Elementarisierung - Bedeutung eines Unterrichtsprinzips

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schnitzler, Manfred (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Neukirchen-Vluyn Neukirchener Verlag 2008
In:Year: 2008
Reviews:Elementarisierung – Bedeutung eines Unterrichtsprinzips (2008) (Schröder, Bernd, 1965 -)
Edition:2. Aufl.
Standardized Subjects / Keyword chains:B Elementarization / Protestant religious instruction
B Elementarization / Learning theory
Further subjects:B Thesis

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 59267021X
003 DE-627
005 20240329062636.0
007 tu
008 090226s2008 gw ||||| m 00| ||ger c
020 |a 9783788722258  |9 978-3-7887-2225-8 
024 3 |a 9783788722258 
035 |a (DE-627)59267021X 
035 |a (DE-576)293035229 
035 |a (DE-599)GBV59267021X 
035 |a (OCoLC)316206118 
035 |a (OCoLC)316206118 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW 
082 0 |a 230 
082 0 4 |a 230  |a 370 
084 |a BU 1430  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16827: 
084 |a BU 6100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16920: 
084 |a BW 63200  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/17566: 
084 |a DP 1400  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19789:761 
084 |a BQ 7345  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15606: 
084 |a 11.77  |2 bkl 
084 |a 81.51  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)134073398  |0 (DE-627)560217382  |0 (DE-576)300294212  |4 aut  |a Schnitzler, Manfred 
109 |a Schnitzler, Manfred 
245 1 0 |a Elementarisierung - Bedeutung eines Unterrichtsprinzips  |c Manfred Schnitzler 
250 |a 2. Aufl. 
264 1 |a Neukirchen-Vluyn  |b Neukirchener Verl.  |c 2008 
300 |a 509 S.  |b Ill., graph. Darst.  |c 219 mm x 145 mm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverz. S. [491] - 509 
502 |a Zugl.: Tübingen, Univ., Diss., 2006 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20240324  |f DE-4165  |z 3  |2 pdager 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4233880-3  |0 (DE-627)104563109  |0 (DE-576)210375930  |2 gnd  |a Elementarisierung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4071045-2  |0 (DE-627)104814217  |0 (DE-576)209182733  |2 gnd  |a Evangelischer Religionsunterricht 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4233880-3  |0 (DE-627)104563109  |0 (DE-576)210375930  |2 gnd  |a Elementarisierung 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4114402-8  |0 (DE-627)105822450  |0 (DE-576)209484322  |2 gnd  |a Lerntheorie 
689 1 |5 DE-101 
751 |a Tübingen  |0 (DE-588)4061147-4  |0 (DE-627)106136933  |0 (DE-576)209138351  |4 uvp 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Schröder, Bernd, 1965 -   |t Elementarisierung – Bedeutung eines Unterrichtsprinzips  |d 2008  |w (DE-627)1797945882 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a BU 1430  |b Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |0 (DE-627)1270760424  |0 (DE-625)rvk/16827:  |0 (DE-576)200760424 
936 r v |a BU 6100  |b Allgemeine Darstellungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Allgemeine Darstellungen  |0 (DE-627)1270760661  |0 (DE-625)rvk/16920:  |0 (DE-576)200760661 
936 r v |a BW 63200  |b Religionspädagogik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Theologie  |k Evangelische Theologie der Gegenwart  |k Praktische Theologie  |k Religionspädagogik  |0 (DE-627)127069961X  |0 (DE-625)rvk/17566:  |0 (DE-576)20069961X 
936 r v |a DP 1400  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Spezielle Fragen der Didaktik  |k Curriculum  |k Curriculum allgemein  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783211  |0 (DE-625)rvk/19789:761  |0 (DE-576)200783211 
936 r v |a BQ 7345  |b Pädagogik allgemein  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Pädagogik allgemein  |0 (DE-627)1272623610  |0 (DE-625)rvk/15606:  |0 (DE-576)202623610 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
936 b k |a 81.51  |j Lernprozess  |0 (DE-627)106414755 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Elementarization,Simplification,Learning theory,Learning,Protestant religious instruction,Religious instruction,Evangelical religious instruction,Religious instruction 
STB 0 0 |a Enseignement de la religion protestante,Théorie de l'apprentissage,Élémentarisation 
STC 0 0 |a Elementarización,Enseñanza religiosa evangélica,Teoría del aprendizaje 
STD 0 0 |a Elementarizazzione,Insegnamento della religione evangelica,Teoria dell'apprendimento 
STE 0 0 |a 元素化,学习理论,新教宗教课程,更正教宗教课程 
STF 0 0 |a 元素化,學習理論,新教宗教課程,更正教宗教課程 
STG 0 0 |a Elementarização,Ensino religioso evangélico,Teoria da aprendizagem 
STH 0 0 |a Преподавание протестантской религии,Теория обучения,Элементаризация 
STI 0 0 |a Θεωρία μάθησης,Προτεσταντική διδασκαλία θρησκευτικών,Στοιχειοποίηση 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Vereinfachung , Religionsunterricht , Vereinfachung , Lernen