How to assess children's virtue literacy: methodological lessons learnt from the Knightly Virtues programme
Character education is of growing importance in educational discourse. The Knightly Virtues programme draws on selected classic stories to teach eight moral virtues to nine- to 11-year-olds; it has proved to be hugely popular with UK schools. A finding of the trial was the different levels of "...
VerfasserInnen: | ; ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2016]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2016, Band: 37, Heft: 1, Seiten: 16-28 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Kind (9-11 Jahre)
/ Moralisches Handeln
/ Ethikunterricht
|
RelBib Classification: | AA Religionswissenschaft AH Religionspädagogik NCB Individualethik |
weitere Schlagwörter: | B
Character
B Education B educational trial B virtue literacy B programme evaluation |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) |