Lehrerausbildung in Baden-Württemberg: Historische Entwicklungslinien und aktuelle Herausforderungen

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Cramer, Colin 1979- (Editor) ; Horn, Klaus-Peter 1960- (Editor) ; Schweitzer, Friedrich 1954- (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Jena Format Druckerei & Verlagsgesellschaft mbH, Garamond Verlag 2015
In: Reihe: Pädagogische Studien und Kritiken (17)
Year: 2015
Edition:2., unveränd. Aufl.
Series/Journal:Reihe: Pädagogische Studien und Kritiken 17
Standardized Subjects / Keyword chains:B Baden-Württemberg / Teacher training / History
Further subjects:B Collection of essays
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Table of Contents

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 828173745
003 DE-627
005 20230213203117.0
007 tu
008 150624s2015 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 15,N26  |2 dnb 
015 |a 15,N26  |2 dnb 
016 7 |a 1072473232  |2 DE-101 
020 |a 9783944830711  |c kart. : EUR 29.90 (DE), EUR 30.80 (AT), sfr 40.90 (freier Pr.)  |9 978-3-944830-71-1 
024 3 |a 9783944830711 
035 |a (DE-627)828173745 
035 |a (DE-576)446713007 
035 |a (DE-599)DNB1072473232 
035 |a (OCoLC)935878902 
035 |a (OCoLC)914360639 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-TH 
082 0 |a 370.7114346  |2 22/ger 
082 0 4 |a 370  |q DNB 
084 |a 1  |2 ssgn 
090 |a a 
245 1 0 |a Lehrerausbildung in Baden-Württemberg  |b Historische Entwicklungslinien und aktuelle Herausforderungen  |c Colin Cramer; Klaus-Peter Horn; Friedrich Schweitzer (Hg.) 
250 |a 2., unveränd. Aufl. 
263 |a 201506 
264 1 |a Jena  |b Format Druckerei & Verlagsgesellschaft mbH, Garamond Verlag  |c 2015 
300 |a 202 S.  |b graph. Darst., Kt.  |c 210 mm x 135 mm, 337 g 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Reihe: Pädagogische Studien und Kritiken  |v 17 
490 0 |a Edition Paideia 
500 |a Literaturangaben 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4004176-1  |0 (DE-627)106387154  |0 (DE-576)208854444  |2 gnd  |a Baden-Württemberg 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4035093-9  |0 (DE-627)106249398  |0 (DE-576)20901072X  |2 gnd  |a Lehrerbildung 
689 0 2 |q z  |2 gnd  |a Geschichte 
689 0 |5 DE-101 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)138180334  |0 (DE-627)600287084  |0 (DE-576)306630567  |4 edt  |a Cramer, Colin  |d 1979- 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)118146041  |0 (DE-627)079270530  |0 (DE-576)29173863X  |4 edt  |a Horn, Klaus-Peter  |d 1960- 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)124919332  |0 (DE-627)368074331  |0 (DE-576)163012210  |4 edt  |a Schweitzer, Friedrich  |d 1954- 
830 0 |a Reihe: Pädagogische Studien und Kritiken  |v 17  |9 1702  |w (DE-627)517482827  |w (DE-576)257105018  |w (DE-600)2250913-6  |7 ns 
856 4 2 |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=5293693&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 2015-06-24  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://d-nb.info/1072473232/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |i sf 
935 |i Blocktest 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheob001.raw 
REL |a 1 
SPR |a 1  |t IXT 
STA 0 0 |a History,History,History in art,Teacher training 
STB 0 0 |a Formation des enseignants,Histoire,Histoire,Histoire 
STC 0 0 |a Formación de profesores,Historia,Historia,Historia 
STD 0 0 |a Formazione degli insegnanti,Storia,Storia 
STE 0 0 |a 历史,史,教师培训,教学训练 
STF 0 0 |a 教師培訓,教學訓練,歷史,史 
STG 0 0 |a Formação de professores,História,História 
STH 0 0 |a История,История (мотив),Образование учителя 
STI 0 0 |a Ιστορία,Ιστορία (μοτίβο),Κατάρτιση εκπαιδευτικών 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Südweststaat,Bade-Wurtemberg,Baden-Vjurttemberg,Baden-Wirtemberg,Baden-Wuerttemberg,BW , Lehrer,Lehrer,Lehrerausbildung,Lehrpersonenausbildung , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte 
TIM |a 100019520101_100020241231  |b 1952 - 2024