Might, Culture, and Archaeology in Sid Meier’s Civilization
That video games should be socially conscious, engaged with political discourse, or historically accurate may not immediately come to mind: Video games are entertainment. One popular game series, Sid Meier’s Civilization (Civ), however, has run into multiple issues regarding its representations of c...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
University of Chicago Press
[2021]
|
In: |
Near Eastern archaeology
Jahr: 2021, Band: 84, Heft: 1, Seiten: 32-43 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Videospiel
/ Zivilisation
/ Kultur
/ Gesellschaft
/ Archäologie
/ Bildung
|
RelBib Classification: | TC Vorchristliche Zeit ; Alter Orient |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |