Das Ende der "Kreidezeit" - geht gute Lehre nur digital?: eine qualitative Studie über den Zusammenhang von digitalen Medien und Lernerfolg im Fachbereich Religionspädagogik

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Grunden, Katharina Elisabeth (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Berlin Münster Lit [2022]
In: Empirische Theologie (Band 35)
Year: 2022
Series/Journal:Empirische Theologie Band 35
Standardized Subjects / Keyword chains:B Media consumption / New media / Teaching-learning studies / Religious pedagogy / Theology student / Learning success
RelBib Classification:AH Religious education
Further subjects:B Thesis
Online Access: Table of Contents
Blurb
Literaturverzeichnis
Parallel Edition:Erscheint auch als: 978-3-643-35177-7

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1827188715
003 DE-627
005 20240514190237.0
007 tu
008 221215s2022 gw ||||| m 00| ||ger c
020 |a 9783643151773  |9 978-3-643-15177-3 
035 |a (DE-627)1827188715 
035 |a (DE-599)BVBBV048486961 
035 |a (OCoLC)1354891485 
035 |a (DE-604)BV048486961 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
082 0 |a 268.82071143339  |q DE-101  |2 23/ger 
082 0 4 |a 230  |a 300  |a 370  |q DE-101 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 7250  |q DE-FR129/1009  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16930: 
084 |a 11.04  |2 bkl 
084 |a 11.77  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1268886904  |0 (DE-627)1817420755  |4 aut  |a Grunden, Katharina Elisabeth 
109 |a Grunden, Katharina Elisabeth 
245 1 4 |a Das Ende der "Kreidezeit" - geht gute Lehre nur digital?  |b eine qualitative Studie über den Zusammenhang von digitalen Medien und Lernerfolg im Fachbereich Religionspädagogik  |c Katharina Elisabeth Grunden 
264 1 |a Berlin  |a Münster  |b Lit  |c [2022] 
300 |a 271 Seiten  |b Illustrationen 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Empirische Theologie  |v Band 35 
500 |a Literaturverzeichnis Seite 225-238 
502 |b Dissertation  |c Universität Würzburg  |d 2022 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f FID  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Zusammenhang 
601 |a Fachbereich 
601 |a Religionspädagogik 
652 |a AH 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4120719-1  |0 (DE-627)105774537  |0 (DE-576)20953737X  |2 gnd  |a Medienkonsum 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4196910-8  |0 (DE-627)104456221  |0 (DE-576)210111151  |2 gnd  |a Neue Medien 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4478933-6  |0 (DE-627)236978225  |0 (DE-576)212854089  |2 gnd  |a Lehr-Lern-Forschung 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4378168-8  |0 (DE-627)185240194  |0 (DE-576)211807451  |2 gnd  |a Katholische Religionspädagogik 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4059763-5  |0 (DE-627)10614233X  |0 (DE-576)209132175  |2 gnd  |a Theologiestudent 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4125753-4  |0 (DE-627)104458445  |0 (DE-576)209579234  |2 gnd  |a Lernerfolg 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4120719-1  |0 (DE-627)105774537  |0 (DE-576)20953737X  |2 gnd  |a Medienkonsum 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4196910-8  |0 (DE-627)104456221  |0 (DE-576)210111151  |2 gnd  |a Neue Medien 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4478933-6  |0 (DE-627)236978225  |0 (DE-576)212854089  |2 gnd  |a Lehr-Lern-Forschung 
689 1 3 |d s  |0 (DE-588)4378168-8  |0 (DE-627)185240194  |0 (DE-576)211807451  |2 gnd  |a Katholische Religionspädagogik 
689 1 4 |d s  |0 (DE-588)4059763-5  |0 (DE-627)10614233X  |0 (DE-576)209132175  |2 gnd  |a Theologiestudent 
