Sehnsucht nach Orientierung, Vorbilder im Religionsunterricht

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Bizer, Christoph 1935-2008 (Other)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Neukirchen-Vluyn Neukirchener Verlag 2008
In: Jahrbuch der Religionspädagogik (24.2008)
Year: 2008
Series/Journal:Jahrbuch der Religionspädagogik 24.2008
Standardized Subjects / Keyword chains:B Example / Value notions / Religious instruction
B Idol / Value notions / Religious instruction
B Germany / Example / Teenagers
B Example / Search for meaning / Identity development / Teenagers
Further subjects:B Collection of essays
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 567028992
003 DE-627
005 20240905113651.0
007 tu
008 080528s2008 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 08,N23,0540  |2 dnb 
016 7 |a 988791420  |2 DE-101 
020 |a 9783788723033  |c kt. : EUR 24.90  |9 978-3-7887-2303-3 
035 |a (DE-627)567028992 
035 |a (DE-576)9567028990 
035 |a (DE-599)DNB988791420 
035 |a (OCoLC)253491658 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW 
082 0 |a 230  |a 268.433  |q BSZ 
082 0 4 |a 230  |a 150  |a 300 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 1420  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16826: 
084 |a BU 2100  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16849: 
084 |a BU 5000  |q BSZ  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16910: 
084 |a BU 1430  |q BSZ  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16827: 
084 |a BU 1250  |q BSZ  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16818: 
084 |a 11.77  |2 bkl 
084 |a 71.35  |2 bkl 
245 1 0 |a Sehnsucht nach Orientierung, Vorbilder im Religionsunterricht  |c hrsg. von Christoph Bizer ... 
264 1 |a Neukirchen-Vluyn  |b Neukirchener Verl.  |c 2008 
300 |a 240 S.  |b Ill., graph. Darst.  |c 22 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Jahrbuch der Religionspädagogik  |v 24.2008 
601 |a Sehnsucht 
601 |a Orientierung 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4391266-7  |0 (DE-627)190210567  |0 (DE-576)211735949  |2 gnd  |a Vorbild 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4132695-7  |0 (DE-627)104653477  |0 (DE-576)209637749  |2 gnd  |a Wertorientierung 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4161230-9  |0 (DE-627)105471577  |0 (DE-576)20986415X  |2 gnd  |a Idol 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4132695-7  |0 (DE-627)104653477  |0 (DE-576)209637749  |2 gnd  |a Wertorientierung 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 1 |5 DE-101 
689 2 0 |d g  |0 (DE-588)4011882-4  |0 (DE-627)104704861  |0 (DE-576)208896155  |2 gnd  |a Deutschland 
689 2 1 |d s  |0 (DE-588)4391266-7  |0 (DE-627)190210567  |0 (DE-576)211735949  |2 gnd  |a Vorbild 
689 2 2 |d s  |0 (DE-588)4028859-6  |0 (DE-627)104419199  |0 (DE-576)208979859  |2 gnd  |a Jugend 
689 2 |5 DE-101 
689 3 0 |d s  |0 (DE-588)4391266-7  |0 (DE-627)190210567  |0 (DE-576)211735949  |2 gnd  |a Vorbild 
689 3 1 |d s  |0 (DE-588)4197193-0  |0 (DE-627)104812915  |0 (DE-576)210113529  |2 gnd  |a Sinnfindung 
689 3 2 |d s  |0 (DE-588)4138616-4  |0 (DE-627)10435366X  |0 (DE-576)209687568  |2 gnd  |a Identitätsentwicklung 
689 3 3 |d s  |0 (DE-588)4028859-6  |0 (DE-627)104419199  |0 (DE-576)208979859  |2 gnd  |a Jugend 
689 3 |5 DE-101 
700 1 |0 (DE-588)131963279  |0 (DE-627)516321145  |0 (DE-576)298863820  |4 oth  |a Bizer, Christoph  |d 1935-2008 
