|
|
|
|
LEADER |
00000cam a2200000 4500 |
001 |
666230102 |
003 |
DE-627 |
005 |
20221224225702.0 |
007 |
tu |
008 |
110817s2011 gw ||||| 00| ||ger c |
010 |
|
|
|a 2011516813
|
015 |
|
|
|a 11,N33
|2 dnb
|
015 |
|
|
|a 11,N33
|2 dnb
|
016 |
7 |
|
|a 1014178185
|2 DE-101
|
020 |
|
|
|a 3895349291
|c Gb. : EUR 14.00 (DE), EUR 14.00 (AT), sfr 26.00 (freier Pr.)
|9 3-89534-929-1
|
020 |
|
|
|a 9783895349294
|c : Gb. : EUR 14.00 (DE), EUR 14.00 (AT), sfr 26.00 (freier Pr.)
|9 978-3-89534-929-4
|
024 |
3 |
|
|a 9783895349294
|
024 |
8 |
|
|a Best.-Nr.
|q Best.-Nr.
|
028 |
5 |
2 |
|a 929
|
035 |
|
|
|a (DE-627)666230102
|
035 |
|
|
|a (DE-576)356226115
|
035 |
|
|
|a (DE-599)DNB1014178185
|
035 |
|
|
|a (OCoLC)844934574
|
035 |
|
|
|a (OCoLC)751014576
|
040 |
|
|
|a DE-627
|b ger
|c DE-627
|e rakwb
|
041 |
|
|
|a ger
|
044 |
|
|
|c XA-DE-NW
|
050 |
|
0 |
|a HV3008.G3
|
082 |
0 |
|
|a 943
|q BSZ
|
082 |
0 |
|
|a 360
|q OCLC
|
082 |
0 |
|
|a 306.09
|
082 |
0 |
4 |
|a 360
|q DNB
|
082 |
0 |
4 |
|a 943
|
084 |
|
|
|a 8,1
|2 ssgn
|
084 |
|
|
|a 1
|2 ssgn
|
084 |
|
|
|a DT 3000
|q BVB
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/20009:761
|
084 |
|
|
|a DT 1100
|q BVB
|2 rvk
|0 (DE-625)rvk/19977:761
|
084 |
|
|
|a 15.53
|2 bkl
|
084 |
|
|
|a 71.70
|2 bkl
|
100 |
1 |
|
|0 (DE-588)12250416X
|0 (DE-627)081983530
|0 (DE-576)164529691
|4 aut
|a Schmuhl, Hans-Walter
|d 1957-
|
109 |
|
|
|a Schmuhl, Hans-Walter 1957-
|a Schmuhl, H.-W. 1957-
|a Schmuhl, Hans W. 1957-
|
245 |
1 |
0 |
|a "Als wären wir zur Strafe hier"
|b Gewalt gegen Menschen mit geistiger Behinderung - der Wittekindshof in den 1950er und 1960er Jahren
|c Hans-Walter Schmuhl; Ulrike Winkler
|
250 |
|
|
|a 2. Aufl.
|
263 |
|
|
|a Erscheint: September 2011
|
264 |
|
1 |
|a Bielefeld
|b Verlag für Regionalgeschichte
|c 2011
|
300 |
|
|
|a 223 S.
|b Ill.
|c 250 mm x 170 mm, 595 g
|
336 |
|
|
|a Text
|b txt
|2 rdacontent
|
337 |
|
|
|a ohne Hilfsmittel zu benutzen
|b n
|2 rdamedia
|
338 |
|
|
|a Band
|b nc
|2 rdacarrier
|
490 |
1 |
|
|a Schriften des Instituts für Diakonie- und Sozialgeschichte an der Kirchlichen Hochschule Wuppertal/Bethel
|v 19
|
601 |
|
|
|a Behinderung
|
601 |
|
|
|a Wittekindshof
|
650 |
|
0 |
|a People with mental disabilities
|z Germany
|
689 |
0 |
0 |
|d b
|0 (DE-588)2026294-2
|0 (DE-627)10222319X
|0 (DE-576)191785474
|2 gnd
|a Wittekindshof - Diakonische Stiftung für Menschen mit Behinderungen
|
689 |
0 |
1 |
|d s
|0 (DE-588)4030550-8
|0 (DE-627)104360100
|0 (DE-576)208988165
|2 gnd
|a Kind
|
689 |
0 |
2 |
|d s
|0 (DE-588)4028859-6
|0 (DE-627)104419199
|0 (DE-576)208979859
|2 gnd
|a Jugend
|
689 |
0 |
3 |
|d s
|0 (DE-588)4019852-2
|0 (DE-627)106320092
|0 (DE-576)208930973
|2 gnd
|a Geistige Behinderung
|
689 |
0 |
4 |
|d s
|0 (DE-588)4024137-3
|0 (DE-627)10630027X
|0 (DE-576)208953299
|2 gnd
|a Heimerziehung
|
689 |
0 |
5 |
|d s
|0 (DE-588)4482283-2
|0 (DE-627)238292126
|0 (DE-576)212890212
|2 gnd
|a Biografisches Interview
|
689 |
0 |
5 |
|q z
|2 gnd
|a Geschichte 1929-1965
|
689 |
0 |
|
|5 DE-101
|
689 |
1 |
0 |
|d b
|0 (DE-588)2026294-2
|0 (DE-627)10222319X
|0 (DE-576)191785474
|2 gnd
|a Wittekindshof - Diakonische Stiftung für Menschen mit Behinderungen
|
689 |
1 |
1 |
|d s
|0 (DE-588)4174087-7
|0 (DE-627)104657731
|0 (DE-576)209954779
|2 gnd
|a Pflegepersonal
|
689 |
1 |
2 |
|d s
|0 (DE-588)4034869-6
|0 (DE-627)106250485
|0 (DE-576)209009527
|2 gnd
|a Lebenslauf
|
689 |
1 |
3 |
|q z
|2 gnd
|a Geschichte 1929-1965
|
689 |
1 |
|
|5 DE-101
|
700 |
1 |
|
|0 (DE-588)122383710
|0 (DE-627)081912110
|0 (DE-576)29324751X
|4 aut
|a Winkler, Ulrike
|d 1966-
|
810 |
2 |
|
|a Kirchliche Hochschule Bethel
|b Institut für Diakonie- und Sozialgeschichte
|t Schriften des Instituts für Diakonie- und Sozialgeschichte an der Kirchlichen Hochschule Wuppertal, Bethel
|v 19
|9 19
|w (DE-627)511020503
|w (DE-576)252145585
|w (DE-600)2233083-5
|x 1868-047X
|
856 |
4 |
2 |
|u www.wittekindshof.de
|m X: MVB
|q text/html
|v 2013-05-01
|x Verlag
|3 Inhaltstext
|
856 |
4 |
2 |
|u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=3865618&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm
|m X: MVB
|q text/html
|v 2013-05-01
|x Verlag
|3 Inhaltstext
|
856 |
4 |
2 |
|u http://d-nb.info/1014178185/04
|m B:DE-101
|q application/pdf
|v 2013-05-01
|x Verlag
|3 Inhaltsverzeichnis
|
856 |
4 |
2 |
|u http://www.socialnet.de/rezensionen/11847.php
|m B:socialnet.
|q text/html
|x Verlag
|y Rezension (socialnet.)
|
935 |
|
|
|a mteo
|
936 |
r |
v |
|a DT 3000
|b Allgemeines und Deutschland
|k Heilpädagogik, Sonderpädagogik
|k Förderschwerpunkte
|k Geistige Behinderung
|k Allgemeines
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)1270809377
|0 (DE-625)rvk/20009:761
|0 (DE-576)200809377
|
936 |
r |
v |
|a DT 1100
|b Allgemeines und Deutschland
|k Heilpädagogik, Sonderpädagogik
|k Geschichte, Allgemeines
|k Allgemeines und Deutschland
|0 (DE-627)1270808524
|0 (DE-625)rvk/19977:761
|0 (DE-576)200808524
|
936 |
b |
k |
|a 15.53
|j Nordrhein-Westfalen
|x Geschichte
|0 (DE-627)181571595
|
936 |
b |
k |
|a 71.70
|j Behinderte
|x Soziologie
|0 (DE-627)10641836X
|
951 |
|
|
|a BO
|
ELC |
|
|
|b 1
|
ITA |
|
|
|a 1
|
LOK |
|
|
|0 000 xxxxxcx a22 zn 4500
|
LOK |
|
|
|0 001 3185289498
|
LOK |
|
|
|0 003 DE-627
|
LOK |
|
|
|0 004 666230102
|
LOK |
|
|
|0 005 20120322160651
|
LOK |
|
|
|0 008 120322||||||||||||||||ger|||||||
|
LOK |
|
|
|0 040
|a DE-21-31
|c DE-627
|d DE-21-31
|
LOK |
|
|
|0 541
|e 11/1586
|
LOK |
|
|
|0 852
|a DE-21-31
|
LOK |
|
|
|0 852 1
|c El VI b 138/2
|m p
|9 00
|
LOK |
|
|
|0 938
|a 1203
|f E5
|
LOK |
|
|
|0 938
|k p
|
ORI |
|
|
|a SA-MARC-ixtheoa001.raw
|
REF |
|
|
|a Behinderter Jugendlicher,Behindertes Kind,Geistig behinderter Jugendlicher,Geistig behindertes Kind
|
REL |
|
|
|a 1
|
STA |
0 |
0 |
|a Biographic interview,Sociobiographic interview,Child,Child (11-17 years),Child,Child,Child (7-10 Jahre),Child,Child,Child (11-13 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (8-16 (years),Child (0-16 years),Child,Toddler,Child (0-9 years),Child,Child (8-14 years),Child,Child (2-6 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (6 years),Child (4 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (8-10 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (5-14 years),Child (4-5 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Children,Childhood,Children in art,Children in literature,Children,Preschool children,Teenagers,Children,Preschool children,Children,Preschool children,Course of life,Course of life,Span of life,Life cycle,Home,Boarding school,Mental handicap,Mental retardation,Nursing staff,Teenagers,Teenager,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth (16-22 years),Youth,Teenagers,Youth (12-13 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Youth,Teenagers,Adult,Youth (13-21 years),Teenagers,Teenagers,Youth (14-21 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Youth,Teenager,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth (15-20 years),Teenagers,Youth,Youth,Young people,Young person,Teenager,Youth,Youth (13-15 years),Youth (12-17 years),Youth (12-18 years),Youth,Youth (16-18 years),Youth,Youth (13-17 years),Youth (13-18 years),Youth (14-17 years),Youth in art,Adolescence in literature,Youth (16-17 years),Youth,Youth (15 years),Youth,Youth (14 years),Youth,Youth (14-16 years),Youth,Teenagers,Youth (14-19 years),Youth (15-18 years),Youth,Young adult,Youth (15-19 years),Youth (12-15 years),Youth (14-18 years),Youth,Youth,Youth (12-19 years),Youth,Youth (13-19 years),Youth (14-15 years),Youth (15-16 years),Youth (14-20 years),Youth,Youth (16 years),Youth (17-19 years),Youth (17-18 years),Youth
|
STB |
0 |
0 |
|a Cours de la vie,Cours de la vie,Cours de l’existence,Cours de l’existence,Cours de l’existence (motif),Cours de l’existence,Enfant ou adolescent (11-17 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant (7-10 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant (11-13 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Adolescent,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent (8-16 ans),Enfant ou adolescent (0-16 ans),Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant (0-9 ans),Enfant,Enfant ou adolescent (8-14 ans),Enfant,Enfant (2-6 ans),Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant (6 ans),Enfant (4 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant (8-10 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent (5-14 ans),Enfant (4-5 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfants,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Entretien biographique,Handicap mental,Jeunes,Jeunes (17-19 ans),Jeunes (16 ans),Jeunes,Jeunes (15-16 ans),Jeunes (16-22 ans),Jeunes,Jeunes (13-19 ans),Jeunes (12-13 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-19 ans),Jeunes (16-25 ans),Jeunes (13-21 ans),Jeunes,Jeunes (14-19 ans),Jeunes (14-21 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunesse,Jeunes,Jeunes (13-18 ans),Jeunes (13-17 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-20 ans),Jeunes (12-17 ans),Jeunes,Adolescents,Jeunesse,Adolescents,Personnel infirmier,Infirmières,Éducation spécialisée
|
STC |
0 |
0 |
|a Curso de vida,Curso de vida,Discapacidad mental,Educación en una institución,Entrevista biográfica,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Adolescente (10-15 años),Adolescente,Niños,Niños,Adolescente (8-13 años),Adolescente,Adolescente (10-16 años),Adolescente,Adolescente (10-14 años),Adolescente,Adolescente (10-13 años),Adolescente,Adolescente (6-14 años),Adolescente,Adolescente (9-13 años),Adolescente,Adolescente (7-14 años),Adolescente,Adolescente (6-16 años),Adolescente,Adolescente (11-14 años),Adolescente,Adolescente (7-16 años),Adolescente,Adolescente (11-15 años),Adolescente,Personal de enfermería
|
STD |
0 |
0 |
|a Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù <motivo>,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù,Adolescenti,Giovani,Adolescenti,Giovani,Adolescenti (motivo),Giovani (motivo),Adolescenti,Giovani,Biografia <motivo>,Biografia,Curriculum vitae,Curriculum vitae,Curriculum vitae (motivo),Curriculum vitae,Disabilità mentale,Educazione in un istituto,Intervista biografica,Personale infermieristico,Ragazzo,Bambino <7-16 anni>,Ragazzo,Bambino <6-16 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <7-14 anni>,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino <9-13 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <6-14 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Ragazzo,Ragazzo,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo,Ragazzo,Ragazzo,Bambino,Bambino <8-13 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <9-11 anni>,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo (9-11 anni),Ragazzo,Ragazzo (8-13 anni),Ragazzo,Ragazzo (6-14 anni),Ragazzo,Ragazzo (9-13 anni),Ragazzo,Ragazzo (7-14 anni),Ragazzo,Ragazzo (6-16 anni),Ragazzo,Ragazzo (7-16 anni),Ragazzo
|
STE |
0 |
0 |
|a 传记式访问,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,履历,简历,护理人员,收养院教育,智能障碍,弱智,智障,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年
|
STF |
0 |
0 |
|a 傳記式訪問,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,履歷,簡歷,收養院教育,智能障礙,弱智,智障,護理人員,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年
|
STG |
0 |
0 |
|a Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Adolescente (10-15 anos),Adolescente,Adolescente (8-13 anos),Adolescente,Adolescente (10-16 anos),Adolescente,Adolescente (10-14 anos),Adolescente,Adolescente (10-13 anos),Adolescente,Adolescente (6-14 anos),Adolescente,Adolescente (9-13 anos),Adolescente,Adolescente (7-14 anos),Adolescente,Adolescente (6-16 anos),Adolescente,Adolescente (11-14 anos),Adolescente,Adolescente (7-16 anos),Adolescente,Adolescente (11-15 anos),Adolescente,Curso de vida,Curso de vida,Deficiência mental,Educação numa instituição,Entrevista biográfica,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Pessoal de enfermagem
|
STH |
0 |
0 |
|a Биографическое интервью,Домашнее воспитание,Жизненный путь (мотив),Жизненный путь,Молодёжь (17-18 лет),Молодёжь (14-20 лет),Молодёжь (14-15 лет),Молодёжь (12-19 лет),Молодёжь (16-20 лет),Молодёжь (14-18 лет),Молодёжь (12-6 лет),Молодёжь (12-15 лет),Молодёжь (15-18 лет),Молодёжь (14-16 лет),Молодёжь (14 лет),Молодёжь (15 лет),Молодёжь (13-14 лет),Молодёжь (16-17 лет),Молодёжь (мотив),Молодёжь (14-17 лет),Молодёжь (16-18 лет),Молодёжь (12-18 лет),Молодёжь (13-15 лет),Молодёжь,Персонал в сфере ухода,Ребёнок (11-15 лет),Ребёнок (7-16 лет),Ребёнок (11-14 лет),Ребёнок (6-16 лет),Ребёнок (7 лет),Ребёнок (3-8 лет),Ребёнок (3-10 лет),Ребёнок (7-14 лет),Ребёнок (0-4 года),Ребёнок (4-6 лет),Ребёнок (12 лет),Ребёнок (8-12 лет),Ребёнок (9-13 лет),Ребёнок (7-9 лет),Ребёнок (3-7 лет),Ребёнок (1-3 года),Ребёнок (0-7 лет),Ребёнок (6-14 лет),Ребёнок (0-3 года),Ребёнок (2-5 лет),Ребёнок (2-4 года),Ребёнок (10-13 лет),Ребёнок (5-6 лет),Ребёнок (10-12 лет),Ребёнок (10-11 лет),Ребёнок (6-7 лет),Ребёнок (3-12 лет),Ребёнок (3 года),Ребёнок (10-14 лет),Ребёнок (10-16 лет),Ребёнок (11 лет),Ребёнок (10 лет),Ребёнок (8-13 лет),Ребёнок (5-8 лет),Ребёнок (4-7 лет),Ребёнок (5-12 лет),Ребёнок (0-5 лет),Ребёнок (3-11 лет),Ребёнок (4 -10 лет),Ребёнок (5-7 лет),Ребёнок (5-10 лет),Ребёнок (4-8 лет),Ребёнок (0-10 лет),Ребёнок (9-11 лет),Ребёнок (мотив),Ребёнок (10-15 лет),Ребёнок (7-12 лет),Ребёнок (9-10 лет),Ребёнок,Умственная отсталость
|
STI |
0 |
0 |
|a Βιογραφική συνέντευξη,Βιογραφικό σημείωμα <μοτίβο>,Βιογραφικό σημείωμα,Βιογραφικό,Βιογραφικό (μοτίβο),Διανοητική καθυστέρηση,Εκπαίδευση σε ίδρυμα,Νεολαία <17-18 ετών>,Νεολαία <14-20 ετών>,Νεολαία <14-15 ετών>,Νεολαία <12-19 ετών>,Νεολαία <16-20 ετών>,Νεολαία <14-18 ετών>,Νεολαία <12-16 ετών>,Νεολαία <12-15 ετών>,Νεολαία <15-18 ετών>,Νεολαία <14-16 ετών>,Νεολαία <14 ετών>,Νεολαία <15 ετών>,Νεολαία <13-14 ετών>,Νεολαία <16-17 ετών>,Νεολαία <μοτίβο>,Νεολαία <14-17 ετών>,Νεολαία <16-18 ετών>,Νεολαία <12-18 ετών>,Νεολαία <13-15 ετών>,Νεολαία,Έφηβοι,Νέοι,Έφηβοι (13-15 ετών),Έφηβοι (12-18 ετών),Έφηβοι (16-18 ετών),Έφηβοι (14-17 ετών),Έφηβοι (μοτίβο),Έφηβοι (16-17 ετών),Έφηβοι (13-14 ετών),Έφηβοι (15 ετών),Έφηβοι (14 ετών),Έφηβοι (14-16 ετών),Έφηβοι (15-18 ετών),Έφηβοι (12-15 ετών),Έφηβοι (12-16 ετών),Έφηβοι (14-18 ετών),Έφηβοι (16-20 ετών),Έφηβοι (12-19 ετών),Έφηβοι (14-15 ετών),Έφηβοι (14-20 ετών),Έφηβοι (17-18 ετών),Νοσηλευτικό προσωπικό,Παιδί (11-15 ετών),Παιδί (7-16 ετών),Παιδί (11-14 ετών),Παιδί (6-16 ετών),Παιδί (7 ετών),Παιδί (3-8 ετών),Παιδί (3-10 ετών),Παιδί (7-14 ετών),Παιδί (0-4 ετών),Παιδί (4-6 ετών),Παιδί (12 ετών),Παιδί (8-12 ετών),Παιδί (9-13 ετών),Παιδί (7-9 ετών),Παιδί (3-7 ετών),Παιδί (1-3 ετών),Παιδί (0-7 ετών),Παιδί (6-14 ετών),Παιδί (0-3 ετών),Παιδί (2-5 ετών),Παιδί (2-4 ετών),Παιδί (10-13 ετών),Παιδί (5-6 ετών),Παιδί (10-12 ετών),Παιδί (10-11 ετών),Παιδί (6-7 ετών),Παιδί (3-12 ετών),Παιδί (3 ετών),Παιδί (10-14 ετών),Παιδί (10-16 ετών),Παιδί (11 ετών),Παιδί (10 ετών),Παιδί (8-13 ετών),Παιδί (5-8 ετών),Παιδί (4-7 ετών),Παιδί (5-12 ετών),Παιδί (0-5 ετών),Παιδί (3-11 ετών),Παιδί (4-10 ετών),Παιδί (5-7 ετών),Παιδί (5-10 ετών),Παιδί (4-8 ετών),Παιδί (0-10 ετών),Παιδί (9-11 ετών),Παιδί (μοτίβο),Παιδί (10-15 ετών),Παιδί (7-12 ετών),Παιδί (9-10 ετών),Παιδί
|
SUB |
|
|
|a REL
|
SYG |
0 |
0 |
|a Wittekindshof,Wittekindshof Bad Oeynhausen,Diakonische Stiftung für Menschen mit Behinderungen,Wittekindshof - Diakonische Stiftung Bad Oeynhausen,Diakonische Einrichtung Wittekindshof Bad Oeynhausen,Wittekindshof, Diakonische Einrichtung für Geistigbehinderte,Diakonische Einrichtung für Geistigbehinderte,Wittekindshof - Westfälische Evangelische Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Wittekindshof - Westfälische Evangelische Pflege- und Erziehungsanstalt für Schwachsinnige,Westfälische Evangelische Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Evangelische Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Anstalt Wittekindshof Bad Oeynhausen,Westfälische Evangelische Blödenanstalt Wittekindshof,Diakonische Einrichtung Wittekindshof , Jugend,Jugend,Jugend,Jugend,Kindheit,Kindesalter,Kindschaft,Kinder,Jugend,Kinderbild,Kinderdarstellung,Kindheit,Kindheit,Kindesalter,Kindschaft,Kinder , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Geistesschwäche,Oligophrenie,Schwachsinn , Anstaltserziehung,Heimpädagogik,Erziehungshilfe,Stationäre Erziehungshilfe , Biographisches Interview,Lebensgeschichtliches Interview,Soziobiographisches Interview,Soziobiografisches Interview , Wittekindshof,Wittekindshof Bad Oeynhausen,Diakonische Stiftung für Menschen mit Behinderungen,Wittekindshof - Diakonische Stiftung Bad Oeynhausen,Diakonische Einrichtung Wittekindshof Bad Oeynhausen,Wittekindshof, Diakonische Einrichtung für Geistigbehinderte,Diakonische Einrichtung für Geistigbehinderte,Wittekindshof - Westfälische Evangelische Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Wittekindshof - Westfälische Evangelische Pflege- und Erziehungsanstalt für Schwachsinnige,Westfälische Evangelische Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Evangelische Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Heilerziehungs-, Heil- und Pflegeanstalt,Anstalt Wittekindshof Bad Oeynhausen,Westfälische Evangelische Blödenanstalt Wittekindshof,Diakonische Einrichtung Wittekindshof , Pflegekraft,Pflegefachkraft,Krankenpflegepersonal , Lebensverlauf,Lebensspanne,Lebensablauf,Life course
|
TIM |
|
|
|a 100019290101_100019651231
|b Geschichte 1929-1965
|