Rejecting Dialogue for Perspective: Vygotsky's Zone of Proximal Development and John Calvin's Divine Pedagogy

James Estep's integration of Vygotsky's work on the Zone of Proximal Development into Christian education and pedagogy falls short of a distinctly evangelical form of integration. Using Ken Badley's schemata of Integration of Faith and Learning, this article distinguishes Estep's...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Religious education
1. VerfasserIn: Horner, Jeffrey Michael (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group [2017]
In: Religious education
RelBib Classification:KAG Kirchengeschichte 1500-1648; Reformation; Humanismus; Renaissance
KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit
KDG Freikirche
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)