830 0 |a Jahrbuch der Religionspädagogik  |v 24.2008  |9 24  |w (DE-627)13063137X  |w (DE-576)016136942  |w (DE-600)798496-0  |x 0178-3629  |7 ns 
856 4 2 |u http://d-nb.info/988791420/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |v 20130501  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a JALB  |a mteo 
936 r v |a BU 1420  |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270651862  |0 (DE-625)rvk/16826:  |0 (DE-576)200651862 
936 r v |a BU 2100  |b Allgemeine Werke  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Erziehung, Religionsunterricht und Katechese Heranwachsender  |k Allgemeine Werke  |0 (DE-627)1270653024  |0 (DE-625)rvk/16849:  |0 (DE-576)200653024 
936 r v |a BU 5000  |b Kirchengeschichte und Heiligenleben in Religionsunterricht und Katechese  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung  |k Kirchengeschichte und Heiligenleben in Religionsunterricht und Katechese  |0 (DE-627)1270683349  |0 (DE-625)rvk/16910:  |0 (DE-576)200683349 
936 r v |a BU 1430  |b Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |0 (DE-627)1270760424  |0 (DE-625)rvk/16827:  |0 (DE-576)200760424 
936 r v |a BU 1250  |b Sammelwerke  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Allgemeines  |k Sammelwerke  |0 (DE-627)1270654225  |0 (DE-625)rvk/16818:  |0 (DE-576)200654225 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
936 b k |a 71.35  |j Kindersoziologie  |j Jugendsoziologie  |0 (DE-627)106412698 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4493108738 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 567028992 
LOK |0 005 20240905111349 
LOK |0 008 240228||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 866   |x SPQUE#Johannes a Lasco Bibliothek 
LOK |0 935   |a RFBW  |a bips  |a JALB 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
SPR |a 1  |t IXT 
STA 0 0 |a Example,Model,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,French Occupation Zone,Identity development,Idol,Idol,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Search for meaning,Teenagers,Youth (14-21 years),Adult,Teenager,Youth (13-21 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Teenagers,Youth (16-22 years),Youth (15-20 years),Teenagers,Youth,Youth,Teenagers,Youth (12-13 years),Youth,Youth,Youth,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Teenager,Youth,Young people,Young person,Teenager,Youth,Youth (13-18 years),Youth (13-15 years),Youth (14-18 years),Youth,Youth (15 years),Youth,Youth (14 years),Youth,Youth (15-19 years),Youth,Youth (14-16 years),Youth,Youth (12-17 years),Youth (16-18 years),Youth,Youth (16-17 years),Youth,Youth (15-18 years),Youth,Youth in art,Adolescence in literature,Teenagers,Youth (13-19 years),Youth (12-15 years),Youth (14-15 years),Youth (12-18 years),Youth,Youth (13-17 years),Youth (15-16 years),Youth (14-17 years),Youth (14-20 years),Youth,Youth (14-19 years),Youth (12-19 years),Youth,Youth (16 years),Youth (17-19 years),Young adult,Youth (17-18 years),Youth,Value notions,Value orientation,Value attitude 
