Catholicism and protestantism in the socio-economic and political progress of Kenya, 1920-1963

Nach Auffassung des Autors waren die Protestanten im Gegensatz zu den Katholiken die Motoren politischer und wirtschaftlicher Entwicklung. Er bestätigt die These Max Webers, der für Europa das gleiche Phänomen festgestellt hat. (Spe)

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Journal of Eastern African research and development
Main Author: Bogonko, Sorobea Nyachieo (Author)
Format: Print Article
Language:English
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: East African Literature Bureau 1982
In: Journal of Eastern African research and development
Year: 1982, Volume: 12, Pages: 83-123
Further subjects:B Socioeconomic change
B Kenya Nyanza Central (Kenya) Socioeconomic change Protestantism Catholicism
B Protestantism
B Catholicism
B Kenya
Description
Summary:Nach Auffassung des Autors waren die Protestanten im Gegensatz zu den Katholiken die Motoren politischer und wirtschaftlicher Entwicklung. Er bestätigt die These Max Webers, der für Europa das gleiche Phänomen festgestellt hat. (Spe)
ISSN:0251-0405
Contains:In: Journal of Eastern African research and development