Deconfessionalising RE in pillarised education systems: a case study of Belgium and the Netherlands
This article reflects on the place of RE in a pillarised education context, taking into account the fact of religious diversity and pluralisation among the school population on the one hand, and the freedom of religion and education of faith-based schools on the other. Particular attention will be g...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[publisher not identified]
[2019]
|
In: |
British Journal of religious education
Jahr: 2019, Band: 41, Heft: 3, Seiten: 272-285 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Belgien
/ Niederlande
/ Religionsunterricht
/ Multikulturelle Gesellschaft
/ Interreligiöser Dialog
|
RelBib Classification: | CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen CH Christentum und Gesellschaft KBD Beneluxländer RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
The Netherlands
B faith-based schools B pillarisation B (non-)confessional RE B Belgium |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |