‘Notorious Schools’ in ‘Notorious Places’?: Exploring the Connectedness of Urban and Educational Segregation

While the statistical link between residential and school segregation is well-demonstrated, in-depth knowledge of the processes or mediating mechanisms which affect the interconnectedness of the two phenomena is still limited. By focusing on well-functioning schools in disadvantaged neighbourhoods,...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Bernelius, Venla (Verfasst von) ; Huilla, Heidi (Verfasst von) ; Rámos Lobato, Isabel 1985- (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2021
In: Social Inclusion
Jahr: 2021, Band: 9, Heft: 2, Seiten: 154-165
weitere Schlagwörter:B educational inequality
B Residential segregation
B Stigmatisation
B School segregation
B Reputation
B Helsinki
B Image
Online-Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)