Rejecting Dialogue for Perspective: Vygotsky's Zone of Proximal Development and John Calvin's Divine Pedagogy
James Estep's integration of Vygotsky's work on the Zone of Proximal Development into Christian education and pedagogy falls short of a distinctly evangelical form of integration. Using Ken Badley's schemata of Integration of Faith and Learning, this article distinguishes Estep's...
Veröffentlicht in: | Religious education |
---|---|
1. VerfasserIn: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
[2017]
|
In: |
Religious education
|
RelBib Classification: | KAG Kirchengeschichte 1500-1648; Reformation; Humanismus; Renaissance KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit KDG Freikirche RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |