Rethinking Mindfulness in Education within Two Frameworks: Articulating the "Threefold Model of Mindful Wisdom" with the "Theory of Mental Interference"

The existent trend of implementing mindfulness-based programs (MBPs) into public education came along with an increasing scientific record regarding the definitional construct of mindfulness, effects of various mindfulness-based interventions and their basic mechanisms. In terms of the rising defini...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Klebanova, Kamala (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI 2022
In: Religions
Jahr: 2022, Band: 13, Heft: 1
weitere Schlagwörter:B curriculum development
B Judgement
B mental conflicts
B Memory
B socio-emotional development
B achievement evaluation
B modern educational systems
B Mindfulness
B Cognitive Development
B Introvision
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)