Analyse ist gut, Verstehen noch besser: die 14. Shell-Studie im kritischen Licht christlicher Sozial- und Bildungsarbeit

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Lebendiges Zeugnis
Authors: Schroers, Cornelia (Author) ; Nass, Elmar 1966- (Author)
Format: Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Bonifatiuswerk d. Dt. Katholiken 2004
In: Lebendiges Zeugnis
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Teenagers / Value notions / Identity development / Youth work / Church
RelBib Classification:KBB German language area
NCA Ethics
RF Christian education; catechetics
ZB Sociology
Further subjects:B Federal Republic of Germany
B Empirical Analysis
B youth activities / youth work
B Bundesrepublik Deutschland
B Jugendliche / Kinder
B Empirische Untersuchung
B Identity
B Youth work
B children / adolescents

MARC

LEADER 00000caa a2200000 4500
001 596896441
003 DE-627
005 20221122153546.0
007 tu
008 160405s2004 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)596896441 
035 |a (DE-576)466274475 
035 |a (DE-599)GBV596896441 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |a Schroers, Cornelia  |4 aut 
245 1 0 |a Analyse ist gut, Verstehen noch besser  |b die 14. Shell-Studie im kritischen Licht christlicher Sozial- und Bildungsarbeit 
264 1 |c 2004 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a Verstehen 
601 |a Bildungsarbeit 
650 4 |a Identität 
650 4 |a Kinder/Jugendliche 
650 4 |a Empirische Untersuchung 
650 4 |a Bundesrepublik Deutschland 
650 4 |a Jugendarbeit 
650 4 |a Identity 
650 4 |a children/adolescents 
650 4 |a Empirical Analysis 
650 4 |a Federal Republic of Germany 
650 4 |a youth work/youth activities 
652 |a KBB:NCA:RF:ZB 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4011882-4  |0 (DE-627)104704861  |0 (DE-576)208896155  |2 gnd  |a Deutschland 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4028859-6  |0 (DE-627)104419199  |0 (DE-576)208979859  |2 gnd  |a Jugend 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4132695-7  |0 (DE-627)104653477  |0 (DE-576)209637749  |2 gnd  |a Wertorientierung 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4138616-4  |0 (DE-627)10435366X  |0 (DE-576)209687568  |2 gnd  |a Identitätsentwicklung 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4028863-8  |0 (DE-627)106276654  |0 (DE-576)208979883  |2 gnd  |a Jugendarbeit 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4030702-5  |0 (DE-627)104731745  |0 (DE-576)208988742  |2 gnd  |a Kirche 
689 0 |5 (DE-627) 
700 1 |0 (DE-588)124292399  |0 (DE-627)521901618  |0 (DE-576)183385136  |4 aut  |a Nass, Elmar  |d 1966- 
773 0 8 |i In  |t Lebendiges Zeugnis  |d Paderborn : Bonifatiuswerk d. Dt. Katholiken, 1946  |g 59(2004), 1, Seite 52-62  |w (DE-627)16740556X  |w (DE-600)516838-7  |w (DE-576)015698599  |x 0023-9941  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:59  |g year:2004  |g number:1  |g pages:52-62 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 u w |d 59  |j 2004  |e 1  |h 52-62 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3313542883 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 596896441 
LOK |0 005 20160405142222 
LOK |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixmi 
LOK |0 936ln  |0 1442052465  |a NCA 
LOK |0 936ln  |0 1442053755  |a ZB 
LOK |0 936ln  |0 1442053151  |a RF 
LOK |0 936ln  |0 1442044721  |a KBB 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Kirchenjugend,Kirchliche Jugendarbeit 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Church,Church,Church,Church in literature,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Soviet Occupation Zone,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,Germany,French Occupation Zone,Identity development,Identity,Identity,Identity (Philosophical concept),Identity (Philosophical concept) in art,Identity (Psychology) in literature,Identity (Psychology) in art,Teenagers,Teenager,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth (16-22 years),Youth,Teenagers,Youth (12-13 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Youth,Teenagers,Adult,Youth (13-21 years),Teenagers,Teenagers,Youth (14-21 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Youth,Teenager,Teenagers,Youth,Teenagers,Teenagers,Youth,Young people,Young person,Teenager,Youth,Youth (12-18 years),Youth,Youth (16-18 years),Youth,Youth (13-15 years),Youth (13-17 years),Youth (13-18 years),Youth (14-17 years),Youth in art,Adolescence in literature,Youth (16-17 years),Youth,Youth (15 years),Youth,Youth (14 years),Youth,Youth (14-16 years),Youth,Teenagers,Youth (12-17 years),Youth (14-19 years),Youth (15-18 years),Youth,Young adult,Youth (15-19 years),Youth (12-15 years),Youth (14-18 years),Youth,Youth,Youth (12-19 years),Youth,Youth (13-19 years),Youth (14-15 years),Youth (15-16 years),Youth (14-20 years),Youth,Youth (16 years),Youth (17-19 years),Youth (17-18 years),Youth,Value notions,Value orientation,Value attitude,Youth work 
STB 0 0 |a Allemagne,Allemagne,Attachement aux valeurs,Importance des valeurs,Importance des valeurs,Développement de l'Identité,Identité,Identité,Identité (philosophie),Jeunes,Jeunes (17-19 ans),Jeunes (16 ans),Jeunes,Jeunes (15-16 ans),Jeunes (16-22 ans),Jeunes,Jeunes (13-19 ans),Jeunes (12-13 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-19 ans),Jeunes (16-25 ans),Jeunes (13-21 ans),Jeunes,Jeunes (14-19 ans),Jeunes (14-21 ans),Jeunes (12-17 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunesse,Jeunes,Jeunes (13-18 ans),Jeunes (13-17 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Adolescents,Jeunesse,Adolescents,Travail avec les jeunes,Église,Église 
STC 0 0 |a Alemania,Alemania,Desarrollo de la identidad,Identidad,Identidad,Iglesia,Iglesia,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Orientación en valores,Trabajo sociopedagógico con menores 
STD 0 0 |a Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù <motivo>,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù,Adolescenti,Giovani,Adolescenti,Giovani,Adolescenti (motivo),Giovani (motivo),Adolescenti,Giovani,Chiesa,Chiesa,Germania,Germania,Identità,Identità,Lavoro sociale con i giovani,Orientamento ai valori,Sviluppo dell'identità 
STE 0 0 |a 价值导向,德国,德国,教会,教会,身份,身份,身份发展,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年,青少年工作,青年工作 
STF 0 0 |a 價值導向,德國,德國,教會,教會,身份,身份,身份發展,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年,青少年工作,青年工作 
STG 0 0 |a Alemanha,Alemanha,Desenvolvimento da identidade,Identidade,Identidade,Igreja,Igreja,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Orientação em valores,Trabalho sociopedagógico com menores 
STH 0 0 |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Личная идентификация (мотив),Личная идентификация,Молодёжь (17-18 лет),Молодёжь (14-20 лет),Молодёжь (14-15 лет),Молодёжь (12-19 лет),Молодёжь (16-20 лет),Молодёжь (14-18 лет),Молодёжь (12-6 лет),Молодёжь (12-15 лет),Молодёжь (15-18 лет),Молодёжь (14-16 лет),Молодёжь (14 лет),Молодёжь (15 лет),Молодёжь (13-14 лет),Молодёжь (16-17 лет),Молодёжь (мотив),Молодёжь (14-17 лет),Молодёжь (13-15 лет),Молодёжь (16-18 лет),Молодёжь (12-18 лет),Молодёжь,Развитие личности,Социальная работа с молодёжью,Ценностная ориентация,Церковь (мотив),Церковь 
STI 0 0 |a Ανάπτυξη της ταυτότητας,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Εκκλησία (μοτίβο),Εκκλησία,Κοινωνική εργασία με νέους,Νεολαία <17-18 ετών>,Νεολαία <14-20 ετών>,Νεολαία <14-15 ετών>,Νεολαία <12-19 ετών>,Νεολαία <16-20 ετών>,Νεολαία <14-18 ετών>,Νεολαία <12-16 ετών>,Νεολαία <12-15 ετών>,Νεολαία <15-18 ετών>,Νεολαία <14-16 ετών>,Νεολαία <14 ετών>,Νεολαία <15 ετών>,Νεολαία <13-14 ετών>,Νεολαία <16-17 ετών>,Νεολαία <μοτίβο>,Νεολαία <14-17 ετών>,Νεολαία <13-15 ετών>,Νεολαία <16-18 ετών>,Νεολαία <12-18 ετών>,Νεολαία,Έφηβοι,Νέοι,Έφηβοι (12-18 ετών),Έφηβοι (16-18 ετών),Έφηβοι (13-15 ετών),Έφηβοι (14-17 ετών),Έφηβοι (μοτίβο),Έφηβοι (16-17 ετών),Έφηβοι (13-14 ετών),Έφηβοι (15 ετών),Έφηβοι (14 ετών),Έφηβοι (14-16 ετών),Έφηβοι (15-18 ετών),Έφηβοι (12-15 ετών),Έφηβοι (12-16 ετών),Έφηβοι (14-18 ετών),Έφηβοι (16-20 ετών),Έφηβοι (12-19 ετών),Έφηβοι (14-15 ετών),Έφηβοι (14-20 ετών),Έφηβοι (17-18 ετών),Προσανατολισμός στις αξίες,Ταυτότητα (μοτίνο),Ταυτότητα 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Sozialpsychologie - Identität , Außerschulische Jugendarbeit,Kinderarbeit,Jugendpflege 
SYG 0 0 |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung , Außerschulische Jugendarbeit,Kinderarbeit,Jugendpflege , Church,Christliche Kirche,Christliche Kirche , Notre-Dame-de-l'Assomption,Ste-Trinité,Sainte-Trinité,Rosenberg-Kirche 
TIM |a 100019901003_100020241231  |b 1990-10-03 - 2024