Wie kann es im Religionsunterricht knistern?

Vor dem Hintergrund des allgegenwärtigen Kompetenzparadigmas skizziert der Beitrag Grundzüge einer resonanzsensiblen Religionspädagogik. Neues Gewicht erlangt dabei einerseits das sinnenhaft-ästhetische Lernen, andererseits aber auch eine aktive Medienarbeit, z. B. mit Hilfe von Computerspielen.

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Pastoraltheologie
Main Author: Sura, Ines 1986- (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Vandenhoeck & Ruprecht [2018]
In: Pastoraltheologie
Standardized Subjects / Keyword chains:B Rosa, Hartmut 1965- / Resonance theory / Religious pedagogy / Media education / New media
RelBib Classification:RF Christian education; catechetics
ZB Sociology
Online Access: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 166354106X
003 DE-627
005 20191023104313.0
007 cr uuu---uuuuu
008 190424s2018 xx |||||o 00| ||ger c
024 7 |a 10.13109/path.2018.107.9.383  |2 doi 
035 |a (DE-627)166354106X 
035 |a (DE-599)KXP166354106X 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1184427453  |0 (DE-627)1663541973  |4 aut  |a Sura, Ines  |d 1986- 
109 |a Sura, Ines 1986- 
245 1 0 |a Wie kann es im Religionsunterricht knistern?  |c Ines Sura 
264 1 |c [2018] 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Vor dem Hintergrund des allgegenwärtigen Kompetenzparadigmas skizziert der Beitrag Grundzüge einer resonanzsensiblen Religionspädagogik. Neues Gewicht erlangt dabei einerseits das sinnenhaft-ästhetische Lernen, andererseits aber auch eine aktive Medienarbeit, z. B. mit Hilfe von Computerspielen. 
520 |a In addition to the everywhere-present paradigm of competences, this article outlines a pedagogy of religious education sensitive and attentive to resonance. Thus, a new emphasis is put on aesthetic learning on the one side, but on the other side also to an activemedia pedagogy, e. g. with the help of computer games. 
601 |a Religionsunterricht 
652 |a RF:ZB 
689 0 0 |d p  |0 (DE-588)12066190X  |0 (DE-627)390016454  |0 (DE-576)172956978  |2 gnd  |a Rosa, Hartmut  |d 1965- 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4402797-7  |0 (DE-627)19368179X  |0 (DE-576)212076817  |2 gnd  |a Resonanztheorie 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4049412-3  |0 (DE-627)10451681X  |0 (DE-576)209081937  |2 gnd  |a Religionspädagogik 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4074659-8  |0 (DE-627)106088742  |0 (DE-576)209194863  |2 gnd  |a Medienpädagogik 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4196910-8  |0 (DE-627)104456221  |0 (DE-576)210111151  |2 gnd  |a Neue Medien 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Pastoraltheologie  |d Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 2007  |g 107(2018), 9, Seite 383-393  |h Online-Ressource  |w (DE-627)557570921  |w (DE-600)2404359-X  |w (DE-576)276562402  |x 2197-0823  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:107  |g year:2018  |g number:9  |g pages:383-393 
856 4 0 |u https://www.vr-elibrary.de/doi/abs/10.13109/path.2018.107.9.383  |x Resolving-System  |3 Volltext 
856 |u https://doi.org/10.13109/path.2018.107.9.383  |x doi  |3 Volltext 
936 u w |d 107  |j 2018  |e 9  |h 383-393 
951 |a AR 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3453152077 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 166354106X 
LOK |0 005 20191023104259 
LOK |0 008 190424||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixzo 
LOK |0 936ln  |0 1442053755  |a ZB 
LOK |0 936ln  |0 1442053151  |a RF 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Media education,Educational technology,New media,Digital media,Religious pedagogy,Religious education,Resonance theory 
STB 0 0 |a Nouveaux médias,Pédagogie des médias,Pédagogie des religions,Théorie de la résonance 
STC 0 0 |a Nuevos medios digitales,Pedagogía de la religión,Pedagogía de los medios de comunicación,Teoría de la resonancia 
STD 0 0 |a Nuovi media,Media digitali,Media digitali,Pedagogia dei media,Pedagogia dei mezzi di comunicazione,Pedagogia dei mezzi di comunicazione,Pedagogia della religione,Teoria della risonanza 
STE 0 0 |a 媒体教育,宗教教育,新媒体 
STF 0 0 |a 媒體教育,宗教教育,新媒體 
STG 0 0 |a Novos meios digitais,Pedagogia da religião,Pedagogia dos meios de comunicação,Teoria da ressonância 
STH 0 0 |a Новые медиа,Педагогика медиа,Педагогика религии,Теория резонанса 
STI 0 0 |a Θεωρία του συντονισμού,Θρησκευτική παιδαγωγική,Νέα Μέσα,Ψηφιακά Μέσα,Παιδαγωγική των μέσων μαζικής ενημέρωσης 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Roza, Hartmut,1965-,Roza, Chartmut,1965-,Ha er te mu te Luo sa,1965-,Haertemute-Luosa,1965-,Luosa, Haertemute,1965-,Rōza, Harutomūto,1965- , Massenmedien,Medienbildung,Medienerziehung,Medienkunde,Medienwissenschaft,Medientheorie , Digitale Medien