Schule heute, Schule für morgen?
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Düsseldorf
Paedagogischer Verlag Schwann
1981
|
In: | Year: 1981 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Schwann-Seminar
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Educational reform
|
Further subjects: | B
Differenzierung des Unterrichts
B Curriculum research B Equal opportunity B Orientierungsstufe B Wirtschaftliches Wachstum + Bildung B Lesson planning B Educational reform |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023846461 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240416005441.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1981 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 81,N06,0195 |2 dnb | ||
015 | |a 81,A20,0538 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 810106310 |2 DE-101 | |
020 | |a 3590145846 |9 3-590-14584-6 | ||
035 | |a (DE-627)023846461 | ||
035 | |a (DE-576)008284717 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023846461 | ||
035 | |a (OCoLC)23178544 | ||
035 | |a (OCoLC)251627531 | ||
035 | |a (OCoLC)251627531 | ||
035 | |a (DE-604)8022987886 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a MLCS 91/02790 (L) | |
082 | 0 | |a 370.943 |q OCLC | |
084 | |a PÄ 655 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DK 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19601:761 | ||
084 | |a DI 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19597:761 | ||
084 | |a DK 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19599:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-627)1232977179 |0 (DE-576)162977174 |4 aut |a Schröder, Wolfgang | |
109 | |a Schröder, Wolfgang |a Schröder, W. | ||
245 | 1 | 0 | |a Schule heute, Schule für morgen? |c Wolfgang Schröder |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Düsseldorf |b Paedagogischer Verlag Schwann |c 1981 | |
300 | |a 144 S |b graph. Darst |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Schwann-Seminar | |
500 | |a Literaturverz. S. 135 - 141 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
650 | 4 | |a Bildungsreform | |
650 | 4 | |a Chancengleichheit | |
650 | 4 | |a Wirtschaftliches Wachstum + Bildung | |
650 | 4 | |a Curriculumforschung | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Differenzierung des Unterrichts | |
650 | 4 | |a Orientierungsstufe | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053539-3 |0 (DE-627)106166751 |0 (DE-576)209104279 |2 gnd |a Schulreform |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
889 | |w (DE-627)425477851 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DK 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Schulreform, Schulversuch |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)127070561X |0 (DE-625)rvk/19601:761 |0 (DE-576)20070561X |
936 | r | v | |a DI 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Bildungspolitik, Kulturpolitik |k Zukunftserwartung der Pädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270729284 |0 (DE-625)rvk/19597:761 |0 (DE-576)200729284 |
936 | r | v | |a DK 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Allgemeines, Einführungen |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781731 |0 (DE-625)rvk/19599:761 |0 (DE-576)200781731 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3163910599 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023846461 | ||
LOK | |0 005 19990914000000 | ||
LOK | |0 008 951127||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 21 A 5852 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a comp |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3163910653 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023846461 | ||
LOK | |0 005 20091102133934 | ||
LOK | |0 008 971024||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 51235 | ||
LOK | |0 541 |e 51235 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg IV a 12 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Bildungschance,Unterrichtsdifferenzierung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum research,Educational reform,School improvement programs,Educational reform,School,School innovation,School improvement programs,Equal opportunity,Lesson planning,Orientierungsstufe,Eingangsstufe |
STB | 0 | 0 | |a Cycle d’orientation <Allemagne, secondaire,Cycle d’adaptation (France, collège),Cycle d’adaptation,Planification du cours,Recherche sur les programmes,Réforme de l'enseignement,Réforme scolaire,Égalité des chances |
STC | 0 | 0 | |a Ciclo de orientación,Igualdad de oportunidades,Investigación del currículo,Planificación de una clase,Reforma educacional,Reforma escolar |
STD | 0 | 0 | |a Orientierungsstufe,Biennio di orientamento dopo la scuola elementare,Biennio di orientamento dopo la scuola elementare,Pari opportunità,Pianificazione di una lezione,Ricerca sul curricolo,Riforma dell'istruzione,Riforma scolastica |
STE | 0 | 0 | |a 学校改革,教育改革,定向阶段,平等机会,教育改革 |
STF | 0 | 0 | |a 學校改革,教育改革,定向階段,平等機會,教育改革 |
STG | 0 | 0 | |a Ciclo de orientação,Igualdade de oportunidades,Pesquisa do currículo,Planejamento de uma aula,Reforma educacional,Reforma escolar |
STH | 0 | 0 | |a Исследование учебной программы,Планирование уроков,Промежуточная ступень (5-6 класс в школе),Равность шансов,Реформа образования,Школьная реформа |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα στο πρόγραμμα σπουδών,Ίσες ευκαιρίες,Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση,Κύκλος προσανατολισμού,Orientierungsstufe,Διετία προσανατολισμού μετά το δημοτικό σχολείο,Σχεδιασμός μαθήματος,Σχολική μεταρρύθμιση |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Bildungswesen,Erziehungsreform,Bildungsreformen , Chancenungleichheit , Curriculum , Lehrplanung,Unterricht , Eingangsstufe |
SYG | 0 | 0 | |a Schule,Schulinnovation |