Moschee 2.0: internationale und transdisziplinäre Perspektiven
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German English |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Münster New York
Waxmann
2022
|
In: | Year: 2022 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Mosque
/ Muslim community
/ Social space
/ Migration
/ Social integration
/ Women's emancipation
B Mosque / Muslim community / Religious life / Intercultural learning / Interfaith dialogue / Teaching Islamic religion / Youth work B Islam / Imam / Religious pedagogy / Internationality / Migration / Religious pluralism |
RelBib Classification: | AG Religious life; material religion AH Religious education AX Inter-religious relations BJ Islam |
Further subjects: | B
Collection of essays
|
Online Access: |
Table of Contents Blurb |
Parallel Edition: | Electronic
|
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1786517140 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240510211115.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 220119s2022 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 22,N03 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1249234611 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783830944607 |c Broschur : EUR 32.90 (DE) |9 978-3-8309-4460-7 | ||
020 | |a 3830944608 |9 3-8309-4460-8 | ||
024 | 3 | |a 9783830944607 | |
035 | |a (DE-627)1786517140 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1249234611 | ||
035 | |a (OCoLC)1292600132 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger |a eng | ||
044 | |c XA-DE-NW |c XD-US | ||
082 | 0 | |a 297.65094 |q DE-101 | |
082 | 0 | 4 | |a 290 |a 300 |a 370 |q DE-101 |
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
084 | |a BE 8651 |q DE-FR129/1009 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/10801: | ||
084 | |a 11.84 |2 bkl | ||
084 | |a 80.51 |2 bkl | ||
084 | |a 11.07 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Moschee 2.0 |b internationale und transdisziplinäre Perspektiven |c Betül Karakoç, Harry Harun Behr (Hrsg.) |
264 | 1 | |a Münster |a New York |b Waxmann |c 2022 | |
300 | |a 253 Seiten |b Illustrationen |c 24 cm x 17 cm, 475 g | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Enthält 13 Beiträge | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
546 | |a Beiträge teilweise deutsch, teilweise englisch | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Internationale | ||
601 | |a Perspektive | ||
652 | |a AG:AH:AX:BJ | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4040320-8 |0 (DE-627)106224115 |0 (DE-576)209039396 |2 gnd |a Moschee |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4609243-2 |0 (DE-627)326304061 |0 (DE-576)214222896 |2 gnd |a Islamische Gemeinde |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4116546-9 |0 (DE-627)105805947 |0 (DE-576)209502436 |2 gnd |a Sozialraum |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4120730-0 |0 (DE-627)105774456 |0 (DE-576)209537477 |2 gnd |a Migration |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4077570-7 |0 (DE-627)106079751 |0 (DE-576)209205660 |2 gnd |a Soziale Integration |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4018218-6 |0 (DE-627)106326899 |0 (DE-576)208923284 |2 gnd |a Frauenemanzipation |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4040320-8 |0 (DE-627)106224115 |0 (DE-576)209039396 |2 gnd |a Moschee |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4609243-2 |0 (DE-627)326304061 |0 (DE-576)214222896 |2 gnd |a Islamische Gemeinde |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4115741-2 |0 (DE-627)10581203X |0 (DE-576)209495677 |2 gnd |a Religiöses Leben |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4245398-7 |0 (DE-627)104788364 |0 (DE-576)210471093 |2 gnd |a Interkulturelles Lernen |
689 | 1 | 4 | |d s |0 (DE-588)4192352-2 |0 (DE-627)105235164 |0 (DE-576)210079924 |2 gnd |a Interreligiöser Dialog |
