Deconfessionalising RE in pillarised education systems: a case study of Belgium and the Netherlands

This article reflects on the place of RE in a pillarised education context, taking into account the fact of religious diversity and pluralisation among the school population on the one hand, and the freedom of religion and education of faith-based schools on the other. Particular attention will be g...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Franken, Leni 1981- (VerfasserIn) ; Vermeer, Paul 1962- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] [2019]
In: British Journal of religious education
Jahr: 2019, Band: 41, Heft: 3, Seiten: 272-285
normierte Schlagwort(-folgen):B Belgien / Niederlande / Religionsunterricht / Multikulturelle Gesellschaft / Interreligiöser Dialog
RelBib Classification:CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen
CH Christentum und Gesellschaft
KBD Beneluxländer
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B The Netherlands
B faith-based schools
B pillarisation
B (non-)confessional RE
B Belgium
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)