Über die anderen unterrichten: Mindsets religiöser Pluralität als Faktor in der christlichen Religionslehrer*innenbildung

Der Beitrag setzt sich mit Mindsets religiöser Pluralität in der christlichen Religionslehrer*innenbildung auseinander. In dem Forschungsprojekt wurden die Überzeugungen und Haltungen von Lehrenden in der evangelischen und katholischen Religionslehrer*innenbildung in Niedersachsen und Nordrhein-West...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Kamçılı-Yıldız, Naciye 1972- (Author) ; Dobras, Mariana ca. 20./21. Jh. (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: 2022
In: Theo-Web
Year: 2022, Volume: 21, Issue: 2, Pages: 224-247
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Religious education / Teacher training / Teaching Islamic religion / Religious pedagogy / Protestant religious pedagogy
RelBib Classification:AH Religious education
BJ Islam
CC Christianity and Non-Christian religion; Inter-religious relations
CF Christianity and Science
KBB German language area
RF Christian education; catechetics
Further subjects:B University
B Religious Education
B Religious education
B Interreligious Learning
B Religious instruction
B religious teacher education
B Religionslehrer*innenbildung
B Institute of higher learning
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)