Teaching Jihad: Developing Religious Literacy through Graphic Novels

This study examined the representations of jihad in graphic novels to ascertain how its depictions may inform the development of religious literacy in secondary classrooms. Hegemonic constructions of jihad in the West are commonly reduced to false binaries that shape non-Muslims’ extant beliefs and...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Brooks, Melanie C. (VerfasserIn) ; Cutler, Kelly Deits (VerfasserIn) ; Liou, Daniel D. (VerfasserIn) ; Sanjakdar, Fida (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI [2020]
In: Religions
Jahr: 2020, Band: 11, Heft: 11
weitere Schlagwörter:B Expectations
B Islam
B Muslim Identity
B Education
B Graphic Novels
B Gender Justice
B Jihad
B Curriculum
B Religious Literacy
Online Zugang: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)