689 | 1 | 5 | |d s |0 (DE-588)7637858-5 |0 (DE-627)588350907 |0 (DE-576)294319727 |2 gnd |a Islamische Religionspädagogik |
689 | 1 | 5 | |d s |0 (DE-588)4028863-8 |0 (DE-627)106276654 |0 (DE-576)208979883 |2 gnd |a Jugendarbeit |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4027743-4 |0 (DE-627)106283499 |0 (DE-576)20897220X |2 gnd |a Islam |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4296074-5 |0 (DE-627)104164786 |0 (DE-576)210984317 |2 gnd |a Imam |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |2 gnd |a Religionspädagogik |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4443917-9 |0 (DE-627)225133415 |0 (DE-576)212498029 |2 gnd |a Internationalität |
689 | 2 | 4 | |d s |0 (DE-588)4120730-0 |0 (DE-627)105774456 |0 (DE-576)209537477 |2 gnd |a Migration |
689 | 2 | 5 | |d s |0 (DE-588)4296178-6 |0 (DE-627)104164549 |0 (DE-576)210985100 |2 gnd |a Religiöser Pluralismus |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1259023028 |0 (DE-627)1805814516 |4 edt |a Karakoç, Betül |d 1992- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)113132360 |0 (DE-627)521900514 |0 (DE-576)289753074 |4 edt |a Behr, Harry Harun |d 1962- | |
710 | 2 | |e Verlag |0 (DE-588)1036460398 |0 (DE-627)751073652 |0 (DE-576)384577598 |4 pbl |a Waxmann Verlag | |
776 | 1 | |z 9783830994602 |c E-Book | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe |t Moschee 2.0 |b 1st, New ed. |d Münster : Waxmann, 2022 |h 1 online resource (254 p.) |w (DE-627)1794084185 |z 9783830994602 |k Electronic |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1786517140inh.htm |m V:DE-576 |m B:DE-21 |v 20220311194122 |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1786517140kla.htm |m V:DE-576 |m B:DE-21 |v 20220311194122 |3 Klappentext |
936 | r | v | |a BE 8651 |b Sakrale Orte (Mekka, Medina), Wallfahrten, Pilgern, Sakralbauten |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionswissenschaft |k Religionsgeschichte |k Islam |k Religiöses Leben und Praktiken |k Sakrale Orte (Mekka, Medina), Wallfahrten, Pilgern, Sakralbauten |0 (DE-627)1270702017 |0 (DE-625)rvk/10801: |0 (DE-576)200702017 |
936 | b | k | |a 11.84 |j Islam: Sonstiges |q DA-3 |0 (DE-627)106404075 |
936 | b | k | |a 80.51 |j Religiöse Erziehung |q DA-3 |0 (DE-627)106414550 |
936 | b | k | |a 11.07 |j Interreligiöse Beziehungen |q DA-3 |0 (DE-627)106403710 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4061013203 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1786517140 | ||
LOK | |0 005 20220302080650 | ||
LOK | |0 008 220217||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 62 A 1174 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a theo | ||
LOK | |0 938 |a 2203 |f 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4113079188 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1786517140 | ||
LOK | |0 005 20240513141811 | ||
LOK | |0 008 220407||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-205 |c DE-627 |d DE-21-205 | ||
LOK | |0 541 |e 2022/55 | ||
LOK | |0 852 |p 614886834935 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-205 | ||
LOK | |0 852 1 |c Kx 16 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a i205 | ||
LOK | |0 938 |a 2204 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4086584980 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1786517140 | ||
LOK | |0 005 20220310155122 | ||
LOK | |0 008 220310||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043539 |a BJ | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043253 |a AX | ||
