„Keiner liest …“: Lesekompetenz fördern - ein Modell aus dem Fach Kirchengeschichte

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Blum, Daniela 1986- (Author)
Corporate Author: Eberhard Karls Universität Tübingen, Zentrum für Hochschuldidaktik (Issuing body)
Format: Electronic Book
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Tübingen Universitätsbibliothek Tübingen 2017
In: Tübinger Beiträge zur Hochschuldidaktik ((2017) 13,2)
Year: 2017
Series/Journal:Tübinger Beiträge zur Hochschuldidaktik (2017) 13,2
Further subjects:B Theology
B Church history studies
B University didactics
B Reading technique
B History teaching
B Reading competence
Online Access: Volltext (Resolving-System)
Volltext (Resolving-System)
Volltext (kostenfrei)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1658107543
003 DE-627
005 20240510195133.0
007 cr uuu---uuuuu
008 170518s2017 xx |||||o 00| ||ger c
024 7 |a urn:nbn:de:bsz:21-dspace-762892  |2 urn 
024 7 |a 10.15496/publikation-17691  |2 doi 
024 7 |a 10900/76289  |2 hdl 
035 |a (DE-627)1658107543 
035 |a (DE-576)488740916 
035 |a (DE-599)BSZ488740916 
035 |a (OCoLC)989958972 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
082 0 4 |a 370 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)104699848X  |0 (DE-627)777419580  |0 (DE-576)40031648X  |4 aut  |a Blum, Daniela  |d 1986- 
109 |a Blum, Daniela 1986- 
245 1 0 |a „Keiner liest …“  |b Lesekompetenz fördern - ein Modell aus dem Fach Kirchengeschichte  |c Daniela Blum 
264 1 |a Tübingen  |b Universitätsbibliothek Tübingen  |c 2017 
300 |a 1 Online-Ressource (50 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Tübinger Beiträge zur Hochschuldidaktik  |v (2017) 13,2 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Lesekompetenz 
601 |a Kirchengeschichte 
650 0 7 |0 (DE-588)4059758-1  |0 (DE-627)104131446  |0 (DE-576)209132159  |a Theologie  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4030720-7  |0 (DE-627)104814403  |0 (DE-576)208988815  |a Kirchengeschichte  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4253957-2  |0 (DE-627)104338520  |0 (DE-576)210535342  |a Lesetechnik  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4674421-6  |0 (DE-627)342824538  |0 (DE-576)214920739  |a Lesekompetenz  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4025226-7  |0 (DE-627)106294458  |0 (DE-576)20895967X  |a Hochschuldidaktik  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4020533-2  |0 (DE-627)106317695  |0 (DE-576)208933778  |a Geschichtsunterricht  |2 gnd 
710 2 |e Herausgebendes Organ  |0 (DE-588)3058889-3  |0 (DE-627)391005669  |0 (DE-576)199916411  |4 isb  |a Eberhard Karls Universität Tübingen  |b Zentrum für Hochschuldidaktik 
830 0 |a Tübinger Beiträge zur Hochschuldidaktik  |v (2017) 13,2  |9 13,2.2017  |w (DE-627)537445447  |w (DE-576)267195583  |w (DE-600)2376703-0  |x 1861-213X  |7 ns 
856 4 0 |u http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-762892  |q application/pdf  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 4 0 |u http://dx.doi.org/10.15496/publikation-17691  |x Resolving-System  |3 Volltext 
856 4 0 |u http://hdl.handle.net/10900/76289  |x Resolving-System  |3 Volltext 
951 |a BO 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3400825921 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1658107543 
LOK |0 005 20170518082454 
LOK |0 008 170518||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 689   |a s  |a Kulturgeschichte 
LOK |0 689   |a s  |a Schreibkompetenz 
LOK |0 689   |a s  |a Peer Feedback 
LOK |0 689   |a s  |a Textdidaktik 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 85640  |u http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-762892 
LOK |0 935   |a opus 
OAS |a 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Church history studies,Church,Church history,Church history,History teaching,History lessons,History,History,Reading competence,Reading technique,Theology,Theology,University didactics,College didactics 
STB 0 0 |a Compétence,en lecture,en lecture,Didactique de l’enseignement supérieur,Enseignement de l'histoire,Histoire de l’Église,Histoire de l’Église,Histoire du christianisme (discipline),Histoire du christianisme,Technique de lecture,Théologie,Théologie 
STC 0 0 |a Competencia de lectura,Didáctica universitaria,Enseñanza de la historia,Historia eclesiástica,Historia eclesiástica,Historia eclesiástica,Teología,Teología,Técnica de la lectura 
STD 0 0 |a Competenza di lettura,Didattica universitaria,Insegnamento della storia,Storia (materia),Storia,Storia della Chiesa,Storia della Chiesa,Tecnica di lettura,Teologia,Teologia 
STE 0 0 |a 历史课,教会历史研究,教会,神学家,高等教育教学法,大学教学法 
STF 0 0 |a 教會歷史研究,教會,歷史課,神學家,高等教育教學法,大學教學法 
STG 0 0 |a Competência de leitura,Didática universitária,Ensino da história,História eclesiástica,História eclesiástica,Teologia,Teologia,Técnica de leitura 
STH 0 0 |a Богословие (мотив),Богословие,Дидактика вуза,История церкви (дисциплина),История церкви,Понимание текста,Преподавание истории,Техника чтения 
STI 0 0 |a Διδασκαλία ιστορίας,Ιστορία (μάθημα),Εκκλησιαστική Ιστορία (μάθημα),Εκκλησιαστική Ιστορία,Θεολογία (μοτίβο),Θεολογία,Ικανότητα ανάγνωσης,Πανεπιστημιακή διδακτική,Τεχνική ανάγνωσης 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Christliche Theologie , Kirche , Lesen , Lesen , Hochschule,Hochschulpädagogik,Hochschulunterricht , Geschichte,Geschichte,Geschichtsdidaktik