Verstehen lernen: Islamische und evangelische Religionspädagogik im Dialog
Ausgehend von islamisch-theologischen Grundsatzfragen werden Möglichkeiten und Grenzen eines islamischen Religionsunterrichts im österreichischen Kontext erforscht. Begleitet wird diese Forschung in evangelischer Perspektive. Der Beitrag gibt Einblicke in den jeweiligen Forschungsstand.
Published in: | Zeitschrift für Pädagogik und Theologie |
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Authors: | ; ; ; ; ; ; |
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
de Gruyter
[2017]
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In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
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Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Teaching Islamic religion
/ Interfaith dialogue
/ Dissertation
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RelBib Classification: | AH Religious education AX Inter-religious relations BJ Islam |
Further subjects: | B
Dialogue
B Islamic-theological research B scientific monitoring B wissenschaftliche Begleitung B Islamic religious instruction B Islamisch-theologische Forschung B Islamic Religious Education |
Online Access: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |
Summary: | Ausgehend von islamisch-theologischen Grundsatzfragen werden Möglichkeiten und Grenzen eines islamischen Religionsunterrichts im österreichischen Kontext erforscht. Begleitet wird diese Forschung in evangelischer Perspektive. Der Beitrag gibt Einblicke in den jeweiligen Forschungsstand. The research projects aim to investigate the opportunities as well as the limits of Islamic religious education within the Austrian context, based on Islamic-theological fundamental questions. The projects are scientifically monitored from a protestant perspective. This contribution gives insights into the different states of research. |
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ISSN: | 2366-7796 |
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
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Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2017-0018 |