Mormon lifestyles: communicating religion and ethics in documentary media

Missionare treten als Reality Show Stars auf, polygame Familien geben Einblick in ihren Alltag, religiöse Ehepaare präsentieren in einem Fernsehspot ihr erfolgreiches Leben und ihren Glauben. Anhand zahlreicher Beispiele zeigt «Mormon Lifestyles. Communicating Religion and Ethics in Documentary Medi...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Media and religion
Main Author: Mäder, Marie-Therese 1968- (Author)
Format: Electronic Book
Language:English
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Baden-Baden Nomos 2020
In: Media and religion (Band 5)
Series/Journal:Media and religion Band 5
Standardized Subjects / Keyword chains:B Mormon
B Mormon Church / Style of life / Media / Documentation
Further subjects:B Mormonentum
B Media
B Religion
B Dokumentarfilme
B Digitale Religion
B dokumentarische Medien
B documentary media
B Mormon Church
B Medienethik
B Communication
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (lizenzpflichtig)
Rights Information:CC-BY-NC-ND
Parallel Edition:Non-electronic
Description
Summary:Missionare treten als Reality Show Stars auf, polygame Familien geben Einblick in ihren Alltag, religiöse Ehepaare präsentieren in einem Fernsehspot ihr erfolgreiches Leben und ihren Glauben. Anhand zahlreicher Beispiele zeigt «Mormon Lifestyles. Communicating Religion and Ethics in Documentary Media» wie dokumentarische Medien die öffentliche Wahrnehmung von Religion grundlegend beeinflussen. Denn religiöse Zugehörigkeit wird im medialen Feld zum Ausdruck eines bestimmten Lifestyles. Das Buch erklärt mit Blick auf das global verbreitete Mormonentum, wie dokumentarische Medien - auch innerhalb des digitalen und ethischen Raums - Religion mit spezifischen Mitteln und zu unterschiedlichen Zwecken thematisieren und verändern.
Missionaries star in a reality show, polygamous families give viewers access to their everyday lives in a documentary series, religious couples portray their successful lives and their faith in TV spots. Using numerous examples, “Mormon Lifestyles. Communicating Religion and Ethics in Documentary Media” shows how documentary media fundamentally influence the public perception of religion. Religious affiliation is expressed by such media as a specific lifestyle. With a view to the global spread of Mormonism, the study explains how documentary media thematize and rework religion with specific tools and to various ends, including within the ethical and digital spaces.
ISBN:3845294213
Persistent identifiers:DOI: 10.5771/9783845294216