Über die anderen unterrichten: Mindsets religiöser Pluralität als Faktor in der christlichen Religionslehrer*innenbildung
Der Beitrag setzt sich mit Mindsets religiöser Pluralität in der christlichen Religionslehrer*innenbildung auseinander. In dem Forschungsprojekt wurden die Überzeugungen und Haltungen von Lehrenden in der evangelischen und katholischen Religionslehrer*innenbildung in Niedersachsen und Nordrhein-West...
Authors: | ; |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
2022
|
In: |
Theo-Web
Year: 2022, Volume: 21, Issue: 2, Pages: 224-247 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Germany
/ Religious education
/ Teacher training
/ Teaching Islamic religion
/ Religious pedagogy
/ Protestant religious pedagogy
|
RelBib Classification: | AH Religious education BJ Islam CC Christianity and Non-Christian religion; Inter-religious relations CF Christianity and Science KBB German language area RF Christian education; catechetics |
Further subjects: | B
University
B Religious Education B Religious education B Interreligious Learning B Religious instruction B religious teacher education B Religionslehrer*innenbildung B Institute of higher learning |
Online Access: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |