Ethik/Philosophie Didaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II

Saved in:  
Bibliographic Details
Subtitles:Ethik/Philosophie-Didaktik
Contributors: Brüning, Barbara 1961- (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Berlin Cornelsen [2016]
In:Year: 2016
Edition:1. Auflage
Standardized Subjects / Keyword chains:B Philosophy teaching / Ethics teaching / Secondary school level / Competency-based teaching
Further subjects:B Collection of essays
Online Access: Auszug
Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 866986251
003 DE-627
005 20230504123829.0
007 tu
008 160905s2016 gw ||||| 00| ||ger c
020 |a 9783589150274  |c Broschur : circa EUR 23.70 (AT), circa sfr 28.70 (freier Preis), circa EUR 22.99 (DE)  |9 978-3-589-15027-4 
020 |a 3589150270  |9 3-589-15027-0 
024 3 |a 9783589150274 
035 |a (DE-627)866986251 
035 |a (DE-576)477663397 
035 |a (DE-599)GBV866986251 
035 |a (OCoLC)961102193 
035 |a (OCoLC)961102193 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE  |c XA-DE-BE 
082 0 |a 107.12  |q DE-101  |2 22/ger 
082 0 4 |a 100  |a 370  |q DE-101 
084 |a CB 4800  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/159163: 
084 |a CB 4809  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/159170: 
084 |a CB 4803  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/159166: 
084 |a CB 4804  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/159167: 
084 |a 81.61  |2 bkl 
084 |a 80.45  |2 bkl 
245 1 0 |a Ethik/Philosophie Didaktik  |b Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II  |c Barbara Brüning (Hrsg.) 
246 3 0 |a ethikdidaktik philosophiedidaktik 
246 3 3 |a Ethik/Philosophie-Didaktik 
250 |a 1. Auflage 
264 1 |a Berlin  |b Cornelsen  |c [2016] 
264 4 |c © 2016 
300 |a 224 Seiten  |b Illustrationen, Diagramme  |c 21 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
385 |a Lehrer  |0 (DE-588)4035088-5  |0 (DE-627)10624941X  |0 (DE-576)209010703 
500 |a Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke 
500 |a Literaturverzeichnis: Seite 210-222 
601 |a Philosophie 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4045797-7  |0 (DE-627)106200240  |0 (DE-576)209066881  |2 gnd  |a Philosophieunterricht 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4015604-7  |0 (DE-627)104732318  |0 (DE-576)208912622  |2 gnd  |a Ethikunterricht 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4077347-4  |0 (DE-627)106080458  |0 (DE-576)209204788  |2 gnd  |a Sekundarstufe 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)104776640X  |0 (DE-627)779184017  |0 (DE-576)401579301  |2 gnd  |a Kompetenzorientierter Unterricht 
689 0 |5 DE-101 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)136183972  |0 (DE-627)694162655  |0 (DE-576)300881754  |4 edt  |a Brüning, Barbara  |d 1961- 
710 2 |e Verlag  |0 (DE-588)5281390-3  |0 (DE-627)244005532  |0 (DE-576)196785316  |4 pbl  |a Cornelsen-Verlag  |g Berlin 
856 4 2 |u http://d-nb.info/1099449200/04  |m B:DE-101  |q pdf/application  |v 20161019003401  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u https://www.cornelsen.de/bgd/97/83/58/91/50/27/4/9783589150274_x1LIAB/index.html  |m X:Cornelsen  |3 Auszug 
935 |i Blocktest 
936 r v |a CB 4800  |b Allgemeines, Theorie, Geschichte, curriculare Fragestellungen, etc.  |k Philosophie  |k Allgemeines  |k Organisation des Faches und Didaktik  |k Fachdidaktik und Methodik des Philosophieunterrichts  |k Allgemeines, Theorie, Geschichte, curriculare Fragestellungen, etc.  |0 (DE-627)1523076305  |0 (DE-625)rvk/159163:  |0 (DE-576)453076300 
936 r v |a CB 4809  |b Sonstiges und Stufenübergreifendes  |k Philosophie  |k Allgemeines  |k Organisation des Faches und Didaktik  |k Fachdidaktik und Methodik des Philosophieunterrichts  |k Sonstiges und Stufenübergreifendes  |0 (DE-627)1523077271  |0 (DE-625)rvk/159170:  |0 (DE-576)453077277 
936 r v |a CB 4803  |b Sekundarstufe I  |k Philosophie  |k Allgemeines  |k Organisation des Faches und Didaktik  |k Fachdidaktik und Methodik des Philosophieunterrichts  |k Sekundarstufe I  |0 (DE-627)1523071338  |0 (DE-625)rvk/159166:  |0 (DE-576)453071333 
936 r v |a CB 4804  |b Sekundarstufe II  |k Philosophie  |k Allgemeines  |k Organisation des Faches und Didaktik  |k Fachdidaktik und Methodik des Philosophieunterrichts  |k Sekundarstufe II  |0 (DE-627)1523076879  |0 (DE-625)rvk/159167:  |0 (DE-576)453076874 
936 b k |a 81.61  |j Didaktik  |j Hochschuldidaktik  |0 (DE-627)106422790 
936 b k |a 80.45  |j Ethische Erziehung  |0 (DE-627)106414496 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheob001.raw 
REL |a 1 
SPR |a 1  |t IXT 
STA 0 0 |a Competency-based teaching,Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Philosophy teaching,Philosophy lessons,Philosophy,Philosophy,Secondary school level,School year,Class,Sekundarstufe 
STB 0 0 |a Enseignement axé sur les compétences,Approche par compétences (enseignement),Approche par compétences,Enseignement de la philosophie,Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Enseignement secondaire 
STC 0 0 |a Enseñanza de la filosofía,Enseñanza de ética,Enseñanza orientado por la competencia,Escuela secundaria 
STD 0 0 |a Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Insegamento orientato alle competenze,Insegnamento della filosofia,Filosofia (materia),Filosofia,Scuola secondaria 
STE 0 0 |a 中等教育阶段,伦理学课程,伦理学教学,哲学课 
STF 0 0 |a 中等教育階段,倫理學課程,倫理學教學,哲學課 
STG 0 0 |a Ensino da filosofia,Ensino de ética,Ensino médio,Ensino orientado pela competência 
STH 0 0 |a Обучение, ориентированное на компетенцию,Преподавание философии,Преподавание этики,Средняя школа 
STI 0 0 |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Δευτεροβάθμια εκπαίδευση,Διδασκαλία βασισμένη στις ικανότητες,Διδασκαλία φιλοσοφίας 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Philosophie,Philosophie,Philosophiedidaktik , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Secondary School,Sekundarbereich,Sekundarschule,Schuljahr 5-13,Schuljahr 5-12 , Kompetenzbasierter Unterricht,Kompetenzorientiertes Lernen