Religious education at schools in Europe / part 5 Southeastern Europe / Martin Rothgangel, Ednan Aslan, Martin Jäggle (eds.) ; in cooperation with Sabine Hermisson and Maximillian Saudino

At a time when educational issues have increasingly come to determine the social and political discourse and major reforms of the education system are being discussed and implemented, and when migration has become a significant phenomenon, contributing to changes in the religious landscape of the Eu...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Religious education at schools in Europe
Contributors: Rothgangel, Martin 1962- (Editor) ; Jäggle, Martin 1948- (Editor) ; Aslan, Ednan 1959- (Editor) ; Hermisson, Sabine 1971- (Contributor) ; Saudino, Maximillian (Editor)
Format: Electronic Book
Language:English
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Göttingen V&R Unipress [2020]
[Wien] Vienna University Press [2020]
In: Religious education at schools in Europe
Series/Journal:Wiener Forum für Theologie und Religionswissenschaft Band 10,5
Further subjects:B Islamic Education
B Religious Education
B Romance language area
B Albania
B School
B Turkey
B Kosovo
B Republic of North Macedonia
B Southeastern Europe
B Serbia
B Bulgaria
B Bosnia and Herzegovina
B Montenegro
Online Access: Volltext (lizenzpflichtig)
Description
Summary:At a time when educational issues have increasingly come to determine the social and political discourse and major reforms of the education system are being discussed and implemented, and when migration has become a significant phenomenon, contributing to changes in the religious landscape of the European continent, it is highly appropriate to focus our attention on the concrete situation regarding religious education. This volume contains – again on the basis of thirteen key questions – the countries in Southeastern Europe (Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Kosovo, Republic of North Macedonia, Montenegro, Romania, Serbia and Turkey). Beyond the all-important tasks of taking stock and making international comparisons, the aim of this book is to create a foundation for further action in the field of education, especially with regard to interfaith expertise.
Angaben zur beteiligten Person Rothgangel: Dr. Martin Rothgangel ist Professor für Religionspädagogik an der Evangelisch-Theologischen Fakultät der Universität Wien.
Angaben zur beteiligten Person Jäggle: Prof. Dr. Martin Jäggle, Jahrgang 1948, lehrte Religionspädagogik und Katechetik und war Dekan der Katholisch-Theologischen Fakultät der Universität Wien.
Angaben zur beteiligten Person Aslan: Univ. Prof. Aslan, Ednan, geb. 1959 in Bayburt, ist seit 2006 Leiter der Forschungseinheit »Islamische Religionspädagogik« des Instituts für Bildungswissenschaft der Universität Wien und des neu entwickelten Masterstudiums »Islamische Religionspädagogik«, das an der Universität Wien zur Ausbildung von IslamlehrerInnen für die Höheren Schulen eingerichtet wurde. Seine Forschungsschwerpunkte liegen im Bereich Didaktik des Islamischen Religionsunterrichtes (IRU), vor allem Koran im IRU, Methoden des IRU, Lehrplanentwicklung und muslimisches Leben in Europa.
Angaben zur beteiligten Person Jäggle: Prof. Dr. Martin Jäggle lehrte Religionspädagogik und Katechetik an der Katholisch-Theologischen Fakultät der Universität Wien.
ISBN:3737011982
Contains:: Religious education at schools in Europe
Persistent identifiers:DOI: 10.14220/9783737011983