“Never the ‘Twain Shall Meet”: Disorienting East and West in Teaching and Scholarship

This article explores the categories of "East" and "West" within teaching and scholarship on Asian religions. After reflection on both the problematic and useful aspects of these terms in classroom pedagogy, I analyze the life and work of Hirai Kinza (1859-1916), a Japanese lay B...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Shields, James Mark 1969- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Equinox [2015]
In: Bulletin for the study of religion
Jahr: 2015, Band: 44, Heft: 2, Seiten: 3-8
normierte Schlagwort(-folgen):B Westliche Welt / Religion / Asien / Kultur / Verschiedenheit / Religionspädagogik
B Kinza, Hirai 1859-1916 / Japan / Modernisierung / Religion
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article explores the categories of "East" and "West" within teaching and scholarship on Asian religions. After reflection on both the problematic and useful aspects of these terms in classroom pedagogy, I analyze the life and work of Hirai Kinza (1859-1916), a Japanese lay Buddhist who experimented with Unitarianism and socialism in an attempt to bridge "East" and "West" in the context of Japanese modernization.
ISSN:2041-1871
Enthält:Enthalten in: Bulletin for the study of religion
Persistent identifiers:DOI: 10.1558/bsor.v44i2.26070