Surveying the Frontier: Subjective Rendering and Occlusion in Open-World Westerns
The last decade has seen open-world design transform the western genre in video games by recentering land as a thematic and mechanical component. As a description of both environment design and gameplay, open worlds offer highly interactable spaces, made coherent by narrative despite limited spatial...
1. VerfasserIn: | |
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Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2020]
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In: |
Gamevironments
Jahr: 2020, Band: 12, Seiten: 1141-143 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Open-World-Spiel
/ Western (Film)
/ Videospiel
/ Subjektivität
/ Spiel
/ Verlauf
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RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik ZB Soziologie ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft |
weitere Schlagwörter: | B
Occlusion
B gamevironments B Open World Video Games B Subjective Rendering B Culling, Settler Digitality B Indigeneity |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |