Verstehen lernen: Islamische und evangelische Religionspädagogik im Dialog

Ausgehend von islamisch-theologischen Grundsatzfragen werden Möglichkeiten und Grenzen eines islamischen Religionsunterrichts im österreichischen Kontext erforscht. Begleitet wird diese Forschung in evangelischer Perspektive. Der Beitrag gibt Einblicke in den jeweiligen Forschungsstand.

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Authors: Weiß, Thomas 1965- (Author) ; Aslan, Ednan 1959- (Author) ; Ebrahim, Ranja (Author) ; Joldo-Salkic, Minela 1989- (Author) ; Karagedik, Ulvi (Author) ; Musafi, Nadire (Author) ; Shafey, Ahmed Al 1979- (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: ˜deœ Gruyter [2017]
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Standardized Subjects / Keyword chains:B Teaching Islamic religion / Interfaith dialogue / Dissertation
RelBib Classification:AH Religious education
AX Inter-religious relations
BJ Islam
Further subjects:B Dialogue
B Islamic-theological research
B scientific monitoring
B wissenschaftliche Begleitung
B Islamic religious instruction
B Islamisch-theologische Forschung
B Islamic Religious Education
Online Access: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Description
Summary:Ausgehend von islamisch-theologischen Grundsatzfragen werden Möglichkeiten und Grenzen eines islamischen Religionsunterrichts im österreichischen Kontext erforscht. Begleitet wird diese Forschung in evangelischer Perspektive. Der Beitrag gibt Einblicke in den jeweiligen Forschungsstand.
The research projects aim to investigate the opportunities as well as the limits of Islamic religious education within the Austrian context, based on Islamic-theological fundamental questions. The projects are scientifically monitored from a protestant perspective. This contribution gives insights into the different states of research.
ISSN:2366-7796
Contains:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2017-0018