Grundlegende Bildung ohne Brüche
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2011
|
In: |
Jahrbuch Grundschulforschung (15)
Year: 2011 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Jahrbuch Grundschulforschung
15 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pupil
/ Elementary education
/ Elementary school
/ School transition
/ Resilience (Personality trait)
B Elementary school / School transition |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Conference program B Conference program 2010 (Weingarten, Ravensburg) |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 647668548 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240507195620.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 110302s2011 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 11,N09 |2 dnb | ||
015 | |a 11,N09 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 101016371X |2 DE-101 | |
020 | |a 9783531181080 |c Pb. : ca. EUR 29.95 (DE) |9 978-3-531-18108-0 | ||
020 | |a 3531181084 |c Pb. : ca. EUR 29.95 (DE) |9 3-531-18108-4 | ||
024 | 3 | |a 9783531181080 | |
035 | |a (DE-627)647668548 | ||
035 | |a (DE-576)351645934 | ||
035 | |a (DE-599)DNB101016371X | ||
035 | |a (OCoLC)762068555 | ||
035 | |a (OCoLC)762068555 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-HE | ||
082 | 0 | |a 370 |q BSZ | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |q DNB |
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DK 3010 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19629:761 | ||
084 | |a DK 8010 |q OBV |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19644:761 | ||
084 | |a 81.43 |2 bkl | ||
084 | |a 81.31 |2 bkl | ||
084 | |a 81.74 |2 bkl | ||
084 | |a 81.73 |2 bkl | ||
084 | |a 31.04 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
245 | 1 | 0 | |a Grundlegende Bildung ohne Brüche |c Diemut Kucharz; Thomas Irion; Bernd Reinhoffer |
250 | |a 1. Aufl. | ||
263 | |a Erscheint: September 2011 | ||
264 | 1 | |a Wiesbaden |b VS Verl. für Sozialwissenschaften |c 2011 | |
300 | |a 272 S. |b graph. Darst. |c 210 mm x 148 mm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Jahrbuch Grundschulforschung |v Bd.15 | |
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SLG |x XA-DE-NI |z Bücherarchiv der GWV-Verlage |2 pdager |5 DE-84 | |
601 | |a Bildung | ||
655 | 7 | |a Konferenzschrift |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Konferenzschrift |y 2010 |z Weingarten, Ravensburg |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4151988-7 |0 (DE-627)105541605 |0 (DE-576)209792000 |2 gnd |a Elementarbildung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4022349-8 |0 (DE-627)106309366 |0 (DE-576)208943153 |2 gnd |a Grundschule |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4180214-7 |0 (DE-627)104376163 |0 (DE-576)209996552 |2 gnd |a Schulübergang |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4817917-6 |0 (DE-627)48126342X |0 (DE-576)216692067 |2 gnd |a Resilienz |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4022349-8 |0 (DE-627)106309366 |0 (DE-576)208943153 |2 gnd |a Grundschule |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4180214-7 |0 (DE-627)104376163 |0 (DE-576)209996552 |2 gnd |a Schulübergang |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |0 (DE-588)12212541X |0 (DE-627)081751729 |0 (DE-576)29310560X |4 oth |a Kucharz, Diemut |d 1959- | |
700 | 1 | |a Irion, Thomas |4 oth | |
700 | 1 | |0 (DE-588)122026365 |0 (DE-627)081690479 |0 (DE-576)182443590 |4 oth |a Reinhoffer, Bernd |d 1961- | |
830 | 0 | |a Jahrbuch Grundschulforschung |v 15 |9 15 |w (DE-627)235047791 |w (DE-576)063114461 |w (DE-600)1396667-4 |x 1435-4594 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/bs/toc/647668548.pdf |m V:DE-601 |m B:DE-84 |q pdf/application |v 2012-02-23 |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DK 3010 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Volksschule |k Grundschule |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270711253 |0 (DE-625)rvk/19629:761 |0 (DE-576)200711253 |
936 | r | v | |a DK 8010 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Stufenschule (Fragen des Übergangs und der Durchlässigkeit) |k Primarstufe |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781944 |0 (DE-625)rvk/19644:761 |0 (DE-576)200781944 |
936 | b | k | |a 81.43 |j Versetzung |j Schulabschluss |0 (DE-627)106423371 |
936 | b | k | |a 81.31 |j Lehrpersonal |j Erziehungspersonal |0 (DE-627)106422723 |
936 | b | k | |a 81.74 |j Grundschule |j Primarstufe |0 (DE-627)106416286 |
936 | b | k | |a 81.73 |j Vorschulerziehung |0 (DE-627)106416766 |
936 | b | k | |a 31.04 |j Ausbildung |j Beruf |j Organisationen |x Mathematik |0 (DE-627)106408488 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3173621131 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 647668548 | ||
LOK | |0 005 20111026130009 | ||
LOK | |0 008 111026||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 97/3046 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg III b 14-15 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Elementary education,Elementary school,Primary school,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,Resilience (Personality trait),School transition |
STB | 0 | 0 | |a Instruction élémentaire,Passage d’un degré scolaire à l'autre,Résilience,École primaire,École élémentaire,École élémentaire,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Educación elemental,Escuela primaria,Pasaje de un grado escolar para otro,Resiliencia |
STD | 0 | 0 | |a Istruzione elementare,Istruzione primaria,Istruzione primaria,Passaggio da un grado di istruzione all'altro,Resilienza,Scuola primaria,Scuola elementare,Scuola elementare,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno |
STE | 0 | 0 | |a 复原力,学生,小学 |
STF | 0 | 0 | |a 學生,小學,復原力 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Educação elementar,Escola primária,Passagem de uma série escolar para outra,Resiliência |
STH | 0 | 0 | |a Начальная школа,Начальное образование,Переход на другую школьную ступень,Резилентность (психология),Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Ανθεκτικότητα,Αντοχή,Βασική εκπαίδευση,Δημοτικό σχολείο,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Σχολική μετάβαση |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Schuljugend , Grundbildung , Elementarschule,Primärschule,Primarbereich,Primarschule,Primarstufe,Polytechnische Oberschule,Grundschulen , Schulübertritt,Übergang , Widerstandsfähigkeit,Psychische Widerstandsfähigkeit,Psychische Widerstandskraft , Elementarschule,Primärschule,Primarbereich,Primarschule,Primarstufe,Polytechnische Oberschule,Grundschulen , Schulübertritt,Übergang |
TIM | |a 100020100101_100020101231 |b 2010 - 2010 |