Surveying the Frontier: Subjective Rendering and Occlusion in Open-World Westerns

The last decade has seen open-world design transform the western genre in video games by recentering land as a thematic and mechanical component. As a description of both environment design and gameplay, open worlds offer highly interactable spaces, made coherent by narrative despite limited spatial...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Miner, Joshua (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: [2020]
In: Gamevironments
Jahr: 2020, Band: 12, Seiten: 1141-143
normierte Schlagwort(-folgen):B Open-World-Spiel / Western (Film) / Videospiel / Subjektivität / Spiel / Verlauf
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
ZB Soziologie
ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft
weitere Schlagwörter:B Occlusion
B gamevironments
B Open World Video Games
B Subjective Rendering
B Culling, Settler Digitality
B Indigeneity
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)