Toward the Implementation of a Multifaith Approach in Religious Education: A Phenomenological Guide

This study explores phenomenology of religion as a potential guide for the implementation of a multifaith religious education curriculum in Zimbabwe. The study relies on document analysis, in particular the 1999 Presidential Commission of Inquiry into Education and Training report, the Curriculum Fr...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Museka, Godfrey (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group [2019]
In: Religious education
Jahr: 2019, Band: 114, Heft: 2, Seiten: 130-142
normierte Schlagwort(-folgen):B Simbabwe / Religiöser Pluralismus / Religionsphänomenologie / Religionspädagogik
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
KBN Subsahara-Afrika
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)