689 1 5 |d s  |0 (DE-588)4125753-4  |0 (DE-627)104458445  |0 (DE-576)209579234  |2 gnd  |a Lernerfolg 
689 1 |5 (DE-627) 
751 |a Würzburg  |0 (DE-588)4067037-5  |0 (DE-627)10611073X  |0 (DE-576)209167939  |4 uvp 
776 1 |z 9783643351777 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Online-Ausgabe, PDF  |z 978-3-643-35177-7 
830 0 |a Empirische Theologie  |v Band 35  |9 35  |w (DE-627)331018071  |w (DE-576)078969980  |w (DE-600)2050388-X  |7 ns 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1827188715inh.htm  |m V:DE-576  |m B:DE-21  |v 20230503193134  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1827188715kla.htm  |m V:DE-576  |m B:DE-21  |v 20230503193134  |3 Klappentext 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1827188715ref.htm  |m V:DE-576  |m B:DE-21  |v 20230503193134  |3 Literaturverzeichnis 
935 |a mteo 
936 r v |a BU 7250  |b Neue Medien und die religiöse Bildung und Erziehung  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Träger und Medien der Erziehung und Bildung, des Religionsunterrichts und der Katechese  |k Medien der religiösen Bildung und Erziehung  |k Neue Medien und die religiöse Bildung und Erziehung  |0 (DE-627)1328089975  |0 (DE-625)rvk/16930:  |0 (DE-576)258089970 
936 b k |a 11.04  |j Ausbildung  |j Beruf  |j Organisationen  |x Religionswissenschaft  |q DA-3  |0 (DE-627)106404199 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |q DA-3  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4310656277 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1827188715 
LOK |0 005 20230418063934 
LOK |0 008 230418||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 63 A 1763  |9 00 
LOK |0 935   |a theo 
LOK |0 938   |a 2304  |f 2 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4314996145 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1827188715 
LOK |0 005 20230511231201 
LOK |0 008 230426||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixbt 
LOK |0 936ln  |0 1550364804  |a AH 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Learning success,Media consumption,Media use,New media,Digital media,Religious pedagogy,Catholic religious pedagogy,Teaching-learning studies,Theology student,Student of theology 
STB 0 0 |a Consommation médiatique,Nouveaux médias,Pédagogie de la religion catholique,Recherche sur l’enseignement et l’apprentissage,Succès dans l'apprentissage,Étudiant en théologie 
STC 0 0 |a Consumo mediático,Estudiante de teología,Investigación enseñanza y aprendizaje,Nuevos medios digitales,Pedagogía de la religión católica,Suceso de aprendizaje 
STD 0 0 |a Consumo mediatico,Nuovi media,Media digitali,Media digitali,Pedagogia della religione cattolica,Ricerca sull'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Studente universitario di teologia,Successo dell'apprendimento 
STE 0 0 |a 媒体消费,宗教教育,新媒体,神学生 
STF 0 0 |a 媒體消費,宗教教育,新媒體,神學生 
STG 0 0 |a Consumo mediático,Estudante de teologia,Novos meios digitais,Pedagogia da religião católica,Pesquisa sobre ensino e aprendizagem,Sucesso de aprendizagem 
STH 0 0 |a Исследование преподавания и обучения,Католическая педагогика религии,Новые медиа,Потребление медиа,Студент богословского факультета,Успех в обучении 
STI 0 0 |a Έρευνα διδασκαλίας-μάθησης,Καθολική θρησκευτική εκπαίδευση,Κατανάλωση των μέσων μαζικής ενημέρωσης,Μαθησιακή επιτυχία,Νέα Μέσα,Ψηφιακά Μέσα,Φοιτητής θεολογίας 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Mediennutzung,Medien,Medien,Mediennutzung,Medienhandeln , Digitale Medien , Lehr-Lern-Prozess , Theologiestudium , Lernleistung,Lernzuwachs , Mediennutzung,Medien,Medien,Mediennutzung,Medienhandeln , Digitale Medien , Lehr-Lern-Prozess , Theologiestudium , Lernleistung,Lernzuwachs