Fremdsprachenlehrwerke in der Frühen Neuzeit: Perspektiven - Potentiale - Herausforderungen

The first European textbooks for modern foreign languages were published between the 15th and 17th centuries. These works help to reconstruct the body of linguistic, metalinguistic, and didactic knowledge being imparted in the early modern period. They bring to light practices of multilingualism and...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Körperschaften: Fremdsprachenlehrwerke in der Frühen Neuzeit: Perspektiven - Potentiale - Herausforderungen. Veranstaltung Berlin-Dahlem (2019) (Verfasst von) ; Freie Universität Berlin. VeranstalterIn (Veranstaltet von) ; Freie Universität Berlin. Gastgebende Institution ; Otto Harrassowitz GmbH & Co. KG. Verlag
Beteiligte: Hübner, Julia 1989- (Herausgegeben von) ; Simon, Horst J. 1967- (Herausgegeben von)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Deutsch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiesbaden Harrassowitz Verlag 2021
In: Episteme in Bewegung (Band 24)
Jahr: 2021
Schriftenreihe/Zeitschrift:Episteme in Bewegung Band 24
normierte Schlagwort(-folgen):B Europa / Fremdsprachenunterricht / Lehrbuch / Geschichte 1500-1800
weitere Schlagwörter:B Linguistique historique - Europe
B Konferenzschrift 2019 (Berlin)
B 1500-1700
B Languages, Modern Study and teaching (Europe) History Early modern, 1500-1700
B Historical linguistics (Europe)
B Europe
B Germanic languages Textbooks for foreign speakers History Early modern, 1500-1700
B Grammar, Comparative and general Study and teaching (Europe) History Early modern, 1500-1700
B History
B Languages, Modern Textbooks for foreign speakers History Early modern, 1500-1700
B Historical linguistics
Online-Zugang: Inhaltsbeschreibung
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Sammlungen:
Beschreibung
Zusammenfassung:The first European textbooks for modern foreign languages were published between the 15th and 17th centuries. These works help to reconstruct the body of linguistic, metalinguistic, and didactic knowledge being imparted in the early modern period. They bring to light practices of multilingualism and didactics at the time, along with the forms and principles of imparting linguistic knowledge. The texts also provide an interesting source for examining historical linguistic variation and question the relationship between linguistic reality and imparted linguistic knowledge. (Translated and adapted from publisher's description.)
Beschreibung:"[...] Workshop mit dem Titel 'Fremdsprachenlehrwerke in der Frühen Neuzeit: Perspektiven - Potentiale - Herausforderungen' [...], der im Januar 2019 an der Freien Unvierstiät Berlin auf Einladung des SFB 980 'Episteme in Bewegung' stattgefunden hat." (Vorwort, Seite [IX])
Literaturangaben
Physische Details:VIII, 245 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 25 cm
ISBN:978-3-447-11723-4
3-447-11723-0