Elementarisierung - Bedeutung eines Unterrichtsprinzips

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schnitzler, Manfred (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Neukirchen-Vluyn Neukirchener 2007
In:Year: 2007
Reviews:Elementarisierung – Bedeutung eines Unterrichtsprinzips (2008) (Schröder, Bernd, 1965 -)
Standardized Subjects / Keyword chains:B Elementarization / Protestant religious instruction
B Elementarization / Learning theory
Further subjects:B Thesis
Online Access: Table of Contents
Blurb

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 523267029
003 DE-627
005 20240420232303.0
007 tu
008 070124s2007 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 07,N06,0309  |2 dnb 
015 |a 07,N06,0309  |2 dnb 
016 7 |a 982604440  |2 DE-101 
020 |a 9783788722258  |c Pb. : ca. EUR 34.90, ca. EUR 35.90 (AT), ca. sfr 61.00  |9 978-3-7887-2225-8 
020 |a 3788722258  |c Pb. : ca. EUR 34.90, ca. EUR 35.90 (AT), ca. sfr 61.00  |9 3-7887-2225-8 
024 3 |a 9783788722258 
035 |a (DE-627)523267029 
035 |a (DE-576)261832271 
035 |a (DE-599)DNB982604440 
035 |a (OCoLC)180050580 
035 |a (OCoLC)180050580 
035 |a (DE-604)BV022274821 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW 
082 0 |a 230 
082 0 |a 371.39  |q OCLC 
082 0 4 |a 230  |a 370 
082 0 4 |a 230 
084 |a 5,1  |a 5,3  |2 ssgn 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 1430  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16827: 
084 |a BU 1420  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16826: 
084 |a BU 6100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16920: 
084 |a BW 63200  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/17566: 
084 |a DP 1400  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19789:761 
084 |a 11.77  |2 bkl 
084 |a 81.51  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)134073398  |0 (DE-627)560217382  |0 (DE-576)300294212  |4 aut  |a Schnitzler, Manfred 
109 |a Schnitzler, Manfred 
245 1 0 |a Elementarisierung - Bedeutung eines Unterrichtsprinzips  |c Manfred Schnitzler 
264 1 |a Neukirchen-Vluyn  |b Neukirchener  |c 2007 
300 |a 509 S  |b Ill., graph. Darst  |c 219 mm x 145 mm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
502 |a Zugl.: Tübingen, Univ., Diss., 2006 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20240324  |f DE-4165  |z 3  |2 pdager 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4233880-3  |0 (DE-627)104563109  |0 (DE-576)210375930  |2 gnd  |a Elementarisierung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4071045-2  |0 (DE-627)104814217  |0 (DE-576)209182733  |2 gnd  |a Evangelischer Religionsunterricht 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4233880-3  |0 (DE-627)104563109  |0 (DE-576)210375930  |2 gnd  |a Elementarisierung 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4114402-8  |0 (DE-627)105822450  |0 (DE-576)209484322  |2 gnd  |a Lerntheorie 
689 1 |5 DE-101 
751 |a Tübingen  |0 (DE-588)4061147-4  |0 (DE-627)106136933  |0 (DE-576)209138351  |4 uvp 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Schröder, Bernd, 1965 -   |t Elementarisierung – Bedeutung eines Unterrichtsprinzips  |d 2008  |w (DE-627)1797945882 
856 4 2 |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&doc_number=015485225&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA  |m V:DE-604  |q application/pdf  |v 20090731000000  |3 Klappentext 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz261832271inh.htm  |m V:DE-576  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a BU 1430  |b Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |0 (DE-627)1270760424  |0 (DE-625)rvk/16827:  |0 (DE-576)200760424 
936 r v |a BU 1420  |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270651862  |0 (DE-625)rvk/16826:  |0 (DE-576)200651862 
936 r v |a BU 6100  |b Allgemeine Darstellungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Allgemeine Darstellungen  |0 (DE-627)1270760661  |0 (DE-625)rvk/16920:  |0 (DE-576)200760661 
936 r v |a BW 63200  |b Religionspädagogik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Theologie  |k Evangelische Theologie der Gegenwart  |k Praktische Theologie  |k Religionspädagogik  |0 (DE-627)127069961X  |0 (DE-625)rvk/17566:  |0 (DE-576)20069961X 
936 r v |a DP 1400  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Spezielle Fragen der Didaktik  |k Curriculum  |k Curriculum allgemein  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783211  |0 (DE-625)rvk/19789:761  |0 (DE-576)200783211 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
936 b k |a 81.51  |j Lernprozess  |0 (DE-627)106414755 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3098302275 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 523267029 
LOK |0 005 20070410104142 
LOK |0 008 070308||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 47 A 1654:1  |9 00 
LOK |0 866   |x Fak. für Sozial- u. Verhaltenswiss., nfda 
LOK |0 935   |a tdis 
LOK |0 938   |f d8 
LOK |0 938   |l 36  |8 2 
LOK |0 938   |l 10/04/07  |8 6 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3098302283 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 523267029 
LOK |0 005 20070410104411 
LOK |0 008 070410||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 47 A 1654:2  |9 00 
LOK |0 866   |x Fak. für Sozial- u. Verhaltenswiss., nfda 
LOK |0 935   |a tdis 
LOK |0 938   |f d8 
LOK |0 938   |l 36  |8 2 
LOK |0 938   |l 10/04/07  |8 6 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3098302372 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 523267029 
LOK |0 005 20071206151501 
LOK |0 008 071206||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-35  |c DE-627  |d DE-21-35 
LOK |0 541   |e 07/1431 
LOK |0 852   |a DE-21-35 
LOK |0 852 1  |c Pq 1.438  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 938   |l K8  |8 0 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Elementarization,Simplification,Learning theory,Learning,Protestant religious instruction,Religious instruction,Evangelical religious instruction,Religious instruction 
STB 0 0 |a Enseignement de la religion protestante,Théorie de l'apprentissage,Élémentarisation 
STC 0 0 |a Elementarización,Enseñanza religiosa evangélica,Teoría del aprendizaje 
STD 0 0 |a Elementarizazzione,Insegnamento della religione evangelica,Teoria dell'apprendimento 
STE 0 0 |a 元素化,学习理论,新教宗教课程,更正教宗教课程 
STF 0 0 |a 元素化,學習理論,新教宗教課程,更正教宗教課程 
STG 0 0 |a Elementarização,Ensino religioso evangélico,Teoria da aprendizagem 
STH 0 0 |a Преподавание протестантской религии,Теория обучения,Элементаризация 
STI 0 0 |a Θεωρία μάθησης,Προτεσταντική διδασκαλία θρησκευτικών,Στοιχειοποίηση 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Vereinfachung , Religionsunterricht , Vereinfachung , Lernen