STB 0 0 |a Allemagne,Allemagne,Attachement aux valeurs,Importance des valeurs,Importance des valeurs,Développement de l'Identité,Enseignement de la religion,Exemple,Idole,Idole,Jeunes,Jeunes (14-21 ans),Jeunes (16-25 ans),Jeunes (17-19 ans),Jeunes (13-21 ans),Jeunes (16 ans),Jeunes,Jeunes (14-19 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-16 ans),Jeunes (13-17 ans),Jeunes (16-22 ans),Jeunes (15-20 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (13-19 ans),Jeunes (12-13 ans),Jeunesse,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (12-17 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-19 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (13-18 ans),Adolescents,Jeunesse,Adolescents,Recherche de sens 
STC 0 0 |a Alemania,Alemania,Búsqueda de sentido,Desarrollo de la identidad,Ejemplo,Modelo,Modelo,Enseñanza religiosa,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Orientación en valores,Ídolo,Ídolo 
STD 0 0 |a Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù <motivo>,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù,Adolescenti,Giovani,Adolescenti,Giovani,Adolescenti (motivo),Giovani (motivo),Adolescenti,Giovani,Esempio,Germania,Germania,Idolo,Idolo,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Orientamento ai valori,Ricerca di senso,Ricerca di significato,Ricerca di significato,Sviluppo dell'identità 
STE 0 0 |a 价值导向,偶像,偶像,典范,榜样,宗教课程,宗教课,宗教教学,德国,德国,身份发展,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年 
STF 0 0 |a 偶像,偶像,價值導向,典範,榜樣,宗教課程,宗教課,宗教教學,德國,德國,身份發展,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年 
STG 0 0 |a Alemanha,Alemanha,Busca de sentido,Desenvolvimento da identidade,Ensino religioso,Exemplo,Modelo a seguir,Modelo a seguir,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Orientação em valores,Ídolo,Ídolo 
STH 0 0 |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Идол (мотив),Идол,Молодёжь (17-18 лет),Молодёжь (12-19 лет),Молодёжь (14-20 лет),Молодёжь (14-17 лет),Молодёжь (12-18 лет),Молодёжь (14-15 лет),Молодёжь (12-15 лет),Молодёжь (мотив),Молодёжь (13-14 лет),Молодёжь (12-6 лет),Молодёжь (15-18 лет),Молодёжь (16-17 лет),Молодёжь (16-18 лет),Молодёжь (14-16 лет),Молодёжь (16-20 лет),Молодёжь (14 лет),Молодёжь (15 лет),Молодёжь (14-18 лет),Молодёжь (13-15 лет),Молодёжь,Нахождение смысла,Преподавание религии,Пример,Образец,Развитие личности,Ценностная ориентация 
STI 0 0 |a Ανάπτυξη της ταυτότητας,Αναζήτηση του νοήματος,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Είδωλο (μοτίνο),Είδωλο,Θρησκευτικά (μάθημα),Νεολαία <17-18 ετών>,Νεολαία <12-19 ετών>,Νεολαία <14-20 ετών>,Νεολαία <14-17 ετών>,Νεολαία <12-18 ετών>,Νεολαία <14-15 ετών>,Νεολαία <12-15 ετών>,Νεολαία <μοτίβο>,Νεολαία <13-14 ετών>,Νεολαία <12-16 ετών>,Νεολαία <15-18 ετών>,Νεολαία <16-17 ετών>,Νεολαία <16-18 ετών>,Νεολαία <14-16 ετών>,Νεολαία <16-20 ετών>,Νεολαία <14 ετών>,Νεολαία <15 ετών>,Νεολαία <14-18 ετών>,Νεολαία <13-15 ετών>,Νεολαία,Έφηβοι,Νέοι,Έφηβοι (13-15 ετών),Έφηβοι (14-18 ετών),Έφηβοι (15 ετών),Έφηβοι (14 ετών),Έφηβοι (16-20 ετών),Έφηβοι (14-16 ετών),Έφηβοι (16-18 ετών),Έφηβοι (16-17 ετών),Έφηβοι (15-18 ετών),Έφηβοι (12-16 ετών),Έφηβοι (13-14 ετών),Έφηβοι (μοτίβο),Έφηβοι (12-15 ετών),Έφηβοι (14-15 ετών),Έφηβοι (12-18 ετών),Έφηβοι (14-17 ετών),Έφηβοι (14-20 ετών),Έφηβοι (12-19 ετών),Έφηβοι (17-18 ετών),Παράδειγμα,Πρότυπο,Προσανατολισμός στις αξίες 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Leitfigur,Muster , Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ , Leitfigur,Muster , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Leitfigur,Muster , Sinnerfahrung,Sinnsuche,Sinnerleben , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager 
TIM |a 100019901003_100020241231  |b 1990-10-03 - 2024