Toward the Implementation of a Multifaith Approach in Religious Education: A Phenomenological Guide
This study explores phenomenology of religion as a potential guide for the implementation of a multifaith religious education curriculum in Zimbabwe. The study relies on document analysis, in particular the 1999 Presidential Commission of Inquiry into Education and Training report, the Curriculum Fr...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
[2019]
|
In: |
Religious education
Jahr: 2019, Band: 114, Heft: 2, Seiten: 130-142 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Simbabwe
/ Religiöser Pluralismus
/ Religionsphänomenologie
/ Religionspädagogik
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen KBN Subsahara-Afrika |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |