Kompetenzmodellierung: Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und Perspektiven des Forschungsansatzes
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German English |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim Basel
Beltz
2010
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik / Beiheft (56)
Year: 2010 |
Series/Journal: | Zeitschrift für Pädagogik / Beiheft
56 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Education standard
B Education research / Language proficiency / Reading competence / Natural sciences / Mathematics B Education research / Ability / Pedagogical psychology / Teaching-learning studies |
Further subjects: | B
Collection of essays
|
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 640042716 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240711041824.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 101117s2010 gw ||||| 00| ||ger c | ||
020 | |a 9783407411570 |9 978-3-407-41157-0 | ||
035 | |a (DE-627)640042716 | ||
035 | |a (DE-576)333794923 | ||
035 | |a (DE-599)GBV640042716 | ||
035 | |a (OCoLC)846152329 | ||
035 | |a (OCoLC)685186876 | ||
035 | |a (DE-601)640042716 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger |a eng | ||
044 | |c XA-DE-BW |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 370 |q OCLC | |
082 | 0 | |a 379.1580943 | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |q DNB |
084 | |a PÄ 635 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 798 |2 sfb | ||
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 2510 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19542:761 | ||
084 | |a WB 4049 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/147980: | ||
084 | |a DN 7000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19744:761 | ||
084 | |a DF 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19546:761 | ||
084 | |a DO 1250 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19753:761 | ||
084 | |a 81.51 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Kompetenzmodellierung |b Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und Perspektiven des Forschungsansatzes |c hrsg. von Eckhard Klieme ... |
264 | 1 | |a Weinheim |a Basel |b Beltz |c 2010 | |
300 | |a 312 S. |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Zeitschrift für Pädagogik |a Beiheft |v 56 | |
500 | |a Enth. 30 Beitr | ||
500 | |a Literaturangaben. - Enth. 30 Beitr.. - Beitr. teilw. dt., teilw. engl | ||
546 | |a Beitr. teilw. dt., teilw. engl. | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Zwischenbilanz | ||
601 | |a Perspektive | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4782311-2 |0 (DE-627)388723319 |0 (DE-576)216341442 |2 gnd |a Bildungsstandard |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4122926-5 |0 (DE-627)105758884 |0 (DE-576)209555394 |2 gnd |a Bildungsforschung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077722-4 |0 (DE-627)106079433 |0 (DE-576)209206047 |2 gnd |a Sprachkompetenz |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4674421-6 |0 (DE-627)342824538 |0 (DE-576)214920739 |2 gnd |a Lesekompetenz |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4041421-8 |0 (DE-627)106219324 |0 (DE-576)209044837 |2 gnd |a Naturwissenschaften |
689 | 1 | 4 | |d s |0 (DE-588)4037944-9 |0 (DE-627)106234803 |0 (DE-576)209027347 |2 gnd |a Mathematik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4122926-5 |0 (DE-627)105758884 |0 (DE-576)209555394 |2 gnd |a Bildungsforschung |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4153521-2 |0 (DE-627)105530336 |0 (DE-576)209804033 |2 gnd |a Fähigkeit |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4478933-6 |0 (DE-627)236978225 |0 (DE-576)212854089 |2 gnd |a Lehr-Lern-Forschung |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)112732283 |0 (DE-627)394191269 |0 (DE-576)42918073X |4 edt |a Klieme, Eckhard |d 1954- | |
700 | 1 | |a Leutner, Detlev |e Hrsg. |4 edt | |
700 | 1 | |a Kenk, Martina |e Hrsg. |4 edt | |
830 | 0 | |a Zeitschrift für Pädagogik / Beiheft |v 56 |9 56 |w (DE-627)129457256 |w (DE-576)014820617 |w (DE-600)200050-7 |x 0514-2717 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/bs/toc/640042716.pdf |m V:DE-601 |m B:DE-84 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 2510 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Methoden empirischer Forschung in der Erziehungswissenschaft |k Erhebung, Fragenentwicklung, Interview |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1398379581 |0 (DE-625)rvk/19542:761 |0 (DE-576)328379581 |
936 | r | v | |a WB 4049 |b Allgemeines |k Biologie |k Bibliografien und Nachschlagewerke, Geschichte und Didaktik, Lehrbücher der Biologie |k Didaktik der Biologie |k Allgemeines |0 (DE-627)1270888757 |0 (DE-625)rvk/147980: |0 (DE-576)200888757 |
936 | r | v | |a DN 7000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Lehrer und Lehrerbildung |k Lehrerbildung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270782649 |0 (DE-625)rvk/19744:761 |0 (DE-576)200782649 |
936 | r | v | |a DF 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsziel, Bildungsideal |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270744097 |0 (DE-625)rvk/19546:761 |0 (DE-576)200744097 |
936 | r | v | |a DO 1250 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Schulleistung und Leistungsschule; Leistungstest |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270725092 |0 (DE-625)rvk/19753:761 |0 (DE-576)200725092 |
936 | b | k | |a 81.51 |j Lernprozess |0 (DE-627)106414755 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121188364 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 640042716 | ||
LOK | |0 005 20101129095609 | ||
LOK | |0 008 101129||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 50 A 11228 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1011 |f 36 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121188445 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 640042716 | ||
LOK | |0 005 20181212181243 | ||
LOK | |0 008 101119||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 10/498 | ||
LOK | |0 852 |p 600766865914 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c Zr 1 - 56 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1011 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121188453 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 640042716 | ||
LOK | |0 005 20101122073345 | ||
LOK | |0 008 101122||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 589/92 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ze 121-56 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3121188461 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 640042716 | ||
LOK | |0 005 20101125081903 | ||
LOK | |0 008 101125||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2010/447 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Zb 133 a -56- |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1011 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Naturwissenschaftliche Forschung,Psychologische Forschung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Ability,Ability,Education research,Education standard,Educational standard,Language proficiency,Command of a language,Proficiency in a language,Mathematics,Pure mathematics,Natural sciences,Natural sciences,Natural science,Science in literature,Pedagogical psychology,Educational psychology,Reading competence,Teaching-learning studies |
STB | 0 | 0 | |a Compétence langagière,Compétence linguistique,Compétence linguistique,Compétence,Aptitude,Aptitude,Aptitude,Compétence,en lecture,en lecture,Mathématiques,Niveau d'éducation,Psychologie de l'éducation,Recherche sur l'éducation,Recherche sur l’enseignement et l’apprentissage,Sciences de la nature,Sciences de la nature,Sciences,Sciences,Sciences (motif),Sciences |
STC | 0 | 0 | |a Capacidad,Competencia,Competencia,Ciencias naturales,Ciencias naturales,Competencia de lectura,Competencia lingüística,Investigación enseñanza y aprendizaje,Investigación sobre la educación,Matemática,Nivel educacional,Psicología pedagógica |
STD | 0 | 0 | |a Abilità,Competenza di lettura,Competenza linguistica,Matematica,Psicologia pedagogica,Ricerca sull'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Ricerca sulla formazione,Studio dell'istruzione,Ricerca sull'istruzione,Studio dell'istruzione,Ricerca sull'istruzione,Scienze naturali,Scienze naturali,Standard educativo |
STE | 0 | 0 | |a 教育心理学,教育标准,教育研究,数学,能力,本领,才能,自然科学,自然科学,语言能力 |
STF | 0 | 0 | |a 教育心理學,教育標準,教育研究,數學,能力,本領,才能,自然科學,自然科學,語言能力 |
STG | 0 | 0 | |a Capacidade,Competência,Competência,Ciências naturais,Ciências naturais,Competência de leitura,Competência linguística,Matemática,Nível educacional,Pesquisa sobre a educação,Pesquisa sobre ensino e aprendizagem,Psicologia pedagógica |
STH | 0 | 0 | |a Естественные науки (мотив),Естественные науки,Исследование преподавания и обучения,Исследования образования,Математика,Образовательная норма,Педагогическая психология,Понимание текста,Способность,Языковая компетенция |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα διδασκαλίας-μάθησης,Γλωσσική ικανότητα,Εκπαιδευτική έρευνα,Εκπαιδευτική ψυχολογία,Εκπαιδευτικό πρότυπο,Ικανότητα,Ικανότητα ανάγνωσης,Μαθηματικά,Φυσικές επιστήμες (μοτίβο),Φυσικές επιστήμες |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Bildungsplan,Schülerkompetenz , Kompetenz,Linguistische Kompetenz,Sprachfähigkeit,Sprachliche Kompetenz,Sprachstand , Lesen , Naturforschung,Naturlehre,Naturwissenschaft,Naturforschung,Naturlehre,Naturwissenschaft , Reine Mathematik , Kompetenz , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lehr-Lern-Prozess |