 145 mm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
502 | |a Zugl.: Tübingen, Univ., Diss., 2006 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
583 | 1 | |a Archivierung prüfen |c 20240324 |f DE-4165 |z 3 |2 pdager | |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4233880-3 |0 (DE-627)104563109 |0 (DE-576)210375930 |2 gnd |a Elementarisierung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4071045-2 |0 (DE-627)104814217 |0 (DE-576)209182733 |2 gnd |a Evangelischer Religionsunterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4233880-3 |0 (DE-627)104563109 |0 (DE-576)210375930 |2 gnd |a Elementarisierung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
751 | |a Tübingen |0 (DE-588)4061147-4 |0 (DE-627)106136933 |0 (DE-576)209138351 |4 uvp | ||
787 | 0 | 8 | |i Rezensiert in |a Schröder, Bernd, 1965 - |t Elementarisierung – Bedeutung eines Unterrichtsprinzips |d 2008 |w (DE-627)1797945882 |
856 | 4 | 2 | |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&doc_number=015485225&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |m V:DE-604 |q application/pdf |v 20090731000000 |3 Klappentext |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz261832271inh.htm |m V:DE-576 |q application/pdf |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 1430 |b Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Neuere systematische Werke |k Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie |0 (DE-627)1270760424 |0 (DE-625)rvk/16827: |0 (DE-576)200760424 |
936 | r | v | |a BU 1420 |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Neuere systematische Werke |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |0 (DE-627)1270651862 |0 (DE-625)rvk/16826: |0 (DE-576)200651862 |
936 | r | v | |a BU 6100 |b Allgemeine Darstellungen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Allgemeine Darstellungen |0 (DE-627)1270760661 |0 (DE-625)rvk/16920: |0 (DE-576)200760661 |
936 | r | v | |a BW 63200 |b Religionspädagogik |k Theologie und Religionswissenschaften |k Evangelische Theologie |k Evangelische Theologie der Gegenwart |k Praktische Theologie |k Religionspädagogik |0 (DE-627)127069961X |0 (DE-625)rvk/17566: |0 (DE-576)20069961X |
936 | r | v | |a DP 1400 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Didaktik |k Curriculum |k Curriculum allgemein |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783211 |0 (DE-625)rvk/19789:761 |0 (DE-576)200783211 |
936 | b | k | |a 11.77 |j Religionspädagogik |0 (DE-627)106403931 |
936 | b | k | |a 81.51 |j Lernprozess |0 (DE-627)106414755 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3098302275 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 523267029 | ||
LOK | |0 005 20070410104142 | ||
LOK | |0 008 070308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 47 A 1654:1 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x Fak. für Sozial- u. Verhaltenswiss., nfda | ||
LOK | |0 935 |a tdis | ||
LOK | |0 938 |f d8 | ||
LOK | |0 938 |l 36 |8 2 | ||
LOK | |0 938 |l 10/04/07 |8 6 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3098302283 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 523267029 | ||
LOK | |0 005 20070410104411 | ||
LOK | |0 008 070410||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 47 A 1654:2 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x Fak. für Sozial- u. Verhaltenswiss., nfda | ||
LOK | |0 935 |a tdis | ||
LOK | |0 938 |f d8 | ||
LOK | |0 938 |l 36 |8 2 | ||
LOK | |0 938 |l 10/04/07 |8 6 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3098302372 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 523267029 | ||
LOK | |0 005 20071206151501 | ||
LOK | |0 008 071206||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 07/1431 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pq 1.438 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l K8 |8 0 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Elementarization,Simplification,Learning theory,Learning,Protestant religious instruction,Religious instruction,Evangelical religious instruction,Religious instruction |
STB | 0 | 0 | |a Enseignement de la religion protestante,Théorie de l'apprentissage,Élémentarisation |
STC | 0 | 0 | |a Elementarización,Enseñanza religiosa evangélica,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Elementarizazzione,Insegnamento della religione evangelica,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 元素化,学习理论,新教宗教课程,更正教宗教课程 |
STF | 0 | 0 | |a 元素化,學習理論,新教宗教課程,更正教宗教課程 |
STG | 0 | 0 | |a Elementarização,Ensino religioso evangélico,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Преподавание протестантской религии,Теория обучения,Элементаризация |
STI | 0 | 0 | |a Θεωρία μάθησης,Προτεσταντική διδασκαλία θρησκευτικών,Στοιχειοποίηση |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Vereinfachung , Religionsunterricht , Vereinfachung , Lernen |