Die Bedeutung der Lehrerpersönlichkeit für Erziehung und Unterricht

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Gröschel, Hans (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: München Ehrenwirth 1980
In:Year: 1980
Series/Journal:Schulpädagogische Aspekte
Standardized Subjects / Keyword chains:B Education / Teacher / School teaching
B Teacher personality
Further subjects:B Collection of essays
B Lehrer und Lehrerinnen
B Lehrerrolle
B Self-image
B Education
B Persönlichkeitsmerkmal
B Teacher
B Working conditions
B Professionalization
B School teaching
B Psychologie des Lehrer und Lehrerinnen
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 027276554
003 DE-627
005 20230622180343.0
007 tu
008 710101s1980 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 80,N21,0131  |2 dnb 
015 |a 80,A47,0573  |2 dnb 
016 7 |a 801131952  |2 DE-101 
020 |a 3431023134  |9 3-431-02313-4 
035 |a (DE-627)027276554 
035 |a (DE-576)008263779 
035 |a (DE-599)GBV027276554 
035 |a (OCoLC)7464154 
035 |a (OCoLC)163369877 
035 |a (OCoLC)07464154 
035 |a (AT-OBV)AC01889766 
035 |a (DE-604)8009957871 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
082 0 |a 371.1 GRO  |q OCLC 
084 |a PÄ 755  |2 sfb 
084 |a PÄ 305 (30)  |2 sfb 
084 |a 10a  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a DF 8000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19550:761 
084 |a DK 1040  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19602:761 
084 |a DN 1000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19709:761 
084 |a DN 2000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19710:761 
084 |a CX 4500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19216: 
084 |a CX 5500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19218: 
191 |a 1 
245 1 4 |a Die Bedeutung der Lehrerpersönlichkeit für Erziehung und Unterricht  |c Hrsg.: Hans Gröschel 
264 1 |a München  |b Ehrenwirth  |c 1980 
300 |a 145 S.  |b graph. Darst. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a Schulpädagogische Aspekte 
500 |a Literaturangaben 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |2 pdager  |5 DE-21 
650 4 |a Psychologie des Lehrer und Lehrerinnen 
650 4 |a Persönlichkeitsmerkmal 
650 4 |a Professionalisierung 
650 4 |a Arbeitsbedingungen 
650 4 |a Lehrer und Lehrerinnen 
650 4 |a Lehrerrolle 
650 4 |a Selbstbild 
650 4 |a Lehrer 
650 4 |a Erziehung 
650 4 |a Unterricht 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4015482-8  |0 (DE-627)106336592  |0 (DE-576)208911901  |2 gnd  |a Erziehung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4035088-5  |0 (DE-627)10624941X  |0 (DE-576)209010703  |2 gnd  |a Lehrer 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4062005-0  |0 (DE-627)106133829  |0 (DE-576)209142065  |2 gnd  |a Unterricht 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4167172-7  |0 (DE-627)105427365  |0 (DE-576)209906812  |2 gnd  |a Lehrerpersönlichkeit 
689 1 |5 DE-101 
700 1 |a Gröschel, Hans  |e Hrsg.  |4 edt 
856 4 2 |u http://d-nb.info/801131952/04  |m V:DE-605  |q application/pdf  |v 20130501  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2552603&custom_att_2=simple_viewer  |x Verlag  |y Die Bedeutung der Lehrerpersönlichkeit für Erziehung und Unterricht  |3 Inhaltsverzeichnis 
889 |w (DE-627)435982656 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DF 8000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Systematische Pädagogik  |k Erzieher  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270714465  |0 (DE-625)rvk/19550:761  |0 (DE-576)200714465 
936 r v |a DK 1040  |b Allgemeines und Deutschland  |k Schulpädagogik  |k Schulorganisation, Schulverwaltung  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)127078174X  |0 (DE-625)rvk/19602:761  |0 (DE-576)20078174X 
936 r v |a DN 1000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Lehrer und Lehrerbildung  |k Allgemeines  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270782231  |0 (DE-625)rvk/19709:761  |0 (DE-576)200782231 
936 r v |a DN 2000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Lehrer und Lehrerbildung  |k Lehrerstand  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707019  |0 (DE-625)rvk/19710:761  |0 (DE-576)200707019 
936 r v |a CX 4500  |b Schulpsychologie  |k Pädagogische Psychologie  |k Schulpsychologie  |0 (DE-627)1270711180  |0 (DE-625)rvk/19216:  |0 (DE-576)200711180 
936 r v |a CX 5500  |b Lehrerverhalten  |k Pädagogische Psychologie  |k Lehrerverhalten  |0 (DE-627)1271491540  |0 (DE-625)rvk/19218:  |0 (DE-576)201491540 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 316280518X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 027276554 
LOK |0 005 20010606000000 
LOK |0 008 951108||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 20 A 16441  |9 00 
LOK |0 935   |a comp  |a konv 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Education,Education,Upbringing,Professionalization,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Self-image,Idea of oneself,Self-perception,Self-projection,Teacher personality,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Working conditions,Job situation 
STB 0 0 |a Conditions de travail,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Image de soi,Personnalité de l'enseignant,Professionnalisation,Éducation,Éducation 
STC 0 0 |a Condiciones de trabajo,Educación,Educación,Enseñanza,Enseñanza,Imagen de si,Personaje del profesor,Profesionalización,Profesor,Profesor 
STD 0 0 |a Condizioni di lavoro,Immagine di sé,Percezione di sé,Percezione di sé,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Personalità dell'insegnante,Professionalizzazione 
STE 0 0 |a 专业化,职业化,工作条件,教师,教师,教员,老师,教员,老师,教育,教育,教养,教养,自我形象,课程,教学 
STF 0 0 |a 專業化,職業化,工作條件,教師,教師,教員,老師,教員,老師,教育,教育,教養,教養,自我形象,課程,教學 
STG 0 0 |a Condições de trabalho,Educação,Educação,Ensino,Ensino,Imagem de si,Personagem do professor,Professor,Professor,Profissionalização 
STH 0 0 |a Воспитание (мотив),Воспитание,Личность учителя,Представление о самом себе,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Профессионализация,Условия работы,Учитель (мотив),Учитель 
STI 0 0 |a Αυτοεικόνα,Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Επαγγελματοποίηση,Προσωπικότητα του δασκάλου,Συνθήκες εργασίας 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Arbeitspolitik - Arbeitsbedingungen,Arbeitssituation,Arbeit,Arbeitsbedingung , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Erziehungspraxis , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht 
SYG 0 0 |a Erziehungspraxis , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Persönlichkeit