LOK | |0 936ln |0 1550364804 |a AH | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043229 |a AG | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Imam,Intercultural learning,Interfaith dialogue,Interreligious relations,Interreligious dialog,Interreligious encounter,Internationality,Islam,Islam,Migration,Migration,Population movement,Mosque,Muslim community,Religious life,Religious life and customs,Religious pedagogy,Religious education,Religious pluralism,Religion,Pluralism,Social integration,Social integration,Social space,Social environment,Teaching Islamic religion,Women's emancipation,Women's emancipation,Woman,Emancipation,Feminism in literature,Youth work |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage interculturel,Communauté islamique,Dialogue interreligieux,Dialogue interreligieux,Espace social,Imam,Internationalité,Intégration sociale,Islam,Islam,Migration,Migration,Mosquée,Pluralisme religieux,Pédagogie de la religion islamique,Pédagogie des religions,Travail avec les jeunes,Vie religieuse,Émancipation féminine,Émancipation féminine |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje intercultural,Comunidad islámica,Diálogo interreligioso,Diálogo inter-religioso,Emancipación femenina,Emancipación femenina,Espacio social,Imán,Integración social,Internacionalidad,Islam,Islam,Mezquita,Migración,Migración,Pedagogía de la religión,Pedagogía de la religión islámica,Pluralismo religioso,Trabajo sociopedagógico con menores,Vida religiosa |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento interculturale,Comunità islamica,Dialogo interreligioso,Dialogo interreligioso,Emancipazione della donna,Emancipazione della donna,Imam,Integrazione sociale,Internazionalità,Islam,Islam,Lavoro sociale con i giovani,Migrazione,Migrazione,Moschea,Pedagogia della religione,Pedagogia della religione islamica,Pluralismo religioso,Spazio sociale,Vita religiosa |
STE | 0 | 0 | |a 伊斯兰教,伊斯兰教,回教,回教,伊玛目,国际性,妇女解放,妇女解放,宗教多元主义,宗教多元论,宗教教育,宗教生活,宗教生命,宗教间关系,清真寺,回教堂,社会空间,迁移,移民,迁徙,青少年工作,青年工作 |
STF | 0 | 0 | |a 伊斯蘭教,伊斯蘭教,回教,回教,伊瑪目,國際性,婦女解放,婦女解放,宗教多元主義,宗教多元論,宗教教育,宗教生活,宗教生命,宗教間關係,清真寺,回教堂,社會空間,遷移,移民,遷徙,青少年工作,青年工作 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem intercultural,Comunidade islâmica,Diálogo inter-religioso,Diálogo inter-religioso,Emancipação feminina,Emancipação feminina,Espaço social,Imame,Integração social,Internacionalidade,Islã,Islã,Mesquita,Migração,Migração,Pedagogia da religião,Pedagogia da religião islâmica,Pluralismo religioso,Trabalho sociopedagógico com menores,Vida religiosa |
STH | 0 | 0 | |a Женская эмансипация (мотив),Женская эмансипация,Имам,Интернациональность,Ислам (мотив),Ислам,Исламская община,Исламская педагогика религии,Межкультурное обучение,Межрелигиозный диалог,Миграция (мотив),Миграция,Мичеть,Педагогика религии,Религиозная жизнь,Религиозный плюрализм,Социальная интеграция,Социальная работа с молодёжью,Социальное пространство |
STI | 0 | 0 | |a Γυναικεία χειραφέτηση <μοτίβο>,Γυναικεία χειραφέτηση,Χειραφέτηση των γυναικών,Χειραφέτηση των γυναικών (μοτίβο),Διαθρησκειακός διάλογος,Διαπολιτισμική μάθηση,Διεθνής χαρακτήρας,Θρησκευτική ζωή,Θρησκευτική παιδαγωγική,Θρησκευτικός πλουραλισμός,Ιμάμης,Ισλάμ (μοτίβο),Ισλάμ,Ισλαμική θρησκευτική εκπαίδευση,Ισλαμική κοινότητα,Κοινωνική ένταξη,Κοινωνική εργασία με νέους,Κοινωνικός χώρος,Μετανάστευση <μοτίβο>,Μετανάστευση,Αποδημία,Αποδημία (μοτίβο),Μουσουλμανικό τέμενος,Τζαμί |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Moscheen,Moscheen , Moscheegemeinde,Moslemische Gemeinde,Muslimische Gemeinde,Islam , Sozialer Raum,Raum,Sozialräume , Wanderung,Migration,Bevölkerungswanderung,Wanderung,Wanderungen,Wanderungsbewegung , Integration <Soziologie>,Gesellschaftliche Integration,Soziale Eingliederung , Emanzipation,Frauenbefreiung,Frauenfrage , Moscheen,Moscheen , Moscheegemeinde,Moslemische Gemeinde,Muslimische Gemeinde,Islam , Interkulturalität,Multikulturelles Lernen,Transkulturelles Lernen,Interkulturelles Training,Transkulturelles Training,Interkulturelles Coaching , Interreligiöse Beziehung,Interreligiöse Begegnung,Interreligiöser Kontakt,Religionskontakt , Islam , Außerschulische Jugendarbeit,Kinderarbeit,Jugendpflege , Islam , Wanderung,Migration,Bevölkerungswanderung,Wanderung,Wanderungen,Wanderungsbewegung , Religion,Religiöse Vielfalt |